Gå til innhold

Stadig tett (pga vann) i ørene.

Anbefalte innlegg

Gjest 39-åring
Skrevet

Jeg har vært plaget mye dette siste året av å være "tett" i ørene. Fastlegen sjekket og sa at det ikke er en virus eller betennelse, men at jeg rett og slett har vann i ørene (altså innenfor trommehinnene) og at dette kan skje. Jeg må bare sørge for å holde for nesen og blåse hardt ut, for å åpne passasjen, gjerne 20-30 ganger om dagen.

Men er det virkelig ikke mer å gjøre? Jeg har ikke fått svar på hvorfor dette stadig oppstår.

Noen som har rår til meg? Det gjør vondt å være tett i ørene nesten kronisk. Får lett hodepine av det også.

Skrevet

Jeg synes det bør være en ide å få dren? Har du prøvet det?

Sitter hodepinen fra mellom øyene, rett over hodet og til nakken?

Trommehinnen, er den hel? Hvis den er det, så kan du prøve ørelysbehandling. Da må du finne en alternativ behandler som gjør dette.

Gjest 39-åring
Skrevet

Trommehinnen, er den hel? Hvis den er det, så kan du prøve ørelysbehandling. Da må du finne en alternativ behandler som gjør dette.

Fastlegen sa til meg at det bare er på barn man setter inn dren.

Finns det forresten noen ulemper med dren?

Gjest Flystripa
Skrevet

Les dette! Min datter, 14 mnd, har vært til første behandling hos denne dama. Mange med øreproblemer har blitt helt friske av 1-2 behandlinger hos henne. Mulig at det finnes lignende behandling i nærheten av der du bor?

http://www.otopaten.no/otopaten.php

Skrevet

Fastlegen sa til meg at det bare er på barn man setter inn dren.

Finns det forresten noen ulemper med dren?

Ikke som jeg kjenner til. Vet legen at du må "blåse opp ørene" så himla mange ganger pr dag? Noe bør han vel kunne hjelpe med?

Hvis det ikke ligger noe feil på organet så anbefaler jeg akupunktur eller som nevnt, ørelysbehandling. Voks og væske trekkes ut, smerter dempes eller forsvinner.... Søk på nettet, veldig interessant.

Gjest 39-åring
Skrevet

Les dette! Min datter, 14 mnd, har vært til første behandling hos denne dama. Mange med øreproblemer har blitt helt friske av 1-2 behandlinger hos henne. Mulig at det finnes lignende behandling i nærheten av der du bor?

http://www.otopaten.no/otopaten.php

Underlig at det på den nettsiden står det motsatte av hva legen sa til meg:

"Blås ikke hardt ved å holde for nesen og blåse luft ut i ørene; dette kan gjøre vondt verre dersom du har slim i nese og bihuler, -dette slimet blir da skutt som et prosjektil ut i øretrompeten og opp i mellomøret og kan forverre problemene ytterligere. "

Gjest Flystripa
Skrevet

Underlig at det på den nettsiden står det motsatte av hva legen sa til meg:

"Blås ikke hardt ved å holde for nesen og blåse luft ut i ørene; dette kan gjøre vondt verre dersom du har slim i nese og bihuler, -dette slimet blir da skutt som et prosjektil ut i øretrompeten og opp i mellomøret og kan forverre problemene ytterligere. "

En otopat er mer til å stole på, enn en allmenpraktiserende lege, vil jeg tro.

Dette er verdt å prøve, når du er så plaget som du er.

Skrevet

hvis legene virkelig mener at du har vann innenfor trommehinnene skjønner jeg ikke helt at du skal blåse, for da blåser du jo bare vannet opp inn i mellomøret hele tiden?

Nesedråpe, rhinexin, annen lege?, henvisning til ØNH?

Gjest Håpefull nå :)
Skrevet

Jeg har ofte hodepine i høyre side av hodet..over øyet, i tinningen og ned til nakken. I følge legene er det ikke noe galt. Kan det da hjelpe med ørelys?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...