Gå til innhold

Dig-kamera

Gjest this is a signature

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan man kan lagre flere bilder på kameraet? Klarer bare å lagre 10 bilder..

Skrevet

Kjøpe et (MYE) større minnekort enn det som fulgte med kameraet?

Skrevet

Hvor?

Skrevet

Er det vanlig at minnekortet som følger med er lite?

Skrevet

Er det vanlig at minnekortet som følger med er lite?

Ja, det er så og si ALLTID for lite. Normalen er at man kjøper seg digitalkamera, ekstra minnekort, og gjerne en veske til kameraet med en gang, ikke bare kamera.

Du får kjøpt minnekort i butikker som selger digitalkamera, og på alle nettbutikker som selger foto- og datautstyr, som fx komplett.no, mpx.no og mange flere. Du kan lete de andre opp under www.startsiden.no - klikk på butikker - videre på data eller foto

Skrevet

Kjøpe større minnebrikke eller redusere kvaliteten på bildene. Anbefaler sterkt en stor minnebrikke, ja...

Skrevet

Kjøpe større minnebrikke eller redusere kvaliteten på bildene. Anbefaler sterkt en stor minnebrikke, ja...

Finner liksom ikke der hvor jeg kan redusere kvaliteten på bildene..

Gjest den som vil ha alt han ser, må gråte mens de andre ler
Skrevet

Hvorfor må du redusere kvaliteten?

Skrevet

Det er en av instillingene i kameraets meny (les bruksanvisningen), men anbefales egentlig ikke. Kvaliteten blir jo forringet.

Nei, kjøp heller et 1 el. 2 MB minnekort i en butikk/nettbutikk du, så får du bra kapasitet.

Hvis kameraet ditt bruker SD-kort, så får du 1 MB til ca 250, 2 MB til ca 500 kr.

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10244

(Husk at du må sjekke hvilken minnekort-type, fx SD, CF, MMC, XD eller Memory Stick Duo, som ditt kamera bruker)

Skrevet

På noen kamera har man et menyvalg der man finner quality - high/medium/low eller lignende - velg da low (anbefales IKKE dersom du tenker å printe eller framkalle bildene, men OK kvalitet for nettet).

Skrevet

Det er en av instillingene i kameraets meny (les bruksanvisningen), men anbefales egentlig ikke. Kvaliteten blir jo forringet.

Nei, kjøp heller et 1 el. 2 MB minnekort i en butikk/nettbutikk du, så får du bra kapasitet.

Hvis kameraet ditt bruker SD-kort, så får du 1 MB til ca 250, 2 MB til ca 500 kr.

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10244

(Husk at du må sjekke hvilken minnekort-type, fx SD, CF, MMC, XD eller Memory Stick Duo, som ditt kamera bruker)

2MB var nå litt lite, da :)

Skrevet

2MB var nå litt lite, da :)

Hehe, jeg mente seff 1 eller 2 GB :-)

Gjest karamello
Skrevet

Hehe, jeg mente seff 1 eller 2 GB :-)

Ja, her må du formulere deg rett. Bedreviterne sitter bare å venter på å få slå til:)

Skrevet

Ja, her må du formulere deg rett. Bedreviterne sitter bare å venter på å få slå til:)

Så ikke på det som bedrevitende jeg. Kunne fint ha korrigert noen andre som hadde gjort samme feilen. Helt greit at Citoyen gjorde meg oppmerksom på det.

Det gjelder å ikke ta alt i verste mening :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det skal du bare være glad for! Du vinner mye på å heller kjøpe et større minnekort. Du får et på en giga for noen få hundrelapper, alt etter hva slags kort kameraet har.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvor?

Hva slags kamera har du? Så skal vi nok finne brikker til deg! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...