Gå til innhold

SMÅFLUER!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest tullehøna
Skrevet

Vi har fått fullt av små fluer på kjøkkenet. Det skyldes kanskje at det er såvidt mildt ute? Vi har også tatt bort fruktfatet vi pleier å ha stående på kjøkkenbenken, o av planter har vi bare kaktus der. Noen med samme opplevelser? Hva kan jeg jøre for å bli kvitt dem?

Skrevet

Ta 50/50 Zalo og Eplecider eddik, la glasset stå fremme på benken, eller der fluene befinner seg, plutselig har du et helt glass fullt av døde fluer. Skikkelig ekkelt, men veldig kjekt å bli kvitt de.

Jeg garanterer at det funker.

Skrevet

Ta 50/50 Zalo og Eplecider eddik, la glasset stå fremme på benken, eller der fluene befinner seg, plutselig har du et helt glass fullt av døde fluer. Skikkelig ekkelt, men veldig kjekt å bli kvitt de.

Kjøper du eplesidereddik i vanlig matbutikk?

Skrevet

Jepp. :)

DA ligger fluene her snabla tynt an! Jeg skal utrydde dem, nemlig...

Skrevet

DA ligger fluene her snabla tynt an! Jeg skal utrydde dem, nemlig...

De sliter fælt de som bor her også nå etter jeg snappet opp dette tipset på en annen diskusjonsgruppe. ;)

Skrevet

Å, så godt å høre at flere har dette problemet. Det er rene epidemien her hos oss. Men eplecidereddik er den verste lukten jeg vet om dessverre, så jeg får flykte huset skjønner jeg.

Gjest tullehøna
Skrevet

Nå har jeg helt eplecidereddik og zalo i en kopp. Men fluene sitter bare på kanten av koppen! Gjør du noe for at de skal falle oppi?

Skrevet

Nå har jeg helt eplecidereddik og zalo i en kopp. Men fluene sitter bare på kanten av koppen! Gjør du noe for at de skal falle oppi?

Dytt dem i rompa....

he he he he.. jeg måtte bare, beklager :o)

Gjest tullehøna
Skrevet

Dytt dem i rompa....

he he he he.. jeg måtte bare, beklager :o)

He he, tør ikke - kanskje det blir JEG som får meg en smekk da, vet du;-)

Skrevet

Samme her!

:/

Skrevet

Vet du om noe annet enn eplecidereddik jeg kunne brukt.

Bare å åpne flaska fører til brekninger(vet ikke hvorfor det er slik), men jeg vil gjerne bli kvitt fluene. Jeg begynte å tro at vi hadde det så uhygienisk...

Skrevet

De detter ned i etterhvert, all you need is just a little patience :)

Gjest tullehøna
Skrevet

De detter ned i etterhvert, all you need is just a little patience :)

Fluene våre må være j.... utholdende, da...

Skrevet

Kan man bruke vanlig eddik? Har samme problem, men mangler eplecider-eddik..

Skrevet

Huff, ikke bra! Vi hadde samme problemet i 2 uker. Jeg skura ned kjøkkene daglig, men fluene de var der.

Så plutselig fant jeg ut at det trivdes veldig godt i vannet til en blomsterbukett med roser vi fikk. Jeg tok buketten ut og vannet var rett og slett ekkelt, brun/aktig så ut som lysebrun saus. Og så lukta det ille. Var bare en 3 -4 dager siden jeg satte blomstene i vannet,men det var visst nok. 2 dager etter var alle fluene borte.

Skrevet

Småfluene her kommer visst i følge med bananene og - særlig - kiwi. Æsj.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...