Gå til innhold

Ikke alle passer som selgere!

Anbefalte innlegg

Gjest irriterende
Skrevet

Jadda... så var det til min lille opplevelse. Jeg skulle innom et parfymeri for å kjøpe meg litt diverse.

Blant annet krem mot hovne øyne som jeg får av og til når jeg er sliten. Dette sa jeg til hun selgeren. Da svarte hun ikke med en gang, men begynte å lene seg mot meg og STUDERTE ansiktet mitt grundig. Ikke bare titta på det for å se event hvike behov huden min har, men hun skikkelig zooma.

Jeg har alltid fått komplimenter for huden min for jeg er flink å stelle den. Men denne selgeren fikk meg til å føle meg som en skurefille i trynet. Hun hadde udanna språk og begynte å snakke om at jeg måtte bruke den og den rådyre kremen hvis ikke kom problemet mitt til å bli "myye værre" som hun sa. Og ofte når jeg spurte om noe svarte hun "hakke peiling". Det virka nesten som hun prøvde å psyke meg ned slik at jeg skulle kjøpe ørten produkter.

Hun kom også med tilbudet om å sminke meg for å gi noen tips til hva jeg bør bruke. Greit nok det tenkte jeg, men takket nei på grunn av at hennes sminke ikke akkurat så proff ut. Hun hadde tykke klumper med mascara på vippene.

Hva tenker folk som ansetter folk som ikke KAN å behandle kundene.

Dæsken for en snerpe jeg virker som når jeg leser gjennom innlegget *ler*. Men det var en ubehagelig opplevelse. Følte meg som et dass lenge etterpå

Har du opplevd lignende ting?

Skrevet

Jeg hater å gå på parfymerier nettopp fordi jeg føler meg utrolig underlegen og liiiiten når jeg er der inne. Så jeg er vel på et parfymeri kanskje en gang annethvert år eller noe.

Skrevet

Jeg hater virkelig parfymerier. Damene der er så voldsomt pyntet, det ser ut som om de skal på fest. Og så jeg da, som bare sminker meg til fest. Jeg får følelse av at jeg er fullstendig malplassert og ikke har noe i deres flotte butikk å gjøre.

Men, jeg har vært i parfymerier og fått veldig god service - i København!

Skrevet

Jeg hater å gå på parfymerier nettopp fordi jeg føler meg utrolig underlegen og liiiiten når jeg er der inne. Så jeg er vel på et parfymeri kanskje en gang annethvert år eller noe.

Jeg går heller ikke inn på slike steder. Jeg er overvektig, har aldri brukt sminke og parfyme.. tja.. en god dæsj med deo er liksom nok. SÅ å dra inn på et slikt sted, om så fo rå kjøpe en gave til en annen gir meg ubehag. Absolutt ikke mitt miljø...

Skrevet

Jeg kjøper sjelden noe på parfymerier. Finner stort sett det jeg trenger på cubus sin parfymeriavdeling, eller body shop.

Når jeg går inn på et parfymeri føles det som om jeg trer inn på privat grunn. Parfymeridamen ser avvisende og overlegent i min retning, ikke for å hjelpe meg, men (innbiller jeg meg) for å sjekke at jeg ikke stjeler noe av det rådyre vareutvalget. Derfor tusler jeg som regel fort ut igjen - eller jeg ender opp med å kjøpe noe svinedyrt jeg ikke trenger fordi egoet mitt føler trang til å vise fram at jeg faktisk har penger..

En bekjent av meg skulle kjøpe seg en mascara og ba om et bestemt merke. Hun fikk til svar: "Den er vel i dyreste laget for deg??"

Ingen andre yrkesgrupper klarer å overgå parfymeridamen når det gjelder å få kunden til å føle seg som en boms.

Jadda, jeg generaliserer.. ;o)

Skrevet

Du verden -når jeg leser nedover her så håper jeg at noen som jobber i parfymeri tar det til seg - det er kanskje ikke for ingenting at det alltid er fullt av folk hos VITA.

Skrevet

jeg liker heller ikke å gå inn på parfymerier. Da jeg såvidt har satt inn foten i butikken så løper de omtrent bort for å spørre om jeg trenger hjelp.. syns det blir litt slitsomt..

Gjest irriterende
Skrevet

Jeg kjøper sjelden noe på parfymerier. Finner stort sett det jeg trenger på cubus sin parfymeriavdeling, eller body shop.

