Gå til innhold

Shah Mohammad Rais sin boklansering i Norge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å jeg gosser meg sånn over at han ikke fikk visum til Norge for å være med på sin egen boklansering.

Nå hudfletter han UDI og mener UDI konspirerer med Åsne Seierstad og at det finnes folk i UDI som har tatt Åsne Seierstads parti og at det er derfor de ikke vil gi ham visum.

Yeah, right!!!!!

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

20

• Gemini

6

• Mandolaika

6

• hidi

6

Skrevet

Ikke at det er noe nytt, men den mannen er ikke riktig vel bevart...

Skrevet

La han skylde på henne så får det norske folk gå fri for engangs skyld.....

ylvali1365381015
Skrevet

hva er grunnen til at en forfatter som skal lansere en bok ikke får visum for et par dager da?

synes det lukter svidd...

ylvali1365381015
Skrevet

Ikke at det er noe nytt, men den mannen er ikke riktig vel bevart...

vet ikke jeg...

har lest åsne seierstads bok, og det kan jo være en ettertanke at hun kom inn i hans familie og levde på dem, for siden å utlevere ganske lite flatterende og intime detaljer om deres privatliv. de levde i et lite "bygdesamfunn", og mener livet deres er endret etter utgivelsen.

dessuten kan det stilles spørsmål ved om dette er en ren og streng faktabok, eller om åsne trodde hun kunne bruke en gitt familie som utgangspunkt for sitt litterære/politiske utrykksbehov. en rik vestlig dame tar plass hos en relativt fattig familie i en annen del av verden for så å fritt gjengi

deres liv sett fra utsiden...

et annet scenario ville vært at en gjennomsnittlig muslim bodde hos deg i noen mnd, og siden skev en bok om "hvordan det var i norge og i din familie". og denne boka fikk bred omtale og ble lest av mange i den muslimske verden. skjønner godt at han vil komme til orde og presentere sin versjon. det skulle da bare mangle? tåler ikke et demokratisk samfunn vårt det, er det tragisk.

det er et viktig moment også at to verdner kommer sammen her, og en representant for det moderene norge i dag nødvendigvis ikke vil bli en del av eller forstå et annet samfunn fra innsiden, åsnes bok tar ingen slike forbehold, og hun "beskriver" navngitte personers seksuelle leker og drifter, hvilket jeg betviler hun overvar som observatør.

nei, nå må vi kunne ha evnene til å sette oss inn i andres ståsted. og la ulike stemmer få

komme til uttrykk!

Skrevet

vet ikke jeg...

har lest åsne seierstads bok, og det kan jo være en ettertanke at hun kom inn i hans familie og levde på dem, for siden å utlevere ganske lite flatterende og intime detaljer om deres privatliv. de levde i et lite "bygdesamfunn", og mener livet deres er endret etter utgivelsen.

dessuten kan det stilles spørsmål ved om dette er en ren og streng faktabok, eller om åsne trodde hun kunne bruke en gitt familie som utgangspunkt for sitt litterære/politiske utrykksbehov. en rik vestlig dame tar plass hos en relativt fattig familie i en annen del av verden for så å fritt gjengi

et annet scenario ville vært at en gjennomsnittlig muslim bodde hos deg i noen mnd, og siden skev en bok om "hvordan det var i norge og i din familie". og denne boka fikk bred omtale og ble lest av mange i den muslimske verden. skjønner godt at han vil komme til orde og presentere sin versjon. det skulle da bare mangle? tåler ikke et demokratisk samfunn vårt det, er det tragisk.

det er et viktig moment også at to verdner kommer sammen her, og en representant for det moderene norge i dag nødvendigvis ikke vil bli en del av eller forstå et annet samfunn fra innsiden, åsnes bok tar ingen slike forbehold, og hun "beskriver" navngitte personers seksuelle leker og drifter, hvilket jeg betviler hun overvar som observatør.

nei, nå må vi kunne ha evnene til å sette oss inn i andres ståsted. og la ulike stemmer få

komme til uttrykk!

Ja, vi må kunne utgi boken her i Norge så absolutt. Med hensyn til hva mannen egentlig vil i Norge vet jeg ingenting om.

Har ikke lest boken til Seierstad og det ergrer meg. Men vil heller ikke lese den om den er full av løgn og fantasier...

Skal man utgi bøker om andre må man være ærlig og samvittighetsfull som forfatter. Ellers er man bare en "kikke under dynen" forfatter på lik linje med Jackie Collins.

Innlegget ditt var godt ylvali!

Skrevet

vet ikke jeg...

komme til uttrykk!

Jeg forsvarer ikke Åsne Seierstad.

Jeg synes bare denne bokhandleren driter ut seg selv mer enn noe annet sånn som han holder på.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg forsvarer ikke Åsne Seierstad.

Jeg synes bare denne bokhandleren driter ut seg selv mer enn noe annet sånn som han holder på.

jeg kan til en viss grad forstå ham, selv om han ikke akkurat demonstrerer selvinnsikt og ydmykhet.

