AG84 Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Jeg er en jente på 22 år som er veldig arvelig belastet for alkoholisme og har det i stor grad fra begge mine foreldres familier. Selv drikker jeg kun alkohol når jeg er på fest (1-4 ganger per måned). Jeg er klar over at risikoen for at jeg kan ”bli alkoholiker” er større for meg enn for andre, så jeg er for så vidt forsiktig med alkohol. Men dette er problemet mitt: Jeg blir så lett full, skikkelig full. Jeg får blackout nesten hver gang er drikker (som gjerne varer i veldig mange timer). Da har jeg heller ikke nødvendigvis drukket så mye eller fort. Jeg våkner gjerne i sengen dagen etter en fuktig kveld og finner blåmerker på hele kroppen. Det er grusomt å ikke huske noe som helst. Jeg lurer også på om det kan være en sammenheng mellom min elendige hukommelse til vanlig og disse blackout’ene. Jeg har alltid hatt veldig dårlig hukommelse, er distré og jeg glemmer de utroligste ting. Sånne sensasjonelle hendelser som folk flest husker resten av livet, glemmer jeg. Jeg blir stadig sjokkert over hvor mye jeg glemmer. Jeg lurer på om jeg rett og slett ikke tåler å drikke alkohol. Jeg mister så lett kontrollen, jeg drikker nesten alltid så ”mye” at jeg blir skikkelig full og får blackout. Men jeg tror ikke at jeg nødvendigvis drikker så mye heller. Jeg vet at det er sammenheng mellom alkoholisme og diabetes. Jeg tror ikke at jeg har diabetes, men jeg har flere symptomer på det (mye tørst, våkner ofte om natten og må på do, hodepine, er alltid helt tørr i munnen når jeg våkner). Jeg testet meg for ca 3 år siden og da hadde jeg normalt blodsukker. Men er det sånn med diabetes at enten så har du det, eller så har du det ikke? Eller er det en litt mer flytende grense? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Når du reagerer så sterkt på alkohol, skjønner jeg ikke at du vil drikke det såpass ofte ("på fester 1-4 ganger i måneden")! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.