Gå til innhold

Hva kan jeg få i lån?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå!
Skrevet

Jeg er under yrkesrettet attføring, og tjener utbetalt i måneden ca 13500.-

Har en liten gutt som jeg er alene om, og leier nå en liten leilighet.

Fikk låneavslag tidligere mens jeg var sykmeldt, og lurer på om dette har forandret seg nå som jeg har kommet over på yrkesretta-attføring.

Arbeidskontoret sa seg villig til å garantere for inntekt i 10 år, visst det kunne hjelpe.

Så hvor mye tror dere jeg kan få i lån tilsammen?

Har litt fra før som jeg må ta med meg over.

Skrevet

Du kan vel ikke få noe særlig i lån med den lønna der.... Hvordan klarer du deg i hverdagen?

Gjest ikke nå!
Skrevet

Du kan vel ikke få noe særlig i lån med den lønna der.... Hvordan klarer du deg i hverdagen?

Tja, si det, klarer meg iallefall, med normalt måtehold.

Tilsammen utbetalt i måneden har jeg jo 18000,- så føler meg ikke superfattig da, selv om jeg selvfølgelig hadde mer penger før.

Men mulig jeg ikke kan få noe lån, men verdt å spørre da, kan jo hende det er noen med tilsvarende inntekt der ute som faktisk har noen konstruktive råd å komme med :)

Skrevet

Jeg tjener litt mer enn deg i mnd, men er også alene med et barn. Fikk lån på vel 1,1 mill. Har kausjonist på 100 000, trengte ikke mer. Men jeg har fast jobb, så det kan kanskje telle litt.

Men fikk avslag i den første banken, men gikk greit i nr 2. Men måtte bevise at jeg hadde mine foreldre som buffere om noe uforutsett skulle skje.

Mange vil nok nekte deg noe særlig lån med den inntekten, men gi deg ikke etter første besøk. Ha med deg et budskjett som viser hvordan du disponerer pengene dine nå. Sjekk også med kommunen om du kan få et startlån også.

Gjest man klarer seg
Skrevet

Herregud man klarer seg alltids, det er snakk om prioritering. Selv har jeg hatt div. vikarjobber etter endt utdannelse pga. vanskelig jobbmarked og har ikke hatt mer utbetalt selv i mange år. Men det har alltid gått bra. Har t.o.m. forsørget samboeren min på min lønn.

Skrevet

Har du annen gjeld, da? Det har betydning når du søker nytt lån.

Skrevet

Tja, si det, klarer meg iallefall, med normalt måtehold.

Tilsammen utbetalt i måneden har jeg jo 18000,- så føler meg ikke superfattig da, selv om jeg selvfølgelig hadde mer penger før.

Men mulig jeg ikke kan få noe lån, men verdt å spørre da, kan jo hende det er noen med tilsvarende inntekt der ute som faktisk har noen konstruktive råd å komme med :)

Noen banker er opptatt av dette med fast inntekt, mens andre er det ikke i like stor grad. Lokale banker er ofte "greiere" enn storbanker.

Det er riktig at annen gjeld du har også blir tatt med i beregningen. Bruttoårsinntekt x 3 er det mange banker som benytter som utgangspunkt som max gjeldsbelastning. Som regel kan man få litt til..

Du bør ta kontakt med kommunen angående startlån, Husbanken har nemlig bedre rentebetingelser enn bankene - selv ved førstehjemslånbetingelser.

Stiller meg undrende til at Aetat kan garantere for inntekt 10 år fram i tid når du er under attføring..?! Hva vet de om at du får jobb ved endt attføringsløp?

Skrevet

? Har du et problem?

Skrevet

Førstehjemslån kanskje - og du kan vel ha rett på bostøtte om du kjøper deg en leilighet?

Du kan jo betjene et lån på noe over en million kan jeg tenke meg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...