(men det er kanskje forunt den som føler seg sterk og på høyden med situasjonen?)

uansett synes jeg det er merkelig at han ikke fikk komme for å lansere utgivelsen.

Skrevet

Fyren er en vits og en tosk.

Han bør nektes adgang til landet for alltid.

Gjest jioejgoijwiogpqjgoierj
Skrevet

Han er en tulling av dimensjoner..... Leste anmeldelse av boka ogs¨å... det skinte vist gjenom der at han ikke er helt oppe å går...

Skrevet

Hele poenget med all viraken fra bokhandlerens side, har jo vært å få opphold her i landet...og sette i gang den velkjente kjeden av familiegjenforening.

Skrevet

hva er grunnen til at en forfatter som skal lansere en bok ikke får visum for et par dager da?

synes det lukter svidd...

Kanskje det at sist gang han var i landet skrev han under på at han og familien skulle reise ut igjen og ikke søke om asyl.

Kun han reiste videre og kona og barna har søkt asyl i Schengen.

Hvorfor skulle en tro ham på hans forsikring denne gangen?

Gjest amparro..
Skrevet

Hele poenget med all viraken fra bokhandlerens side, har jo vært å få opphold her i landet...og sette i gang den velkjente kjeden av familiegjenforening.

Ja, og han har jo ikke bare en kone!! Uff, kan vi ikke slippe å se mer til den ekle, sleipe fyren..... Æsj!

Skrevet

vet ikke jeg...

komme til uttrykk!

Jeg kan godt være med å diskutere akkurat den biten der og du har viktige poenger, men jeg mener allikevel at han ikke burde få komme til Norge nå og jeg gosser meg over at han ikke får det.

Grunnen til dét er akkurat det som illuminatum skriver.

Skrevet

Ja, vi må kunne utgi boken her i Norge så absolutt. Med hensyn til hva mannen egentlig vil i Norge vet jeg ingenting om.

Har ikke lest boken til Seierstad og det ergrer meg. Men vil heller ikke lese den om den er full av løgn og fantasier...

Skal man utgi bøker om andre må man være ærlig og samvittighetsfull som forfatter. Ellers er man bare en "kikke under dynen" forfatter på lik linje med Jackie Collins.

Innlegget ditt var godt ylvali!

Boka er godt skrevet synes jeg, den er lettlest og interessant, ikke tung å lese i det hele tatt.

Løp på biblioteket, den tar ikke lang tid å lese! Til og med jeg klarte det med full jobb og 2 små barn, du aner ikke hvor stolt jeg var da jeg hadde lest den ut på få dager. *s*

Skrevet

Boka er godt skrevet synes jeg, den er lettlest og interessant, ikke tung å lese i det hele tatt.

Løp på biblioteket, den tar ikke lang tid å lese! Til og med jeg klarte det med full jobb og 2 små barn, du aner ikke hvor stolt jeg var da jeg hadde lest den ut på få dager. *s*

Sto det noe nytt i den?

Eller det samma mølet som han lirer av seg ellers når han slipper til?

Skrevet

Sto det noe nytt i den?

Eller det samma mølet som han lirer av seg ellers når han slipper til?

Det er boka til Seierstad jeg har lest altså, ikke Rais sin.

Vet ikke om jeg kommer til å gidde å lese hans bok, for jeg irriterer meg sånn over fyren.

ylvali1365381015
Skrevet

Kanskje det at sist gang han var i landet skrev han under på at han og familien skulle reise ut igjen og ikke søke om asyl.

Kun han reiste videre og kona og barna har søkt asyl i Schengen.

Hvorfor skulle en tro ham på hans forsikring denne gangen?

de har ikke søkt asyl i norge?

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg kan godt være med å diskutere akkurat den biten der og du har viktige poenger, men jeg mener allikevel at han ikke burde få komme til Norge nå og jeg gosser meg over at han ikke får det.

Grunnen til dét er akkurat det som illuminatum skriver.

vel, jeg kan skjønne at mennesker i fattige land med slike levevilkår bruker de muligheter de har til å komme seg unna. det hadde også jeg gjort for min familie.

men innvandrings- og flyktningepolitikk er jo en annen debatt.

jeg undres likevel over at en forfatter som delvis ufrivillig har blitt kjendis her i landet, ikke får komme hit for å lansere sin bok, som nettopp problematiserer dette faktum.

Skrevet

vel, jeg kan skjønne at mennesker i fattige land med slike levevilkår bruker de muligheter de har til å komme seg unna. det hadde også jeg gjort for min familie.

men innvandrings- og flyktningepolitikk er jo en annen debatt.

jeg undres likevel over at en forfatter som delvis ufrivillig har blitt kjendis her i landet, ikke får komme hit for å lansere sin bok, som nettopp problematiserer dette faktum.

Er enig utfra sånn som du skriver det her, men så liker jeg altså ikke den fyren der og min mening blir derfor veldig farget av det at jeg synes han er en dust.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...