Gå til innhold

Smell?

Gjest Princess Peach

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidlig/sen 17 mai salut?

Noe nyskjerrig selv, Mysen er bare 1/2 time unna..

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tidlig/sen 17 mai salut?

Noe nyskjerrig selv, Mysen er bare 1/2 time unna..

Du får ta deg en tur dit i kveld og etterforske litt. :)

Skrevet

Siden man ikke finner noen "rester" eller skader fra det som forårsaker smellene, så tipper jeg sterkt på at dette er signalpenner/-pistoler som benyttes til sjøs mm.

Disse finnes i ulike varianter - fra "flares" (kraftige lyssignaler) til meget kraftige smell.

Det er omtrent som en nyttårsrakett av den typen som smeller voldsomt - og glatt får vinduer til å klirre.

Men til forskjell fra nyttårsrakettene så etterlater ikke disse seg noen spor (det er en form for "kule" som eksploderer en kort tid etter oppskyting - og brenner fullstendig opp i eksplosjonen.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Siden man ikke finner noen "rester" eller skader fra det som forårsaker smellene, så tipper jeg sterkt på at dette er signalpenner/-pistoler som benyttes til sjøs mm.

Disse finnes i ulike varianter - fra "flares" (kraftige lyssignaler) til meget kraftige smell.

Det er omtrent som en nyttårsrakett av den typen som smeller voldsomt - og glatt får vinduer til å klirre.

Men til forskjell fra nyttårsrakettene så etterlater ikke disse seg noen spor (det er en form for "kule" som eksploderer en kort tid etter oppskyting - og brenner fullstendig opp i eksplosjonen.

Ok, jeg syntes bare det var litt rart at politiet ikke vil gå ut med hva det var i frykt for at alle ville gjøre det. Ser ikke for meg at alle løper rundt og skyter med signalpistoler heller. :)

Skrevet

Du får ta deg en tur dit i kveld og etterforske litt. :)

Huff.. kanskje jeg blir redd..

Bør kanskje holde meg hjemme nå om dagen/ natta. Venter barn og Mysen er så laaaangt unna sykehuset:)

hehe

Gjest Princess Peach
Skrevet

Huff.. kanskje jeg blir redd..

Bør kanskje holde meg hjemme nå om dagen/ natta. Venter barn og Mysen er så laaaangt unna sykehuset:)

hehe

Hehe, ja, kanskje ungen blir skremt ut av smellene. :)

Skrevet

Hehe, ja, kanskje ungen blir skremt ut av smellene. :)

var det jeg tenkte..

Skrevet

Ok, jeg syntes bare det var litt rart at politiet ikke vil gå ut med hva det var i frykt for at alle ville gjøre det. Ser ikke for meg at alle løper rundt og skyter med signalpistoler heller. :)

Hvorfor ikke?

Det gjorde jeg når jeg var i tenårene....:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hvorfor ikke?

Det gjorde jeg når jeg var i tenårene....:-)

Hehe, det betyr vel ikke at "alle" kommer til å gjøre det, vel? :)

Skrevet

Hehe, det betyr vel ikke at "alle" kommer til å gjøre det, vel? :)

Kanskje ikke alle.

Men nok til at det kunne blitt en ny "farsott" - som de nok gjerne skulle unngått.

Det er dog sikkert vanskligere å få kjøpt denne type utstyr nå vil jeg tro?

Men den gang jeg hadde en slik signalpenn, så var det kun krav til alder (18 år) for å få kjøpt dette i våpenbutikkene.

Skrevet

Det trengs 1 stor plastflaske med tykk plast, f eks en 1,5 l colaflaske. 1-2 dl 35% eddik helles på, legg flaska på siden,2-3 sps natron legges inni så den ikke får kontakt med eddikken, eller pakkes i litt silkepapir. Skru på korken og kast den vekk fra folk. Det dannes raskt store mengder CO2 inni.

20-30 sekunder senere smeller det noe helt sinnsykt.

Dårlig gjort å gjøre det om natta når folk skal sove.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det trengs 1 stor plastflaske med tykk plast, f eks en 1,5 l colaflaske. 1-2 dl 35% eddik helles på, legg flaska på siden,2-3 sps natron legges inni så den ikke får kontakt med eddikken, eller pakkes i litt silkepapir. Skru på korken og kast den vekk fra folk. Det dannes raskt store mengder CO2 inni.

20-30 sekunder senere smeller det noe helt sinnsykt.

Dårlig gjort å gjøre det om natta når folk skal sove.

Aha... Eller cola light og mentos. :)

Skrevet

Aha... Eller cola light og mentos. :)

Du klarer ikke å sette på korken før colaen spruter ut, med -den- metoden.

Gjest noe å tenke på?
Skrevet

Lokalavisen har leseravstemning om hva det kan være.

52% mener at smellet er besøk fra verdensrommet.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Du klarer ikke å sette på korken før colaen spruter ut, med -den- metoden.

Nei, men det blir en flott fontene. :)

Skrevet

Nei, men det blir en flott fontene. :)

Med CO2 kan det lages voldsomme smell, bare beholderen er stor nok og du har mye syre og base.

Jeg kan tenke meg at en 25 liter dunk og nok kjemikalier kan lage et smell like bra som en bombekastergranat.

De som prøvde med en 1,5 l flaske i kjemitimen på skolen her nede fikk dotter i øra, enda de sto på 20-30 meters hold. Naboene var ikke blide der heller visst.

Skrevet

Kullsyremetoden er så godt kjent og så enkel at sannsynligheten er meget stor. Det kan alle få til med enkle midler. Og derfor vil de ikke røpe det.

For noen år siden sendte noen studenter opp ballonger av silkepapir og aluminiumstråd med en tvistdott fuktet med rødsprit inni som brant med en skummel blå flamme. Folk trodde det var en UFO, det var det også. Helt til noen oppdaget stuntet. Og så fløy det plutselig 100 sånne om natta.

En fyr hadde tatt med en lasermaskin fra USA og lyste opp på skyene. Et dritflott roterende mønster, flere hundre meter stort, skremte vettet av alle hysterikere i hele kommunen :-)

Skrevet

var det jeg tenkte..

Mink pleier å ete opp ungene sine hvis de blir skremt.

Skrevet

Mink pleier å ete opp ungene sine hvis de blir skremt.

Eter mest godterier jeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...