Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg spurte et sporsmál for noen dager siden, som jeg ikke har fátt svar pá.Jeg er plaget av sterk kloe i skjeden, og har hovnet opp rundt og inne i skjeden. Det er ru og klumpete hovnet opp. Utfloden er gul og lukter vondt. Det er ogsá vondt á ha samleie. Hva er dette?Jeg bor ikke i Norge, sá vil ikke gá til lege i og med at det er vanskelig á forstá engelsk for legen.Vet du hva middelet som kan hjelpe meg, heter pá latin, sá kan jeg prove apotek?Hvis det er sopp, sá kan jeg prove en soppkur pá apoteket. Takk takk

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Jeg kan selvfølgelig ikke stille noe sikker diagnose basert bare på din beskrivelse. Men med dette forbehold v il jeg tro at det er meget stor sjanse for at du har en soppinmfeksjon. Det er sannsynligvis den vanligste underlivsinfeksjon og symptomene passer meget godt. Soppinfeksjonen forårsakes vanligvis av soppen Candida, som riktig nok kan overføres seksuelt, men også ved selvinfeksjon, i og med at soppen er en normal del av tarmflora. Det finnes flere typer antisoppmidler som er effektive mot Candida. De vanligste innholder enten Clortrimazol eller Caspofungin. Jeg tror de kan kjøpers reseptfritt i mange land.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...