Gå til innhold

NHD !Tåler ikke lenger seroquel, Hva nå?

Anbefalte innlegg

Er bipolar 1 rc.

har brukt seroquel i over tre år, med godt resultat. Ble mer stabil, ingen manier, ingen paranoide tanker, rolig på kvelden og mer samlet.

brukte 600 på kvelden, 100 på dagen. så begynte jeg å få kraftige blodtrykksfalll, og trappet ned. Står nå på 200 på kvelden, som resulterte i angst og paranoide tanker på kvldstid.. Skulle prøve å bruke 50 mg på dagen, men det går ikke. Blir svimmel og får hjertebank. Etter jeg har tatt kveldsdosen må jeg legge meg, ellers går jeg i gulvet. Enkelte ganger får jeg pusteproblemer.

Snakket med lege, som ikke visste hva han skulle gjøre.

Førstevalget var visst da risperdal, men har brukt det før, og fikk massiv melkeproduksjon.

Så zyprexa. men har lagt på meg 25kg av deroquel, og er ikke villig til å legge på meg et eneste gram til.

vet ikke alle får den bivirkningen. Men jeg klarer bare ikke flere kg! vet ikke om jeg skal forsøke eller ikke.

Så pratet han om abilify, men er visst ikke godkjent ennå for bipolar.

Jeg blir paranoid på kvelden, ser skygger, edderkopper(men jeg ser på en måte at de ikke er ekte så det går greit), føler noen stirrer på meg, noen som følger etter meg, kryper inn vinduet.. uten antipsykotika hopper hjernen min fra en tanke til en annen, jeg blir skvetten, og ustabil.

jeg sover nesten ikke, og blir hissig.

Alle kan fortelle om den fantastiske virkningen av seroquel, men hjelper lite når jeg blir dårlig av det.

Jeg tør snart ikke røre pillene, men siden jeg ikke bruker lamictal ( trapper opp..25 mg i døgnet nå) eller litium nå, tør jeg ikke la være å ta de.

Tar bare på kvelden nå.

. Det er flere kvelder nå, etter jeg trappet ned , at jeg er livredd på kvelden. vet utmerket godt at det ikke er noen i leiligheten, eller utenfor, eller over..Men hjelper lite..

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt du ikke vil gå på en ny medisin du legger på deg av. Men når 8 av 10 ikke får denne bivirkningen av zyprexa, og man i tillegg vet om man er blant de resterende to temmelig kjapt,(etter ei uke var jeg helt sikker), er det kanskje verdt et forsøk likevel? Jeg tror jeg ville vurdert det.

Vh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...