Når jeg går inn på et parfymeri føles det som om jeg trer inn på privat grunn. Parfymeridamen ser avvisende og overlegent i min retning, ikke for å hjelpe meg, men (innbiller jeg meg) for å sjekke at jeg ikke stjeler noe av det rådyre vareutvalget. Derfor tusler jeg som regel fort ut igjen - eller jeg ender opp med å kjøpe noe svinedyrt jeg ikke trenger fordi egoet mitt føler trang til å vise fram at jeg faktisk har penger..

En bekjent av meg skulle kjøpe seg en mascara og ba om et bestemt merke. Hun fikk til svar: "Den er vel i dyreste laget for deg??"

Ingen andre yrkesgrupper klarer å overgå parfymeridamen når det gjelder å få kunden til å føle seg som en boms.

Det er overraskende hvor ofte en hører om dårlig service hos parfymerier.

Forresten noe jeg glemte å skrive i innlegget mitt. Denne damen spurte meg om hva slags krem jeg har brukt tidligere mot hovne øyne. Da sa jeg at jeg brukte en oil of ulay type som jeg har likt godt. Da himlet hun nesten med øynene. Den var kanskje for billig for henne.

Jeg kommer _ikke_ til å gå innom den butikken mer.

Gjest irriterende
Skrevet

Jeg hater virkelig parfymerier. Damene der er så voldsomt pyntet, det ser ut som om de skal på fest. Og så jeg da, som bare sminker meg til fest. Jeg får følelse av at jeg er fullstendig malplassert og ikke har noe i deres flotte butikk å gjøre.

Men, jeg har vært i parfymerier og fått veldig god service - i København!

Egentlig ser de jo litt snåle ut med all den sparklinga. Jeg synes det er bedre å være mer naturlig.

Merkelig at disse parfymeri folka ofte ser ut som de føler seg så fryktelig ovenpå

Gjest irriterende
Skrevet

Du verden -når jeg leser nedover her så håper jeg at noen som jobber i parfymeri tar det til seg - det er kanskje ikke for ingenting at det alltid er fullt av folk hos VITA.

Jeg elsker å handle på vita. Der får jeg god service i 95% av tilfellene.

Merkelig at disse damene på parfymeri skal føle seg så ovenpå. Slik oppfatter jeg forresten Notar meglere også. *ler* Skikkelig fettsleik i håret, bestandig dresskledd og en stram mine i trynet. I hvert fall dem jeg har møtt.

Kanskje parfymeri damer og Notar "kæller" er en perfekt match?

Skrevet

Sånn er det ofte når de ansatte hverken får produktopplæring eller salgsopplæring. Og butikken taper massevis av penger på å være gjerrig i utgangspunktet.

Her i sør har jeg ikke opplevd slik behandling, men i de butikkene jeg har vært er det gjerne litt eldre betjening. de har både kunskap og serviceinstilling.

Noen produkter jeg liker finner jeg kun i parfymerier...

Skrevet

Jeg elsker å handle på vita. Der får jeg god service i 95% av tilfellene.

Merkelig at disse damene på parfymeri skal føle seg så ovenpå. Slik oppfatter jeg forresten Notar meglere også. *ler* Skikkelig fettsleik i håret, bestandig dresskledd og en stram mine i trynet. I hvert fall dem jeg har møtt.

Kanskje parfymeri damer og Notar "kæller" er en perfekt match?

Det samme har jeg tenkt. Gubben og jeg var på visning på et hus som var litt "harry" - med broderte klokkestrenger etc. - og midt i stua stod en slik Notar-fremtoning med litt for lange jakkeermer - hehe -komiskt

Skrevet

Hvis en selger noen gang sier det til meg så skal jeg se trist ut og si:"Ja, det har du sikkert rett i, det er nok best jeg går på Rema" eller smile søtt og svare:"Du vil kanskje ikke ha pengene mine? Da er det vel best jeg går et annet sted og legger dem igjen der, et sted de kan service." :o)

Skrevet

Merker at jeg blir behandlet mye dårligere på parfymerier når jeg kommer rett fra skole/jobb, uten sminke og penklær. Doller jeg meg derimot litt opp før jeg går dit, får jeg kjempeservice. Merkelige greier. Uansett så koser jeg meg stort med å ta samme overlegne tone tilbake, og spørre hovent om de har det-og-det mangetusenkronersmerket fra Paris (noe de som oftest ikke har), og rynke litt ekkelt på panna når de "beklager". Særlig ille er det i parfymerier på østlandet, når jeg kommer med min nordlenningdialekt.

