Gå til innhold

Hjemløs hund utenfor her, hjelp meg å hjelpe den.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en hund som tasser rundt i nabolaget her, den er sky, sulten, halter på det ene benet og jeg tipper den er ganske gammel.

Jeg har satt ut vann til den, slengt ut noe mat, men hunden er ikke spesielt glad i veggismat ser det ut til. Hva skal jeg gi den evt?

Jeg ringte politiet, de sier at siden den ikke er bindt eller inngjerdet så kan de ikke hjelpe. Det er Falken som fakker hunder for dem og de fakker ikke hunder som ikke allerede er fakket av noen andre. *stønn*

Jeg spurte om de visste om noen andre jeg kunne kontakte og fikk skikkelig kjeft tilbake, "du hører vel at jeg sier at det ikke er noe vi kan gjøre, det er vi som tar oss av (my ass!) løshunder og vi kan ikke gjøre noe så lenge du ikke har kontroll på den!"

Jævla drittkjærring ass, jeg var rolig og behersket i stemmen noe fortvilet kanskje, men overhodet ikke frekk. Jeg vil bare hjelpe denne hunden, men jeg kan ikke ta den inn i mitt hus heller om jeg klarer å få tak i den. Jeg har to barn og jeg tar ikke i hus en hund jeg ikke kjenner og ikke er jeg spesielt hundevant heller.

Noen som har noen tips?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Velouria

13

• org

4

• hidi

4

• Osiris

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kan du ringe veterninærhøgskolen og spørre om du kan levere hunden der?.

Tror de er mer bløthjertet enn falken.Vet iallefall om noen som leverte en hund de fant dit.

Skrevet

leste visst ikke innlegget ditt ordentlig. Jeg ville ha ringt til Falken likevel, selv om politiet sier at de ikke gjør det.

Skrevet

Har du prøvd og ta kontakt med dyrebeskyttelsen? De kan kanskje hjelpe.

Stakkars hund...

De selger forresten billig hundemat på boks om du vil gi den noe, tror det koster rundt en tier på Rimi.

Mange hunder liker ikke veggismat, men min hadde blitt overlykkelig. Hun elsker grønnsaker og frukt, og venter i spenning når vi spiser eple, i håp om at hun får skrotten :o)

Skrevet

Stakkars hund...

De selger forresten billig hundemat på boks om du vil gi den noe, tror det koster rundt en tier på Rimi.

Mange hunder liker ikke veggismat, men min hadde blitt overlykkelig. Hun elsker grønnsaker og frukt, og venter i spenning når vi spiser eple, i håp om at hun får skrotten :o)

Tusen takk for svar, jeg har skikkelig vondt av den og får såååå dårlig samvittighet for at jeg ikke kan ta den inn. Men jeg stikker iallefall å kjøper en boks med mat til den. Det er ett fett hva det er bare det er hundemat eller. Om det er av betydning er det en collie.

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg har skikkelig vondt av den og får såååå dårlig samvittighet for at jeg ikke kan ta den inn. Men jeg stikker iallefall å kjøper en boks med mat til den. Det er ett fett hva det er bare det er hundemat eller. Om det er av betydning er det en collie.

Nå har jeg en Dachs og de spiser alt, andre kan være mer kresne. Hva Collie er vet jeg ikke.

Men jeg ville gått for en boks med hundemat jeg. Den er nok sulten stakkars, og da spiser de jo i grunn sikkert alt, men det er dumt om den skulle få magetrøbbel.

Den har vært heldig med valg av hus og tusle rundt, den fant ett med snille mennesker i!

Skrevet

leste visst ikke innlegget ditt ordentlig. Jeg ville ha ringt til Falken likevel, selv om politiet sier at de ikke gjør det.

Ringte nettopp Falken, de tar kun inn hunder på oppdrag av politiet.

Fy faen, er det virkelig mulig!

Jeg fant et sånt "redd dyra sted" her, men de tar ikke tlf, selvom de på telefonsvareren sier de har åpent 18 til 20 mandag til fredag og 11 til 13 på lørdag.

Kjenner jeg megselv rett får jeg vel ikke sove i natt heller. Blir vel sittende i vinduet å følge med på den stakkars hunden hele natten..

Skrevet

Ringte nettopp Falken, de tar kun inn hunder på oppdrag av politiet.

Fy faen, er det virkelig mulig!

Jeg fant et sånt "redd dyra sted" her, men de tar ikke tlf, selvom de på telefonsvareren sier de har åpent 18 til 20 mandag til fredag og 11 til 13 på lørdag.

