Gå til innhold

Kan du strikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller brodere, hekle eller sy?

Jeg er drittelendig på alle felt, men skylder på at jeg aldri har hatt bruk for slik kunnskap.

Hvordan er dere innen håndarbeid?

Skrevet

Jeg kan strikke, sy og brodere. Men symaskiner takler jeg ikke. Jeg var den eneste i klassen på ungdomsskolen (?) som ikke fikk symaskinsertifikat.

Skrevet

Jada, jeg kan det. Lærte det skikkelig på skolen og kan ikke fordra det. Jeg har ikke strikket siden de to største var små.

Skrevet

Jeg kan strikke, sy og brodere. Men symaskiner takler jeg ikke. Jeg var den eneste i klassen på ungdomsskolen (?) som ikke fikk symaskinsertifikat.

Jeg fikk symaskinsertifikatet en gang da, mener det var på barneskolen, det hadde jeg glemt :)

Men hadde noen skulle hatt meg til å tre en symaskin nå, hadde jeg nok slitt litt tror jeg!

Skrevet

Jeg er ikke flink med håndarbeid, dessverre! Jeg får til å sy inn en knapp da *stolt* ;)

Skrevet

Helt fullstendig elendig.

Som søsteren min sa til meg...."herregud, du klarer jo ikke engang sy i en kapp uten at det ser for jævlig ut!"

Og det stemmer:-S

Skrevet

Hehe, jeg kan strikke både for hånd og på maskin, hekle, brodere, sy, veve, og har t.o.m. vært bort i nupereller:)), stofftrykk osv.

elsker alt som har med tekstil å gjøre! Men, så er det en del av utdannelsen min også..

Har fått med mange på strikkekvelder, det er temmelig hipt for tiden. T.o.m. ett par gutter har vært med og laget kule sjal til kjærestene sine:)

Skrevet

Jeg kan alle 3!

Lærte alt sammen da jeg var ganske lita å det er jeg glad for :)

Skrevet

Spørs litt på hvilket nivå;-)

Jeg har strikket gensere, sydd små broderier og heklet små duker, men særlig dreven kan jeg knapt kalles...

Gjest sjokolett
Skrevet

Kan strikke hekle og sy jeg.. Syr inn alle buksene jeg kjøper.. Hvis de passer i bena er de garantert for små i livet, og hvis de passer i livet er de garantert for store i bena...

Strikker alltid skjerf og luer på høsten/vinteren... Perfekte julepresanger dersom jeg ikek har så mye penger..

Skrevet

Vel, jeg lærte vel alt det der på grunnskolen en gang i tida......

Men jeg syr ting som har gått i stykker om jeg vil beholde det da. Hvor fint det blir kan jo diskuteres.

Skrevet

Jeg er egentlig ganske flink til å strikke, men gjør det utrolig sjelden. Jeg kan å sy enkle ting. Brodere har aldri vært min sterke side, men jeg _kan_ det.

Hekle har jeg prøvd å lære meg selv, og får til litt. Men blir nok aldri noen stor heklemester.

Stort sett liker jeg bedre håndarbeide man gjør på sløyden!

Skrevet

Jeg strikket litt før, men måtte gi meg pga at jeg stivnet sånn i fingrene.

Men det å brodere går greit. Jeg var ikke så flink jeg heller, men med litt øvelse har jeg blitt gankse flink :-)

Greit tidsfordriv, og et bra alternativ til å sitte med pc'n eller foran tv'n.

Synes det er koselig å høre på musikk og brodere. Og så er det kjekt med et tidsfrdriv som gir resultater.

Skrevet

Jeg kan strikke, hekle, brodere og enkel søm. Og sy lappeteknikk om andre setter sammen stoffene for kreativ er jeg ikke.

Skrevet

ikke brodere, hekle...

kan strikke, men er ikke særlig flink. Lærte meg først å legge masker for et par år siden. Lærte da samtidig å legge til masker underveis (f.eks. strikke trekantet sjal), og diverse sånne ting. Lærte også å strikke vrangt da. Men jeg er på nybegynner stadiet! Er sjelden jeg strikker, men det er litt kos av og til :)

Sy er jeg heller ikke så flink til. Kan sy hull i klær og sy i knapper og sånn da. Da jeg jobbet på skomaker verkstedet, hendte det jeg "måtte" sy litt, på den gigantiske maskinen der. Sydde bl.a. store ting som kofferter etc. Men det var bare enkelt-tilfeller når jeg var alene på jobb, og en stakkars kunde MÅTTE ha det gjort i dag, og sa de ikke brydde seg om hvordan det ble seendes ut hehe. Da reduserte jeg som regel prisen en smule også :P

Skrevet

Jeg er flink til å strikke, og kan hekle.

Jeg kan _ikke_ sy. Speiderskjorten til guttungen så ikke ut etter at jeg hadde sydd på alle merkene han fikk. Nå er han overført fra flokk til tropp, og da måtte vi heldigvis sprette av alle merkene igjen, og fikk beskjed om at når de får nye skal de sy dem på selv.

Det kan jo også bli interessant, men det kan neppe bli verre.

Skrevet

Jeg kan strikke,brodere og sy.

Hekle kan jeg ikke,selv om min mor er veldig flink til det.

Hekling er ikke min greie.

Nå holder jeg på å strikke masse sokker som jeg skal gi til nabobarna/venner av min datter i julegave.

Mødrene deres strikker ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...