Jeg er selvfølgelig hyggelig med de hyggelige, da :)

Beste servicen jeg har fått på et parfymeri, var av en dame på Steen og Strøm da jeg var 17-18. (I den alderen ble jeg ihvertfall ikke ønsket velkommen med åpne armer i parfymerier!) Hun var bare utrolig hyggelig og jordnær, dro meg med rundt i butikken og ga meg masse masse vareprøver. :)

Skrevet

Hvis en selger noen gang sier det til meg så skal jeg se trist ut og si:"Ja, det har du sikkert rett i, det er nok best jeg går på Rema" eller smile søtt og svare:"Du vil kanskje ikke ha pengene mine? Da er det vel best jeg går et annet sted og legger dem igjen der, et sted de kan service." :o)

Nei nei nei!

Det er da man skal ta en Pretty Woman.

Gå på et annet parfymeri og kjøp det der istedet, eventuelt få tak i masse tomme innpakninger som har inneholdt dyre, dyre produkter, og ta så turen tilbake til parfymeri nr en, se de kaldt inn i øynene og lire av seg en passende kommentar :)

Skrevet

Enkelte har ingenting bak disken å gjøre.

Jeg skulle for noen år siden ha en øyenkrem mot poser under øynene. Damen i parfymeriet satt blikket i meg og spurte surt: _hvor_ har du posene? Jeg svarte: under øynene.....og gikk et annet sted :o)

Gjest Flystripa
Skrevet

Parfymeribitcher er en egen rase ;o) Skikkelig snerpete oppførsel på 95% av de ansatte.

Takke meg til taxfree-shopping en gang hvert jubelår. Resten kjøper jeg på Vita/dagligvare.

Gjest irriterende
Skrevet

Merker at jeg blir behandlet mye dårligere på parfymerier når jeg kommer rett fra skole/jobb, uten sminke og penklær. Doller jeg meg derimot litt opp før jeg går dit, får jeg kjempeservice. Merkelige greier. Uansett så koser jeg meg stort med å ta samme overlegne tone tilbake, og spørre hovent om de har det-og-det mangetusenkronersmerket fra Paris (noe de som oftest ikke har), og rynke litt ekkelt på panna når de "beklager". Særlig ille er det i parfymerier på østlandet, når jeg kommer med min nordlenningdialekt.

Jeg er selvfølgelig hyggelig med de hyggelige, da :)

Beste servicen jeg har fått på et parfymeri, var av en dame på Steen og Strøm da jeg var 17-18. (I den alderen ble jeg ihvertfall ikke ønsket velkommen med åpne armer i parfymerier!) Hun var bare utrolig hyggelig og jordnær, dro meg med rundt i butikken og ga meg masse masse vareprøver. :)

Ja akkurat! Har merket akkurat det samme.

For eks når det regner ute... ja da tar jeg på meg en regntett vindjakke. Da får jeg dårlig service selv om vindjakka er gore tex til 2000kr. Men derimot om været er bedre og jeg kommer i en fin figursydd jakke med håret oppsatt, da får de omtrent dollarglis på klesbutikkene når jeg kommer inn. Opplever en del bitcher i klesbutikkene også, men _aller_ mest i parfymeriene

Gjest irriterende
Skrevet

Det samme har jeg tenkt. Gubben og jeg var på visning på et hus som var litt "harry" - med broderte klokkestrenger etc. - og midt i stua stod en slik Notar-fremtoning med litt for lange jakkeermer - hehe -komiskt

Hohh skulle likt å se det. Det blir liksom så kunstig når alle sammen skal se slik ut hos Notar. Får en følelse at sitter på samlebånd og blir kledd på av kyndige hender før de går på jobb.

Eller kanskje de går på Notars interne motekurs med navn, "Brylkrem ja mange takk".

Eller selvtillitkurset med navn, "Ingen skam å snurpe leppa".

Skrevet

For å avgjøre om hun passer som selger eller ikke er det et spørsmål du nesten må besvare:

Hva kjøpte du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...