Gå til innhold

fakta om kebabkjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

var i tyrkia for litt siden hvor jeg var med på ett kjøttmarked.

ble vist inn på ett rom hvor de sku fortelle litt om hvordan kebabkjøttet ble til.

det var en slags spylehall og guiden vår fortalte hele prosessen. i rommet ved siden av lå flere plast bokser med bein i..

beinene var ikke helt fri for kjøtt,men lite var det i alle fall.

to menn som jobbet der drev på å spyle av kjøttrestene med en slags høytrykks spyler og det rannt videre til en slags sentrifuge.

den spylte skjøttmassen ble skrapt vekk og ble kastet videre til en svær mixmaster hvor det ble tilsatt litt krydder og ett limestoff for å få denne massen til å henge sammen.

deretter puttet de massen i beholdere og vannrester ble skvist ut og kjøttet ble satt til tørking og ble solgt ut.

æsj tenkte eg og trodde ikke mine egne øyne.

var det slik det ble til?

da eg kom hjem igjen spurte jeg om det var slik og fortalte hva jeg hadde vært med på.

ja det er faktisk slik kebabkjøttet blir laget!

avspylt kjøtt,krydder og lim..

er det derfor det er så mørt og nesten smelter på tunga?

fått helt avsmak på kebab!

USJ!!

Fortsetter under...

Skrevet

Lenge siden jeg fikk avsmak for Kebab.

Har du tenkt på at de fleste Kebab-shappene i byen er buer hvor det verken finnes dass eller håndvask?

Usjarmerende mat jeg ikke engang dytter i meg i fylla lenger.

Skrevet

må være en eller annen grunn til at folk blir dårlig i magen dagen derpå en kebab..

Skrevet

Nei, fytte helvete for noe svineri. De gangen jeg har hatt i meg dritten, føler jeg meg priviligert som ikke er blitt sengeliggende.

Ikke bare er kebaben den reneste oppsop og søppel, men det står jo der og syder i varmen i time etter time, og kanskje dag etter dag også. Jeg synes fan meg at massen rører på seg.

Så den "berikelsen" kan de ha for seg selv. Derimot selger de billig øl, og den klarer selv ikke muslimer å ødelegge.

Skrevet

Lenge siden jeg fikk avsmak for Kebab.

Har du tenkt på at de fleste Kebab-shappene i byen er buer hvor det verken finnes dass eller håndvask?

Usjarmerende mat jeg ikke engang dytter i meg i fylla lenger.

kebab har ikke vært min favoritt,men pleide å ta en sånn i forbifarten når jeg var på byn eller noe..for noen år tilbake

er fullt klar over dette med mangel på dass og dette...

snudde i døren engang når jeg så at de kun brukte våtservietter som rengjøringsmiddel.

natusan våtservietter vel og merke.dette var i stavanger

at det er mulig!

Annonse

Gjest dumt å lese dette
Skrevet

faen hvorfor leste jeg dette ..... jeg som synes Kebab er så godt .....

Ser issska skriver at folk blir dårlig i magen dagen etter en Kebab, det har aldri skjedd meg ......

Skrevet

Nå ble jeg jaggu glad for at jeg ikke spiser kebab.

Jeg også, har aldri spist det, og kommer ikke til og gjøre nå heller! Usj!

Gjest Ullatulla
Skrevet

He he, trodde du det var kvalitetskjøtt før da? Hvem hadde i så fall innbilt deg det? Alle vet at kebab er søppelmat. Men jeg har ikke sett den type kebab som de selger her (i Oslo) i Ankara. der var det rent lammekjøtt, ikke grått tapetlimfarse som her. Sikker på at det ikke var på bedriftsbesøk hos Gilde du var?

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article616633.ece

Skrevet

kebab har ikke vært min favoritt,men pleide å ta en sånn i forbifarten når jeg var på byn eller noe..for noen år tilbake

snudde i døren engang når jeg så at de kun brukte våtservietter som rengjøringsmiddel.

at det er mulig!

Det er noe tilnærmet rottekjøtt. Rottekjøtt tilberedt av folk som ikke engang vet hva hygiene er.

Ikke rart folk blir "fylle"syke.

Skrevet

faen hvorfor leste jeg dette ..... jeg som synes Kebab er så godt .....

Ser issska skriver at folk blir dårlig i magen dagen etter en Kebab, det har aldri skjedd meg ......

hehe...ville bare dele min info med dere..hva dere velger å gjøre etterpå er opp til dere hehe...

Skrevet

Er en stund siden jeg sluttet å spise kebab.

Det er noe guffent med hele kebab bransjen spør du meg...

Selv om Kebab desverre er meget godt.

Skrevet

Jeg har aldri spist kebab og kommer nok til å fortsette å holde meg unna hører jeg.

Annonse

Skrevet

He he, trodde du det var kvalitetskjøtt før da? Hvem hadde i så fall innbilt deg det? Alle vet at kebab er søppelmat. Men jeg har ikke sett den type kebab som de selger her (i Oslo) i Ankara. der var det rent lammekjøtt, ikke grått tapetlimfarse som her. Sikker på at det ikke var på bedriftsbesøk hos Gilde du var?

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article616633.ece

tenkte ikke så mye over hva jeg trøkkte i meg av kjøtt.

var jeg sulten så var jeg sulten:)

har aldri reagert på kebabkjøtt heller

men nei...det var ikke gilde

Skrevet

Det er noe tilnærmet rottekjøtt. Rottekjøtt tilberedt av folk som ikke engang vet hva hygiene er.

Ikke rart folk blir "fylle"syke.

hehe *lol*

Gjest dksgkldjøgjdsklg
Skrevet

Det har jeg fått for lenge siden! Det er noe "et eller annet" med de sjappene :-/

Gjest spiser det ikke
Skrevet

at det er mulig!

Jeg har kun smakt det en gang tror jeg, og det er mange år siden. Det høres så enormt uapetittelig ut...

Skrevet

må være en eller annen grunn til at folk blir dårlig i magen dagen derpå en kebab..

Det kan selvsagt også ha noe med all alkoholen de fleste heller i seg før de spiser kebab :P

Skrevet

Altså, om man skal tenke sånn om alt man spiser, så kan man begynne å tenke på hva som er i andre matsorter her i norge... orker ikke tenke på hva som er i pølser, kjøttpålegg osv....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...