Gå til innhold

Skjelettkirke i Roma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva heter den kirka i Roma hvor all pynt og ornament er av ekte skjelett?

Skrevet

Det var vel utenfor Praha?

Det er i hvert fall et i Roma, men jeg husker ikke hva det heter.

Skrevet

Jeg tror kanskje du tenker på Capuchin, der har de en del skjelletter. Ikke i selve kirken, men i et av kapellene. Tror denne kirken ligger på eller veldig nær Piazza Barberini

http://roma.katolsk.no/mariaconcezionecappuccini.htm

Takk for svar, men jeg tror ikke det er den. Den jeg tenker på - om jeg husker rett - skal ha hele kirken dekorert av skjelett. Det er ei lita kirke, og skjelettene former ikke skjelett, men at for eksempel hofteskåler blir til roseblad. Det er dog noen skjelett ved inn- eller utgangen, og der står det noe sånt som at "vi er det du var, du er det vi er" - et eller annet som skal få en til å huske på liv, død, forgjengelighet, og slikt.

Skrevet

Takk for svar, men jeg tror ikke det er den. Den jeg tenker på - om jeg husker rett - skal ha hele kirken dekorert av skjelett. Det er ei lita kirke, og skjelettene former ikke skjelett, men at for eksempel hofteskåler blir til roseblad. Det er dog noen skjelett ved inn- eller utgangen, og der står det noe sånt som at "vi er det du var, du er det vi er" - et eller annet som skal få en til å huske på liv, død, forgjengelighet, og slikt.

Det er sånn dekorasjon i det kapellet. Klikke på lenken og les det som står, og klikk på kamerasymbolet så får du et større bilde. Kapellene i Roma kan være ganske store så det kan ha virket som en egen kirke på bilder og film. Men om det ikke er den så vet ikke jeg hvilken en det kan være.

Skrevet

Kan det være dette:

Cappucciner-munkenes gravplass under kirken Santa Maria della Concezione (ved Piazza Barberini) viser ben og skjelett fra over 4000 munker i ulike sammenstillinger.

Har ikke vært der selv, men foreldrene mine har. Det var mange skjeletter ja! Bisarr severdighet..

Gjest ikke kirkegjenger
Skrevet

At du orker. Finnes mye galskap rundt om. F.eks. i Hellas graver de opp døde mennesker for å holde fest med dem !

Meg1365380063
Skrevet

At du orker. Finnes mye galskap rundt om. F.eks. i Hellas graver de opp døde mennesker for å holde fest med dem !

At jeg orker hva da?

Gjest ikke kirkegjenger
Skrevet

At jeg orker hva da?

Orker ikke dauinger og skjeletter og sånn. Kvalmt. Det får holde med klokkeklang i kirken, trenger ikke pynte med sånt svineri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...