Gå til innhold

3Com OfficeConnect 11a/b/g Wireless PC Card

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med et 3Com OfficeConnect 11a/b/g Wireless PC Card som jeg har litt spørsmål om.

Er dette et "vanlig" nettverkskort som kan brukes på pc hjemme, eller er det et "kontornettverkskort"?

Jeg har installert drivere og alt ser ut til å være ok. Når jeg har kortet i maskinen så finner det også det trådløse nettverket, men jeg får bare opp "siden kan ikke vises........." når jeg prøver å åpne en side på internet.

Er det noen som har en forklaring på hvorfor det skjer? Andre trådløse nettverkskort virker helt fint uten noen problemer i samme maskin.

Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Hva i all verden mener du med "vanlig" og "kontornettverkskort"? Et wlan kort er et wlan kort, punktum.

Får du koblet deg til nettet, da? At den finner nettverket er ikke det samme som at den kobler seg til det.

"........................................"

Skrevet

Hva i all verden mener du med "vanlig" og "kontornettverkskort"? Et wlan kort er et wlan kort, punktum.

Får du koblet deg til nettet, da? At den finner nettverket er ikke det samme som at den kobler seg til det.

"........................................"

Jeg var usikker på om kortet var et spes kort man hadde til kontornettverk e.l siden det heter OfficeConnetct. Derfor jeg ble usikker. punktum ;)

Jeg klarer å koble til nettverket. Det klarer jeg med alle tre kortene jeg har prøvd. Men med dette ene kortet får jeg ikke vist noen internetsider, men får bare opp den festlige "siden kan ikke vises....."

De to andre kortene jeg har hatt i har fungert som forventet. Altså, ingen problemer..,,

Noen forslag til hva det kan være?

Gjest skjønner ikke helt
Skrevet

Jeg var usikker på om kortet var et spes kort man hadde til kontornettverk e.l siden det heter OfficeConnetct. Derfor jeg ble usikker. punktum ;)

Jeg klarer å koble til nettverket. Det klarer jeg med alle tre kortene jeg har prøvd. Men med dette ene kortet får jeg ikke vist noen internetsider, men får bare opp den festlige "siden kan ikke vises....."

De to andre kortene jeg har hatt i har fungert som forventet. Altså, ingen problemer..,,

Noen forslag til hva det kan være?

Hvorfor MÅ du absolutt bruke dette kortet hvis andre fungerer?

Skrevet

Hvorfor MÅ du absolutt bruke dette kortet hvis andre fungerer?

Fordi dette er kortet vedkommende som eier maskinen har. De to andre kortene er mine, og jeg brukte de til å teste om de fungerte i den maskinen. Jeg har ikke som mål å ha flest mulige kort som kan brukes i den maskinen, bare sånn at det er avklart.....

Det går selvsagt an å kjøpe nytt kort og løpse problemet på den måten, men jeg tenkte kanskje noen hadde hatt lignende erfaring og hadde forslag til hva jeg kunne gjøre.

Skjønner du litt mer nå?

Skrevet

Jeg har fått fikset problemet.....

Hva var galt? *nyskjerrig*

"..................................."

Skrevet

Hva var galt? *nyskjerrig*

"..................................."

Vel, det er i grunnen et godt spørsmål.

De jeg skulle fikse dette for har to bærbare pcér. Det kortet jeg ikke fikk til å fungere i den ene maskinen, fungerte i det andre. Dermed byttet jeg bare om kortene, lastet ned nye drivere og alle er blid og fornøyd for det funker.

Hadde værtveldig kjekt å vite hvorfor det kortet ikke fungerte på den maskinen det opprinnelig skulle være på, men jeg tror ikke jeg gidder å legge mer arbeid i det nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...