Gå til innhold

Kan du strikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strikke kan jeg. Har faktisk strikket en genser som jeg må si meg godt fornøyd med (noe hjelp til sammensying da...). Kan brodere litt, men det er mange år siden sist. Kunne sy på maskin på ungdomsskolen, men det er mange herrens år siden nå... Men det hadde vært praktisk å kunne tre i ei maskin og sy f.eks ei bukse el lign. (men nå eier jeg ikke symaskin heller da)

Skrevet

Kan strikke vanlig "rett fram". Det blir ikkje så veldig avanserte strikkeriar av dét, men så har eg heller aldri likt å strikke.

Hekle? Vel... Eg kan hekle ei lang lang remse. Og det er jo ikkje nyttig til stort. Det er når ein skal sette saman desse maskene til noko som blir fint og liknar noko at det blir verre.

Eg kan sy littegranne, og det liker eg, sjølv om eg ikkje er noko stortalent. Liker å brodere, spesielt korstting, men det blir lite gjort.

Skrevet

Jeg er elendig på strikking. Kan til nød strikke noenlunde firkantede grytelapper, men da må jeg ha hjelp til å legge opp maskene først..

Jeg er et par hakk bedre på å brodere, kan sikkert få til sånne broder-duker man kjøper. Men hvem bruker sånt egentlig??

Hekling kan jeg! Jeg har heklet noen småting som har blitt ganske fine.

Skrevet

Jeg kan strikke,men ikke alltid det blir like fint ;) Noen hull innimellom. Også går jeg nesten alltid lei når jeg begynner på noe så blir bare halvferdig. Har en tøffel her(orka ikke strikke den andre), en halvferdig veske,og en halvferdig pute :)

Skrevet

Jeg kan strikke helt enkle ting, som ett sjal. Problemet er at jeg omtrent aldri blir ferdig med det jeg starter på...

Jeg kan brodere litt.

Hekle har jeg aldri fått til.

Skrevet

Jeg kan strikke, hekle og brodere. Begynte vel med enkelt håndarbeid før jeg begynte på skolen, og strikket mønstret genser til meg selv i 12-års alderen.

Skrevet

Jeg husker hvordan jeg strikker - men har glemt kunsten å legge opp.

Jeg kunne å hekle en gang, men ikke nå.

Jeg kan sy i en knapp, men får mamma til å legge opp bukser.

Symaskin har jeg ikke, og det er veldig bevisst ... (mamma klager.)

Skrevet

Jeg kan strikke ja, og har strikket ganske mye i mitt liv. Men etter jeg fikk barn, har det nesten vært full stopp... Begynte på ei nydelig finjakke i str to år da eldstejenta var 1 år - nå er hun 5....

Er elednig til å sy, selv reparere småting, legge opp ting og sånn synes jeg er et ork.

Kan ikke hekle eller brodere (jo har faktisk brodert litt korssting i voksen alder, men det er minst ti år siden...)

Skrevet

jeg kan strikke. Brodere har jeg ikke forsøkt meg på. Hekling forsøkte jeg å lære meg en gang med ga opp ;).

Skrevet

Joda, jeg kan jo selve strikketeknikkene, ihvertfall rett og vrang og det å lese et mønster som går på farger, men ikke flettemønster og slikt.

Men jeg synes det er nokså kjedelig. Har "pint" meg gjennom noen plagg, men ikke noen lidenskapelig strikker, nei.

Og manglende erfaring gjør jo også sitt når det gjelder hvor jevnt og pent det blir. ;-)

Vedr søm:

DET er kjedelig, det! Men jeg har da symaskin, og syr av og til enkle ting, slik som en oppbrett el lign, og reparer litt og slikt. Og så har jeg sydd noen kostymer til poden, men det blir alltid sydd litt etter innfallsmetoden og uten bruk av mønster og tråkling og slikt. Så jeg skårer mer på kreativiteten enn sømferdighetene! ;-)

Brodering:

Hadde skikkelig korsstingsdilla for noen år siden, men etter å ha pordusert mer enn nok juleprodukter dabbet det va. Synes ikke det er så fint med broderte bilder til hverdags.... ;-)

Har også såvidt prøvd meg på hardangersøm og enkel bunadssøm, men sistnevnte kun på bunadsvesker. Det ser OK ut, men hadde aldri tatt sjansen på en hel bunad - da må jo hver enkelt blomst være lik! *he he*

Hekling: Som barn lærte jeg de enkleste hekleting, som luftmasker (heter det det??) og staver. Men jeg klarer ikke å lese mønstre eller få heklingen til å bli noe fint. Kunne kanskje klart å få til en dekkebrikke, men hadde ikke klart å få brikke nr 2 til å ligne på nr 1.

Nupereller og slikt kan jeg absolutt ingen ting om.

Skrevet

Jeg hadde en periode hvor jeg anså det som uhyre viktig å lære meg forskjellige håndarbeidsteknikker, så jeg kan både hekle og sy, strikke og brodere. Har laget en del klær fra "bunnen", men stort sett uten mønster, det ble for kjedelig. Det jeg synes jeg mangler er nupereller og kniplinger.

Skrevet

Jeg kan sy, er slett ikke verst til det.

Men strikke kan jeg overhodet ikke. Hekling? Tja...hvis fingerhekling teller. :o)

Skrevet

Jeg kan ALT innen håndarbeid ;) SKikkelig kjerringemne . strikket skjerf da jeg var 3 år...

Håndarbeidslærerinna hata meg - jeg kunne alt mye bedre enn henne.

Skrevet

Jeg strikker masse. Hekling er jeg også ganske flink til, og brodering kan jeg litt av. Syr litt, vever litt, og i min spede barndom kunne jeg til-og-med makramè :-)) (det er imidlertid ikke særlig etterspurt kunnskap lengre...)

Skrevet

jeg kan ingen av de greiene der, nei. skikkelig lite nevenyttig:)

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg kan sy.

Strikke kan jeg litt..(rett fram, ikke hullmønster, perlestrikk etc).

Skrevet

Jeg strekker meg ikke så langt som å strikke.

Mine skapende evner har tatt kvelden for en del år siden. Jeg har en hel eske med kreasjoner.

Gjest Baugspryden
Skrevet

Kan strikke og brodere, men har ikke gjort det siden forrige årtusen...

Sying har aldri vært min greie.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...