Kjenner jeg megselv rett får jeg vel ikke sove i natt heller. Blir vel sittende i vinduet å følge med på den stakkars hunden hele natten..

Du sier at du bare har veggis mat. Har du noen brødskiver?. Hunder spiser det, selv om det ikke er pålegg på. bare ta litt smør på og det går ned.

Hvis du har en presenning så slipper hunden å bli våt i løpet av natten.

Skrevet

Stakkars hund...

vår hund elsket brokkoli og oliven. Den spiste ris også.

De fleste grønnsaker går ned, men de liker det bedre om man koker dem først.

Skrevet

Du kan kanskje ta kontakt med Dyrebeskyttelsen i kommunen? Dersom hunden ser helt utsultet ut så kan du kanskje gi den brød med smør om du ikke har noe animalsk føde i huset. Det er ikke nok næring i brød for en hund til å overleve over lang tid, men du vil gi den en mye bedre natt med at den får noe i magen i allefall.

Skrevet

Så godt at du vil hjelpe den! Kan du ta den inn for en natt eller to til dyrebeskyttelsen kan ta den imot?

Er den gammel og halt blir den sannsynligvis avlivet, men på skikkelig måte.

Hadde jeg vært i nærheten hadde jeg tatt den.

Får vondt langt inne i sjelen av dyr som lider og på toppen av det hele hjemløs! *sint på politiet og Falken*

Skrevet

Hunder kan bli syke av grønnsaker, hvis de ikke er vant til det. Sultne hunder spiser alt, men de kan dø av det.

Hundemat er det beste for en hund. De har ikke samme mage som oss.

Skrevet

Hun vår spiser alt hun, rå eller kokt. Det eneste hun ikke liker er poteter.

Hun er ned til naboen og nasker seg nedfallsepler og er så fornøyd med seg selv.

Skrevet

Hunder kan bli syke av grønnsaker, hvis de ikke er vant til det. Sultne hunder spiser alt, men de kan dø av det.

Hundemat er det beste for en hund. De har ikke samme mage som oss.

Vår blir ikke dårlig. Jeg gir jo ikke det til andre hunder, men dachsen vår fnyser av tørrmat og vil mye heller spise min mat :o)

Men dachsen er jo kjent for og kunne spise alt.

Skrevet

Vår blir ikke dårlig. Jeg gir jo ikke det til andre hunder, men dachsen vår fnyser av tørrmat og vil mye heller spise min mat :o)

Ja, vi hadde en blandingshund hjemme som levde av vår mat..Men det var jo endel kjøttprodukter i maten den fikk.

Katter og hunder er ikke fra naturens side vegetarer og har derfor et annerledes tarmsystem enn oss.

Å gi en sulten fremmed hund vegetarmat ville ikke jeg gjort.

I naturen spiser de utelukkende kjøtt.

Gjest vred på sånt
Skrevet

"Men dachsen er jo kjent for og kunne spise alt"

og en jævel til å bite.

Skrevet

Ja, vi hadde en blandingshund hjemme som levde av vår mat..Men det var jo endel kjøttprodukter i maten den fikk.

Katter og hunder er ikke fra naturens side vegetarer og har derfor et annerledes tarmsystem enn oss.

Å gi en sulten fremmed hund vegetarmat ville ikke jeg gjort.

I naturen spiser de utelukkende kjøtt.

Var derfor jeg anbefalte henne til og kjøpe en boks med hundemat :o)

Katten vår spiser alt mulig også, til min store fortvilelse. Jeg hadde helst sett at den spiste tørrforet sitt, og ikke spankulerte på kjøkkendisken og smakte på alt mulig.

Skrevet

"Men dachsen er jo kjent for og kunne spise alt"

og en jævel til å bite.

Ikke vår :o)

Men de har ett godt bitt når de jakter og skal ta byttet sitt.

Dachs er en snill familiehund, men den kan være en god jakter. Cluet er jo og lære hunden til og skille mellom tingene, og det har vi gjort med vår.

Skrevet

En sulten hund spiser det meste. Men kylling eller laks tørrfor (eller hva-som-helst av boks/våtfor) er det vår hund liker best. Og så pølser i alle former og varianter da.

Ellers kokte egg (hvis du spiser sånt?) elsker hunden vår forresten. Vet ikke om det er normalt for hunder flest. Surmelk eller naturell yoghurt er også topp. Kokt ris likeså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...