Gå til innhold

Hvordan trener man...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...innsiden av lårene? Evt, er det noen som har en god side som illustrerer litt fysisk aktivitet? ;) Jeg trenger å stramme opp litt hud etter en fødsel.

Skrevet

På treningsstudio er det sånne apparater der du klemmer beina sammen. På "frihånd" kan du ligge på siden og gjøre repetisjoner der det øverste beinet ligger i gulvet mens du løfter det underste beinet å holder en tid..

Menom du skal stramme opp kroppen så er jo generell utholdenhetstrening det store. Man strammer ikke opp kroppen av å gjøre noen øvelser...

Skrevet

Knebøy er faktisk det aller beste, de rene innsideøvelsene får aldri gjort noe alene, fordi musklene som brukes er så små at det blir for liten belastning.

Kjør ulike varianter av knebøy, helst frittstående om du klarer, både vanlige bøy med (relativt) samlede ben, og utfallsknebøy.

En absolutt fordel med knebøy er forresten at du får strammet opp bakenden samtidig. ;)

Skrevet

Enig med birdie.

Disse lekeapparatene de fleste helsestudioer har og som skal trene opp spesifikke områder av lårene, har lite for seg.

Knebøy er definitivt tingen.

Gjest Herbert Fjert
Skrevet

Helt enig med de andre. "Innoverfører"-apparatet driter du i. Kjør knebøy, utfall og lårcurl. Det er hva du trenger. (Evt. bare knebøy og lårcurl.)

MEN: ha fokus på innside lår når du kjører knebøy. Det hjelper faktisk. Og fortsatt får quadriceps, gluteus etc. kjørt seg prima.

Skrevet

Helt enig med de andre. "Innoverfører"-apparatet driter du i. Kjør knebøy, utfall og lårcurl. Det er hva du trenger. (Evt. bare knebøy og lårcurl.)

MEN: ha fokus på innside lår når du kjører knebøy. Det hjelper faktisk. Og fortsatt får quadriceps, gluteus etc. kjørt seg prima.

Kjørte lett knebøy for to dager siden. Lenge siden sist. Og jeg kjenner det GODT på innsiden av lårene:-)

I tillegg til bakside av lår + rumpe. Men det er jo bare en grei "bivirkning".

Gjest Herbert Fjert
Skrevet

Kjørte lett knebøy for to dager siden. Lenge siden sist. Og jeg kjenner det GODT på innsiden av lårene:-)

I tillegg til bakside av lår + rumpe. Men det er jo bare en grei "bivirkning".

Kult. Stå på!

Skrevet

Kult. Stå på!

Ja, det skal jeg. Blir nok mer trening utover nå. Har hatt noen "skjær i sjøen" som har hindret meg en mnd.tid, men nå er alt i rute:-)

ylvali1365381015
Skrevet

Enig med birdie.

Disse lekeapparatene de fleste helsestudioer har og som skal trene opp spesifikke områder av lårene, har lite for seg.

Knebøy er definitivt tingen.

er det virkelig så enkelt?!

jeg er relativt svak i disse muskelgruppene. kjenner heller at det "tar" i scenefestene etter en drøy omgang på apparatet, som er spesialdesignet nettopp for effektiv trening av disse musklene... er hele årskortet fullstendog bortkastet? kan jeg oppnå samme effekt ved å ta øvelser hjemme?

Skrevet

er det virkelig så enkelt?!

jeg er relativt svak i disse muskelgruppene. kjenner heller at det "tar" i scenefestene etter en drøy omgang på apparatet, som er spesialdesignet nettopp for effektiv trening av disse musklene... er hele årskortet fullstendog bortkastet? kan jeg oppnå samme effekt ved å ta øvelser hjemme?

Hvis du kun kjører øvelser av den typen der vil jeg si årskortet er så godt som bortkastet, ja.

Det beste enhver som vil ha fremgang på treninga kan gjøre, er å kjøre store øvelser på de store muskelgruppene, og eventuelt et par av isolasjonsøvelser på sluttet av programmet.

Men du vil jo ikke klare å trene disse øvelsene hjemme, med mindre du har en del vekter i kjelleren.

Du ville dog kommet langt med et knebøystativ, en benkpress, manualer og nok med frivekter.

ylvali1365381015
Skrevet

Hvis du kun kjører øvelser av den typen der vil jeg si årskortet er så godt som bortkastet, ja.

Det beste enhver som vil ha fremgang på treninga kan gjøre, er å kjøre store øvelser på de store muskelgruppene, og eventuelt et par av isolasjonsøvelser på sluttet av programmet.

Men du vil jo ikke klare å trene disse øvelsene hjemme, med mindre du har en del vekter i kjelleren.

Du ville dog kommet langt med et knebøystativ, en benkpress, manualer og nok med frivekter.

Isolasjonsøvelser?

Betyr det øvelser på spesifikke og små muskelgrupper?

Jeg skal notere meg dine tips!

Jeg har til hensikt å trappe opp mitt støttemedlemsskap nå! ;-)

Jeg er ikke akkurat briljert med min tilstedeværelse på studioet det siste året...

Jeg antar du har peil. og håper jeg kan rette spørsmål din vei om det er ting jeg lurer på?

med ønske om at veltrent image-

Skrevet

Isolasjonsøvelser?

Betyr det øvelser på spesifikke og små muskelgrupper?

Jeg skal notere meg dine tips!

Jeg har til hensikt å trappe opp mitt støttemedlemsskap nå! ;-)

Jeg er ikke akkurat briljert med min tilstedeværelse på studioet det siste året...

Jeg antar du har peil. og håper jeg kan rette spørsmål din vei om det er ting jeg lurer på?

med ønske om at veltrent image-

Bare å spørre.

Og ja; jeg ville gått for såkalte basisøvelser. Eksempler på det er knebøy, markløft, benkpress og diverse ro-øvelser.

Frivekter er tingen (stenger og hantler). Disse romskipene som står rundt i diverse studioer ville jeg i så stor grad som mulig holdt meg unna. Spesielt den typen øvelser som nevnt over.

ylvali1365381015
Skrevet

Bare å spørre.

Og ja; jeg ville gått for såkalte basisøvelser. Eksempler på det er knebøy, markløft, benkpress og diverse ro-øvelser.

Frivekter er tingen (stenger og hantler). Disse romskipene som står rundt i diverse studioer ville jeg i så stor grad som mulig holdt meg unna. Spesielt den typen øvelser som nevnt over.

markløft? :-0

det er så mye uavklart her... ;-)

jeg skal komme tilbake til det.

er _veldig_ takknemlig for å ta del i dine kunnskaper! mye å lære på nett, gitt! :-)

og god natt! som vanlig på overtid! ;-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...