Gå til innhold

Å bo i utlandet

Gjest alltidnyeutfordringer..

Anbefalte innlegg

Gjest alltidnyeutfordringer..
Skrevet

Hei,

jeg er 31 år og bor i utlandet (langt unna Norge). Dette er 4 gangen på fem år jeg har sagt ja til korttidsoppdag for abeidsgiveren min (ca 6 mnd hver gang). Jeg elsker utfordringene, både jobbmessig og sosialt.

Men hjemme har jeg en kjæreste. Vi har vært sammen i 5 år, bor ikke sammen og har ingen barn. Men jeg vet at han begynner å bli klar for den pakka der nå. Han er tålmodig og snill mot mine reisevaner, og kommer gjerne på besøk. Men han har selv en meget bra jobb hjemme, som han har stått på hardt for å få. Han kan ikke, og vil heller ikke, arbeide i utlandet.

Men så er jo spørsmålet.. hvor lenge kan man holde på slik.. (jeg har allerede tatt meg i å se etter neste utestilling...).

Er det noen som har erfaringer med denne type liv, hvordan løser man problemene. Jeg må ærlig talt si at jeg ikke er klar for barn ennå, og hadde han sagt "du får holde deg hjemme, ellers blir det slutt" Noe han aldri ville sagt - ikke typen til det) ville jeg nok sagt byebye og reist min vei! Men - så er jeg jo glad i han og savner han også. Og ser ikke på andre menn..

Hmm. Innspill?

Skrevet

Du spør hvor lenge man kan holde på slik? Jeg hadde ikke holdt ut særlig lenge. Hva er vitsen med å være kjærester om den ene er bortreist et halvår i slengen i årevis?

Min kjære hadde jobb som medførte at han var borte 3,5 mnd og hjemme 3,5 mnd i turnus. Han hadde en uteperiode like etter at vi ble sammen, men heldigvis fant han seg en jobb med en myyyye kortere turnus da han kom hjem.

For jeg hadde ikke klart å vedlikeholde et sånt forhold i lengden. Samme hvor mye jeg elsket ham så hadde han blitt for fjern for meg.

Gjest mye reising hos oss
Skrevet

Har en mann som reiser mye, og er veldig sliten av det. Vi har to barn sammen og det at han er borte så mye gjør noe med både meg og ungene.

Om du er 31 år, så har du faktisk ikke all verdens tid å få barn på. Så spørsmåler er vel ikke når du skal gjøre det, men rett og slett OM du skal ha barn.

Du bør tenke deg godt om, og finne ut hva du vil, og faktisk fortelle ham hva du ser for deg. Om han ønsker seg barn og ekteskap, så blir det jo ikke riktig at du ikke sier at dette er noe du ikke vil. Da må han få muligheten til å stifte familie med noen andre.

Men det kan jo hende han vil ha det som dere har det, og da er det jo ikke noe problem noe sted.

Ønsker deg lykke til :)

Gjest bye bye til deg
Skrevet

Jeg hadde ikke vært sammen med deg lenge iallefall.

Er jeg sammen med en person så er det, ikke pr mail, telefon o.l., nei da skal vi være fysisk sammen, om ikke hver dag, så iallefall MYE mer enn hvert halvår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...