Gå til innhold

Standup komikere i rullestol - og ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gårsdagens Otto-greie med en CP-skadet standupkomiker i rullestol var helt konge.

Dette mener jeg er helt riktig måte å ta fordommer mot denne spesielle gruppen på.

Fakta er at de fleste som sitter i en sånn har bare problemer med beina, ikke med hodet. Det er helt vanlige folk.

Det er for lengst på tide å ta et tak i fenomenet med at ulikheter utløser ileggelser av typen "tilbakestående". Dypt i mange av oss ligger en tendens til å se på ulike som dumme eller tilbakestående. Etter hva jeg ser, så sitter det mange komikere i rullestol, og mange smarte. Men det sitter også mange bitre og sure.

De som alltid har sittet der, har lettere for å bli forsont med tilsanden, mens de som ender der etter ulykker og sykdommer senere i livet har lett for å bli bitre. Som jeg ser det, så oppstår det ytterpunkter veldig lett. Dette gjelder mange ulikheter, da situasjonen deres preger dem på ulike måter, de har ulike psykiske forutsetninger. Personligheten drives fram av hemming og hvordan miljøet er tilpasset dem.

Tanker om det?

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

11

• ShitDiddelyDo

10

• Dorthe

8

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gårsdagens? Gikk ikke den episoden forrige torsdag? Eller har han blitt et fast innslags?

Forrige uke var han frisør. Det var artig. :)

Gjest ikke alt jeg liker
Skrevet

Jeg så ikke programmet, men det har vært diskutert rundt meg på jobb idag.

De hadde ledd, men hatt en ekkel følelse inni seg allikevel.

Joda hodet til CP rammede fungerer, men allikevel ..... nei jeg liker ikke når OJ går ut sånn med forskjellige ting .... husker torsdagsklubben da han kommenterte at Arve Opsahl hadde slanket seg, han hadde amputert et bein .... dette såret Arve kom det frem i ettertid, så nei, jeg liker ikke alt OJ spøker med.

Skrevet

Gårsdagens? Gikk ikke den episoden forrige torsdag? Eller har han blitt et fast innslags?

Forrige uke var han frisør. Det var artig. :)

Karateinstruktør!

He-he.

Jeg gikk glipp av forrige ukes stunt.

Skrevet

Karateinstruktør!

He-he.

Jeg gikk glipp av forrige ukes stunt.

Hehe, kult. Jeg får se reprisen i natt.

Skrevet

Joda hodet til CP rammede fungerer, men allikevel ..... nei jeg liker ikke når OJ går ut sånn med forskjellige ting .... husker torsdagsklubben da han kommenterte at Arve Opsahl hadde slanket seg, han hadde amputert et bein .... dette såret Arve kom det frem i ettertid, så nei, jeg liker ikke alt OJ spøker med.

Humor er også intelligens.

Det dummeste er at profesjonelle heller ikke har vett i hodet. En rullestolbruker sier at hun blir dårlig behandlet, mye dårligere enn hun skulle forvente i f t normale, av ansatte i bedrifter hvor det skal ytes service til publikum.

Butikkansatte må gjøres oppmerksom på at rullestolbrukere kanskje trenger litt ekstra oppmerksomhet for å få tak i varer. Kurs og skoler som lærer opp i service, design, arkitektur og omsorg mangler fullstendig emner om omsorg for funksjonshemmede og hvordan de skal opptre. Ofte er det uhyre små detaljer som skal til for at de skal finne seg til rette.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Han var mye, MYE artigere som frisør forrige uke! Da var han så morsom at programmet var slutt før jeg kom på at Sayid (?) Ali ikke var med...

Skrevet

Han var mye, MYE artigere som frisør forrige uke! Da var han så morsom at programmet var slutt før jeg kom på at Sayid (?) Ali ikke var med...

En friør med CP-skader i arma ville jeg betenkt meg på ja. En saks i øyet er ikke så gøy.

Skrevet

En friør med CP-skader i arma ville jeg betenkt meg på ja. En saks i øyet er ikke så gøy.

Hehe, og du kan tro kundene var en smule betenkte da han teipet ørene deres fordi sjefen hans insisterte etter et tilfelle av ørekapping. :)

Skrevet

Hehe, og du kan tro kundene var en smule betenkte da han teipet ørene deres fordi sjefen hans insisterte etter et tilfelle av ørekapping. :)

Gubben.

Men humoren er litt kontroversiell da. Jeg ville ønsket fokus på hva de kan mer enn hva de ikke kan.

Skrevet

Mannen er slem -punktum. Han boikotter jeg.

Jeg syns ikke han har NOEN rett til å henge ut folk slik han gjør. Det er spøker man bare må akseptere - KUN kan komme fra de som selv er rammet.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Var det ikke Kristopher Schau som sa det?

Skrevet

Jeg syns ikke han har NOEN rett til å henge ut folk slik han gjør. Det er spøker man bare må akseptere - KUN kan komme fra de som selv er rammet.

De som selv er rammet, er heller ikke korrekte, og kan ofte være de verste.

Gjest ikke alt jeg liker
Skrevet

Var det ikke Kristopher Schau som sa det?

Mener det var OJ jeg, men det var iallefall i torsdagsklubben ..... jo det var nå vel OJ, blei jo slått stort opp i etterkant dette ...

Skrevet

De som selv er rammet, er heller ikke korrekte, og kan ofte være de verste.

Ja - men man kan da forstå hvorfor de spøker med det. Med OJ skjønner jeg nada. Han er vemmelig.

Skrevet

Mener det var OJ jeg, men det var iallefall i torsdagsklubben ..... jo det var nå vel OJ, blei jo slått stort opp i etterkant dette ...

Det var kristoffer Schau.

Klart det hender folk går over streken, noe Schau definitivt gjorde, men jeg føler ikke at Otto pleier å gjøre det.

Skrevet

Enig. Jeg klarer heller ikke ha stand-up-komikeren som later som han har cp eller hva det når er, husker aldri hva han heter, tror jeg har fortrengt det. Han er ekkel og jeg MÅ skifte kanal eller skru av tv'n om han dukker opp på skjermen.

Skrevet

Enig. Jeg klarer heller ikke ha stand-up-komikeren som later som han har cp eller hva det når er, husker aldri hva han heter, tror jeg har fortrengt det. Han er ekkel og jeg MÅ skifte kanal eller skru av tv'n om han dukker opp på skjermen.

Han later ikke som han har CP. Han har CP.

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig!

Jeg må legge til at jeg ikke har sett programmet, så jeg antar han ikke "henger ut" rullestolbrukere med CP?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...