Gå til innhold

Dette var ingen god nyhet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132219

Argh! Jeg blir så jævlig forbanna! Tenker de ikke på de som endelig har funnet en p-pille de virkelig er fornøyd med og som overhode IKKE er interessert i bytte merke i fare for å få en hel haug med forferdelige bivirkninger!

Det er faktisk ikke bare bare å bytte p-pille merke.

Nå er jeg oppgitt!

Skrevet

Enig. Men kanskje man kan bytte til dette merket?

"Gå over til Microgynon som inneholder samme hormoner som Trionetta, men i en konstant sammensetning. Det gir den fordel at du kan bestemme når du øsker menstruasjon, du kan ev. hoppe over 2-3 menstruasjoner ved å fortsette på neste brett uten pause. prisne er omtrent den samme. Vennlig hilsen Mette H Moen",

Skrevet

"Gå over til Microgynon som inneholder samme hormoner som Trionetta, men i en konstant sammensetning. Det gir den fordel at du kan bestemme når du øsker menstruasjon, du kan ev. hoppe over 2-3 menstruasjoner ved å fortsette på neste brett uten pause. prisne er omtrent den samme. Vennlig hilsen Mette H Moen",

Jeg har en venninne som har brukt dette, hun slitte veldig med mellomblødninger, så gikk hun over til trionetta og birivrkningene ble borte. Men såklart det er jo ikke sånn for alle. Videre en microgynon en av de eldste p-pillene på markedet og da er jeg egentlig litt skeptisk, selv om jeg sikkert ikke har noe grunn til å være det.

Jeg vil egentlig bare ha trionetta jeg :(

Gjest gjelder det meg og?
Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men mitt brett med trionetta ser ikke ut som på bildet i artikkelen. Men da får vel ikke jeg heller kjøpt trionetta etter nyttår? Ble bare litt usikker siden mitt brett var annerledes..

Bruker trionetta med 28 piller.

Skrevet

Jeg har en venninne som har brukt dette, hun slitte veldig med mellomblødninger, så gikk hun over til trionetta og birivrkningene ble borte. Men såklart det er jo ikke sånn for alle. Videre en microgynon en av de eldste p-pillene på markedet og da er jeg egentlig litt skeptisk, selv om jeg sikkert ikke har noe grunn til å være det.

Jeg vil egentlig bare ha trionetta jeg :(

Jeg har ikke prøvd Microgynon og heller ikke hørt andres erfaringer. Jeg bruker selv trionetta nå, men har heldigvis greie erfaringer med andre merker også.

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men mitt brett med trionetta ser ikke ut som på bildet i artikkelen. Men da får vel ikke jeg heller kjøpt trionetta etter nyttår? Ble bare litt usikker siden mitt brett var annerledes..

Ja, det gjelder de med 28 (de firkanta brettene) også.

Skrevet

Brettet ditt er rektangulær tenker jeg? Det er bare fordi du har 28 pille (altså 7 sukkerpiller) istedet for 21. Men det er likevel trionetta så du må bytte du også desverre.

Gjest gjelder det meg og?
Skrevet

Brettet ditt er rektangulær tenker jeg? Det er bare fordi du har 28 pille (altså 7 sukkerpiller) istedet for 21. Men det er likevel trionetta så du må bytte du også desverre.

Huff, det var dumt. Vært veldig fornøyd med trionetta i flere år.

Skrevet

Microgynon eller var det et nesten likt navn?) var vanlig P-pille på 70-tallet! Ante ikke at den ekstisterte fremdeles!

Skrevet

Hvis noen er plaget med uren hud og alikevell må bytte så prøv Diane eller synonympreparatet Feminil. Det hjelper.

Skrevet

Hvis noen er plaget med uren hud og alikevell må bytte så prøv Diane eller synonympreparatet Feminil. Det hjelper.

Jeg er ikke plaget med uren hud så jeg tror ikke jeg skal gå over til noen av de ettersom de er veldig annerledels enn trionetta. Jeg må nok se om jeg kan finne en annen erstatning.

Skrevet

Vet du om det er lov å be om resept på 1 år og så ta ut hele sulamitten før nyttår??

Jeg er gravid i 8 mnd og skal over på pilla om 2 mnd ca.. ønsker å fortsette med trionetta et år til neste barn blir planlagt,

jeg får alltid resepten på et år men tar bare ut en pakke om gangen. Men er det lov å ta ut for 12 mnd eller blir det å regne som "overdose"..

spør generelt og ikke bare deg som startet tråden

Skrevet

Vet du om det er lov å be om resept på 1 år og så ta ut hele sulamitten før nyttår??

Jeg er gravid i 8 mnd og skal over på pilla om 2 mnd ca.. ønsker å fortsette med trionetta et år til neste barn blir planlagt,

jeg får alltid resepten på et år men tar bare ut en pakke om gangen. Men er det lov å ta ut for 12 mnd eller blir det å regne som "overdose"..

Tidligere kunne man gjøre det, men etter at det ble gratis for de under 20, ble det vel slutt på det, hørte jeg.

Skrevet

Jeg tror du kan ta ut for et år. Det finnes halvtårs pakker, og jeg tror også det finnes helårspakker.

Skrevet

Tidligere kunne man gjøre det, men etter at det ble gratis for de under 20, ble det vel slutt på det, hørte jeg.

Jeg er ganske sikker på at det er lov for de over 20, men ikke de som er under.

Skrevet

Ja, kanskje slik det er. :-)

Skrevet

Trinordiol skal være ganske like trionetta, og også billige.

Gjest minipillen
Skrevet

mindre bivirkninger med minipiller i forhold til kombinasjons p-piller.

Kan anbefales

Skrevet

Jeg fikk spm om jeg ville ha en halvårspakke for noen år tilbake. Dette skjedde bare en gang. Jeg er selv 29 så jeg er da voksen nok til å "bedømme selv" kanskje i forhold til en under 20 - men skjønner meg egentlig ikke på det norske systemet, vi skal jo overvåkes uansett hva det gjelder.

Skrevet

De med 28 piller har en jukseuke (De store hvite)

det brettet på bildet er 21 dagers syklus og du har opphold ei uke - om jeg ikke bommer. Jeg brukte selv de runde brettene før, men har de siste årene fått 4kantede brett:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...