Gå til innhold

Kondolansekort - hva skriver man?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Skal i begravelse til en kjær venn helt fra tidlig barndom i dag. Hun etterlater seg et barn tidlig i tenårene og min far vil gjerne gi dette barnet noen kroner. Og gjett hvem som fikk i oppdrag å kjøpe kort og skrive noe pent på kortet?!

Hva i all verden skriver man til en som har mistet moren sin da? "Kjære XXXX. Vi tenker på deg. Hilsen...." holder det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det er naturlig, så kan du kanskje også skrive noe om at hun må ta kontakt med dere dersom det er noe dere kan hjelpe henne med, og at dere også savner moren hennes,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er naturlig, så kan du kanskje også skrive noe om at hun må ta kontakt med dere dersom det er noe dere kan hjelpe henne med, og at dere også savner moren hennes,

Det er ikke naturlig å skrive det fra de to kortet og oppmerksomheten er fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra ordtak.no

Sorg går ikke over. Den tar bare en annen form. En sorg ligner på havet. Til å begynne med er bølgene veldig krappe. Så kommer dønningene, men det blir aldri mer havblikk.

Iben Sandemose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke naturlig å skrive det fra de to kortet og oppmerksomheten er fra.

Kanskje det passer med "Vi tenker på deg og er glade for å ha kjent moren din" eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det passer med "Vi tenker på deg og er glade for å ha kjent moren din" eller noe sånt?

Hadde det vært fra min mor så hadde det gått helt fint, men ikke når det er fra min far som ikke hadde et spesielt forhold til avdøde (hun var mer som min mors fjerde barn) og hans kjæreste som ikke kjente henne i det hele tatt, men kun har truffet henne noen få ganger. Ikke lett dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært fra min mor så hadde det gått helt fint, men ikke når det er fra min far som ikke hadde et spesielt forhold til avdøde (hun var mer som min mors fjerde barn) og hans kjæreste som ikke kjente henne i det hele tatt, men kun har truffet henne noen få ganger. Ikke lett dette her.

"Kjære X. Kondolerer - vi tenker på deg og føler med deg i sorgen. Hilsen Y og Z."

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorg går ikke over. Den tar bare en annen form. En sorg ligner på havet. Til å begynne med er bølgene veldig krappe. Så kommer dønningene, men det blir aldri mer havblikk.

Iben Sandemose

Den blir litt for høytravende i dette tilfellet tror jeg. Er mer ute etter en vennlig liten setning til et barn i stor sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjære X. Kondolerer - vi tenker på deg og føler med deg i sorgen. Hilsen Y og Z."

?

Ja, jeg kommer nok til å gå for noe slikt med mindre det kommer opp et knakende godt forslag innen kl. 11:30. :o) Da må jeg nok gå nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjære X. Kondolerer - vi tenker på deg og føler med deg i sorgen. Hilsen Y og Z."

?

Jeg tror jeg ville gått for den, ja, basert på det som skrives i tråden forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjære X. Kondolerer - vi tenker på deg og føler med deg i sorgen. Hilsen Y og Z."

?

Jeg gikk for den jeg, tusen takk, Labansen! :o)

*Gruer seg til resten av dagen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engelen Gabriel

Spiller ikke så stor rolle hva du skriver, utover symboleffekten for eventuelle voksne som leser det. Det viktigste er at du er der.

Synes ditt eget forslag er enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...