Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til Doktor Online.

Først vil jeg si tusen takk for et innlegg tidligere.

¨Jeg har følgende problem:Jeg hovner i ører, nese kinn osv. hvis jeg er ute i "kulde".

"Kulda" kan være helt fra +5g. og vind. Dette er et stort problem over flere måneder i året. Det blir jo til at jeg holder meg mye inne.

Da jeg nevnte det for legen min hadde han ikke hørt om det før og sa at jeg fikk prøve med allergitabeletter som jeg har fra før.

For å beskrive hevelse i øra:

Jeg kjenner at det begynner "å krible", så blir den ganske stor og tykk og varm. Dette går vekk igjen i løpet av natta. I løpet av kvelden kjenner jeg at det "jobber" på en måte, men det er ikke direkte vondt.

Hendene kan også bli røde og såre selv om jeg har vanter på meg.

Jeg har funnet ut at jeg i grunn skulle bo i et annet land fordi dette er et stort problem for meg, men det er jo en gang her jeg er født.

Håper du kan hjelpe meg!

Hilsen GON.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24799-kuldeallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære gon

Kuldeallergi er et velkjent fenomen og forferdelig plagsomt for den som har det. Det er dessverre lite hjelp å få, men noen har nytte av antihistamintabletter (allergimedisiner). Den nyeste allergimedisinen på markedet heter Aerius og skal ha vist effekt ved slike plager som du beskriver. Jeg har ingen personlig erfaring med den, men det jeg har lest virker lovende.

Ellers er det viktig at du ikke utsetter deg for ekstreme kuldepåvirkninger som f.eks. å stupe ut i kaldt vann - du bør alltid gå forsiktig og gradvis ut i vannet når du skal bade.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24799-kuldeallergi/#findComment-103707
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...