Gå til innhold

DVD og soner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å bestille en dvd på Amazon.com og får følgende beskjed:

"Important Message

Please note: Your order contains at least one Region 1 (Canada and U.S.) encoded DVD. Region 1 DVDs might not play in DVD players sold in the country where this order is being shipped. Please also note that some Region 1 DVDs contain a Regional Coding Enhancement. Some of our international customers have had problems playing these enhanced discs on their “region-free” DVD players. Learn more about DVD region encoding and formats. To modify your order, edit the quantities below."

Betyr det at jeg bare burde drite i det...?

Skrevet

Om du ikke har en sonefri DVD-spiller får du ikke avspillt annet enn sone2-plater

Skrevet

Om du ikke har en sonefri DVD-spiller får du ikke avspillt annet enn sone2-plater

Jeg vet ikke hva jeg har jeg:-S

Nå leser jeg bruksanvisningen her....men det står ingen ting om soner....

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg har jeg:-S

Nå leser jeg bruksanvisningen her....men det står ingen ting om soner....

De aller fleste DVD-spillere som selges i Norge er låst til sone2. En del av dem kan enkelt låses opp til å bli sonefrie.

Skrevet

De aller fleste DVD-spillere som selges i Norge er låst til sone2. En del av dem kan enkelt låses opp til å bli sonefrie.

Da må du komme hit og låse den opp...:-)

Men jeg finner ingen ting i bruksanvisningen....minns det sto noe om sonefri på esken den gang jeg åpnet den...

Skrevet

Men jeg finner ingen ting i bruksanvisningen....minns det sto noe om sonefri på esken den gang jeg åpnet den...

Hva slags spiller er det du har, typebetegnelse?

Skrevet

Hva slags spiller er det du har, typebetegnelse?

Hehe...jeg fant ut at jeg fikk den samme filmen på Platekompaniet...så problemet er løst...:-)

Men suss til deg for at du ville hjelpe meg....!

Skrevet

Hehe...jeg fant ut at jeg fikk den samme filmen på Platekompaniet...så problemet er løst...:-)

Men suss til deg for at du ville hjelpe meg....!

"To serve and protect", You know.

Skrevet

"To serve and protect", You know.

Jeg krever snart litt mer "håndfast" bevis for den frasen der...;)

Skrevet

Jeg krever snart litt mer "håndfast" bevis for den frasen der...;)

Er det "serve" eller "protect" som er mest preserende?

Skrevet

Er det "serve" eller "protect" som er mest preserende?

Begge deler vennen, begge deler:-)

Skrevet

Det de sier er at minst en film er sone 1 og at du muligens ikke får spillt av denne selv på en sonefri spiller. De har begynt å lage sperrer på filmene slik at de krever at dvd spilleren er satt til en bestemt sone.

Skrevet

Det de sier er at minst en film er sone 1 og at du muligens ikke får spillt av denne selv på en sonefri spiller. De har begynt å lage sperrer på filmene slik at de krever at dvd spilleren er satt til en bestemt sone.

Men har ikke de fleste sonefrie spillere mulighet til å velge sone? Det har begge de jeg har hatt - man kunne velge sone, og sone 0 var sonefri.

".........................................."

Skrevet

Sånt står aldri i bruksanvisningen. Men hvis du søker på nettet, så finner du garantert en beskrivelse av hvordan gjøre den sonefri - hvis det lar seg gjøre.

"........................................"

Skrevet

Men har ikke de fleste sonefrie spillere mulighet til å velge sone? Det har begge de jeg har hatt - man kunne velge sone, og sone 0 var sonefri.

".........................................."

De fleste sonefrie spillere har sone 0, evt ingen sone. Mange plater krever at spilleren er stillt inn til en bestemt sone (ikke 0). Dermed vil en sone 1 DVD kreve en spiller med sone 1, og vil ikke godta sone 0.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den der er spesiell. RCE betyr at svært mange sonefrie spillere faktisk ikke spiller filmen.

Altså: Her hjelper det ikke nødvendigvis at spilleren din er sonefri.

Har du en sonefri spiller kjøpt på Rimi ville jeg ikke bestilt den filmen der. Har du en mer dreven spiller, av den typen som spiller absolutt alt, er det ikke noe problem.

Det er svært få filmer som er RCE-koda. Av rundt 150 sone 1-filmer jeg har her tror jeg det kun er 2-3 filmer som er koda med den driten der.

Jeg vet ikke hvorfor enkelte koder filmene sine med det der, men jeg tror det hadde å gjøre med å skulle begrense eksporten (noe som overhodet ikke høres logisk ut) av sone 1-filmer den gang sonefri spillere ble allemannseie over hele verden.

Skrevet

De fleste sonefrie spillere har sone 0, evt ingen sone. Mange plater krever at spilleren er stillt inn til en bestemt sone (ikke 0). Dermed vil en sone 1 DVD kreve en spiller med sone 1, og vil ikke godta sone 0.

Ok, så de fleste har kun sone 0? Merkelig at begge de jeg har hatt har hatt sone null i tillegg til de andre sonene. Ikke har det vært dyre spillere, heller.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...