Gå til innhold

Svinekjøtt i butikkene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rundt meg er det bare Kiwi, Rimi og Rema. Det som forundrer meg er at det aldri er svinekjøtt i hyllene lenger, bortsett fra pølser og noen ganger koteletter hvis jeg er heldig.

Er det blitt en trend eller er det bare her det er sånn? Det finnes kylling og kalkunmat i alle fasonger men tror ikke jeg har sett ei svinesteik på mange år.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

28

• keinstein

6

• NeaNoor

6

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Stek kjøper jeg aldri bortsett fra elg eller rein så det vet jeg ikke, men Ica her har i alle fall strimlet svinekjøtt og sånne ting hele tiden.

Skrevet

Svaret er vel "tilbud og etterspørsel". Butikkene der du bor tilbyr bare det folk etterspør. Det gikk nok for lite svinekjøtt, så butikkene fikk for mye svinn, og dermed kuttet ut mer og mer.

Det er ikke noe problem å få kjøpt svinekjøtt andre steder, så det har nok noe med andelen muslimer og andre ikke-svine-spisende i området ditt å gjøre.

Skrevet

Stek kjøper jeg aldri bortsett fra elg eller rein så det vet jeg ikke, men Ica her har i alle fall strimlet svinekjøtt og sånne ting hele tiden.

Steik av rein og elg har jeg aldri sett ;o)

Skrevet

Har aldri lagt merke til at det er lite svinekjøtt her, men det er ikke noe som vi spiser så ofte, er kanskje litt umoderne med svinesteik? Men de ligger i diskene, både rå og kokt steik, flatbiff, koteletter, marinert filet etc etc.

Skrevet

Svaret er vel "tilbud og etterspørsel". Butikkene der du bor tilbyr bare det folk etterspør. Det gikk nok for lite svinekjøtt, så butikkene fikk for mye svinn, og dermed kuttet ut mer og mer.

Det er ikke noe problem å få kjøpt svinekjøtt andre steder, så det har nok noe med andelen muslimer og andre ikke-svine-spisende i området ditt å gjøre.

Det var det som ante meg, skjønner du. Og jeg er glad i svinekjøtt og lei kyllingvariantene.

Skrevet

Steik av rein og elg har jeg aldri sett ;o)

Det har jeg selv kjøpt i butikken rett her borte så det finnes! :o)

Skrevet

Har aldri lagt merke til at det er lite svinekjøtt her, men det er ikke noe som vi spiser så ofte, er kanskje litt umoderne med svinesteik? Men de ligger i diskene, både rå og kokt steik, flatbiff, koteletter, marinert filet etc etc.

Jeg er heller ikke ute etter steik men begynte å synes at det var merkelig at det aldri fantes lenger. Og ikke svinebog og andre varianter.

Oksekjøtt kjøper jeg bare i halalforretning pga prisen men der regner jeg heller ikke med å finne svinekjøtt da :o)

Skrevet

Det var det som ante meg, skjønner du. Og jeg er glad i svinekjøtt og lei kyllingvariantene.

Er nok riktig dette, ja. Vi har både Rimi, Rema og Kiwi i nærheten og aldri problem å få tak i svinekjøtt i forskjellige varianter. Steker akkurat nå en surra svinestek, men den er kjøpt i Sverige.

Skrevet

Det har jeg selv kjøpt i butikken rett her borte så det finnes! :o)

Kanskje jeg skulle spørre om de har tenkt å ta inn noen andre varianter enn det de har. Ellers så får jeg dra til venninna mi å handle der.

Skrevet

Kommer du deg ikke ut med bilen for å få handlet lenger unna for tiden?

Skrevet

Er nok riktig dette, ja. Vi har både Rimi, Rema og Kiwi i nærheten og aldri problem å få tak i svinekjøtt i forskjellige varianter. Steker akkurat nå en surra svinestek, men den er kjøpt i Sverige.

Da begynner jeg å spørre i butikkene. Har gått lei av kyllingvariantene.

Skrevet

Kommer du deg ikke ut med bilen for å få handlet lenger unna for tiden?

Jeg får ikke brukt bilen lenger og ingen er interessert i å fikse den så jeg må søke om ny.

Hihi, har i hvert fall fyllt ut søknaden, snakket med HMS og skal til legen i morgen. Så jeg har snart gjort det jeg skal gjøre, nå er det bare å vente et par år.

Skrevet

Jeg er heller ikke ute etter steik men begynte å synes at det var merkelig at det aldri fantes lenger. Og ikke svinebog og andre varianter.

Oksekjøtt kjøper jeg bare i halalforretning pga prisen men der regner jeg heller ikke med å finne svinekjøtt da :o)

Nei, halal-svinekjøtt må nok betegnes som et nisjeprodukt...

Skrevet

Nei, halal-svinekjøtt må nok betegnes som et nisjeprodukt...

LOL, det kommer nok aldri. Men oksekjøttet er godt og nesten 1/3 av prisen så.

Skrevet

Jeg finner heller ikke svinekjøtt på de butikkene så ofte. Men Meny har alltid.

Skrevet

Jeg finner heller ikke svinekjøtt på de butikkene så ofte. Men Meny har alltid.

Takk, da vet jeg det. Det er Meny på Oslo City, er det ikke?

Skrevet

Jepp, det er det

Skrevet

Jepp, det er det

Da skal jeg ta meg en tur dit i morra.

Skrevet

Ja, i kjelleren der. De har alltid svinekjøtt som de har i egne pakker (står i allefall Meny på dem), rett ved ferskvaredisken. Kjøper det alltid der når jeg skal lage wok o.l :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...