Gå til innhold

Ikke alle passer som selgere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater å gå på parfymerier. FØler meg ikke vel i det hele tatt. De aller fleste som jobber der er fjollete, oversminka kjerringer som studerer deg fra topp til tå når du kommer inn. På parfymerier på østlandet har jeg opplevd maaange ganger at de ikke har skjønt dialekten min... (den er da ikke så avansert)

Har et parfymeri i hjembyen som er helt ok med "normale" folk som jobber der. Handler der om jeg trenger noe (og er hjemme)

Skrevet

Hvis en selger noen gang sier det til meg så skal jeg se trist ut og si:"Ja, det har du sikkert rett i, det er nok best jeg går på Rema" eller smile søtt og svare:"Du vil kanskje ikke ha pengene mine? Da er det vel best jeg går et annet sted og legger dem igjen der, et sted de kan service." :o)

He he, skal ha rådene dere kommer med i bakhodet hvis jeg kommer ut for en sånn ekspeditør ;o)

laguna1365380434
Skrevet

Heh..Men om du kjøpte halve butikken var hun jo forsåvidt flink..;-)

Det verste jeg har blitt utsatt for, det er lenge siden men det var ille..Jeg var vel en sånn 17 år og hadde en lang noe sjølmekket svart mowhawk og så sikkert ut som en dass, det er så.

Saken er hvertfall at jeg hadde lyst på noe så uskyldig en bolle og en cola eller noe, og stakk derfor nesa innom et sånt lite & posht bakeri for å få dekket det behovet...Og blir møtt med at, Nei - Her tror jeg nok ikke vi har noe du har råd til! :-o Sa kjerringa!

Jeg ble drit-trassig og nektet selvsagt å ta noe slags hint, forlangte to svinedyre rekesmørbrød (for heldigvis hadde jeg penger!), satt meg på et særdeles synelig bord, både sett fra gata og resten av lokalet, og spiste, griset og slevet majones som om jeg både skulle hatt betaling for det og som om jeg var oppdratt i et hjem blottet for både gafler og stoler..Rapte lenge og vel gjorde jeg og! Hah! ;-P

Skrevet

Det verste jeg har blitt utsatt for, det er lenge siden men det var ille..Jeg var vel en sånn 17 år og hadde en lang noe sjølmekket svart mowhawk og så sikkert ut som en dass, det er så.

Saken er hvertfall at jeg hadde lyst på noe så uskyldig en bolle og en cola eller noe, og stakk derfor nesa innom et sånt lite & posht bakeri for å få dekket det behovet...Og blir møtt med at, Nei - Her tror jeg nok ikke vi har noe du har råd til! :-o Sa kjerringa!

Jeg ble drit-trassig og nektet selvsagt å ta noe slags hint, forlangte to svinedyre rekesmørbrød (for heldigvis hadde jeg penger!), satt meg på et særdeles synelig bord, både sett fra gata og resten av lokalet, og spiste, griset og slevet majones som om jeg både skulle hatt betaling for det og som om jeg var oppdratt i et hjem blottet for både gafler og stoler..Rapte lenge og vel gjorde jeg og! Hah! ;-P

*LOL* Godt gjort ;o)

laguna1365380434
Skrevet

*LOL* Godt gjort ;o)

;-) Det var ganske morro, hun dama ble grådig stram. Jeg var IKKE noe trassig som tenåing!;-)

Skrevet

Jeg må bare skrive her.. jeg er en som elsker å gå å titte i parfymerier. I penere og mindre penere butikker. Er opprinnelig fra sunnmøre - men bor i Oslo. Jeg har ikke en eneste gang fått dårlig service i noe parfymeri. Verken i Oslo eller Ålesund.

Jeg kler meg helt normalt.. er ikke noen sminkedukke. De kan ikke se på meg hvor mye/lite jeg har tenkt å kjøpe. Men jeg får alltid første klasses service og mange gode tips.

Synes virkelig det er rart at alle her har så dårlig erfaring! Synes det er rart at så mange kun har dårlige ting å si om ansatte i parfymerier. Jeg har ivertfall ikke noe å utsette på noen av de jeg har vært innom - og det er ikke få.

En gang kjøpte jeg en knalldyr mascara i en meget pen butikk i bogstadveien. Det gikk faktisk et par mnd før jeg skulle bruke den. Da jeg åpnet mascaraen så var den rett og slett tom! Jeg hadde for lengst kastet kvitteringen. Jeg hadde intet håp om at dette skulle gå bra. Gikk tilbake til butikken og kom til en eldre meget pen frue og hadde hjertet i halsen. Hun så på mascaraen og så med en gang at dette ikke var noe jeg hadde kunnet gjordt. Jeg fikk en ny mascara og flere unnskyldninger for at jeg hadde hatt et sånt bryderi pga dette.

ylvali1365381015
Skrevet

kanskje samme dama som jeg ble utsatt for som 17-åring. jeg og en venninde skulle også kjøpe øyenkrem, og hun målte meg med et

misbilligende blikk før hun nærmest sjokkert uttalte at så gammel hud hadde hun sjelden sett på en ung jente. hun tipset om div produkter jeg burde kjøpe for å bli kvitt "problemer" jeg visstnok hadde med hele min fysiske fremtoning.

både jeg og venninda mi ble helt lamslåtte, hun var virkelig syle frekk!

og jeg tenkte etterpå over den muligheten at hun(som var en grå mus, egentlig) var ute etter å jekke meg ned eller ta ut oppdemmet aggresjon. jeg kan ærlig si at jeg som 17-åring var meget pen og såppas forfengelig at jeg stelte meg etter alle kunstens regler.

jeg gråt faktisk da jeg kom hjem, og klaget til daglig leder over tlf.ble innkalt til møte, der sjefen beklaget dypt og sendte meg ut døra med gavekort og blomst.og dama så jeg aldri igjen der. hun ble sikkert sparket, og siden ansatt der du var innom for å kjøpe _nettopp_ øyekrem!

høres ikke det sannsynlig ut, kanskje! ;-)

klag! sånne folk er ikke egnet til yrker der de på noen måte omgås mennesker.

Gjest Ikke døpt ennå
Skrevet

En sjef vil _veldig gjerne_ høre om slikt, da dårlig kundebehandling gir tapte inntekter..

Skrevet

Egentlig ser de jo litt snåle ut med all den sparklinga. Jeg synes det er bedre å være mer naturlig.

Merkelig at disse parfymeri folka ofte ser ut som de føler seg så fryktelig ovenpå

Helt enig med deg! Vil tro de er så usikre på seg selv at de må late som om de er mye bedre enn "vanlige" folk...

Gjest irriterende
Skrevet

For å avgjøre om hun passer som selger eller ikke er det et spørsmål du nesten må besvare:

Hva kjøpte du?

Jeg dro fra butikken med kun det jeg skulle ha. Nemlig en krem som demper hovne øyne.

Er ingen "push over". ;o)

Gjest irriterende
Skrevet

He he. Morsomt det du gjorde. Kan tenke meg det var tema i mange av matpausene på jobben der i lang tid.

Forresten så kjøpte jeg ikke halve butikken. Kjøpte kun det jeg kom for, nemlig en krem til å ha under øynene. Hun ble nok litt skuffa. Kan tenke meg hun ikke er den selgeren butikken akkurat tjener mest på

Gjest irriterende
Skrevet

Jeg må bare skrive her.. jeg er en som elsker å gå å titte i parfymerier. I penere og mindre penere butikker. Er opprinnelig fra sunnmøre - men bor i Oslo. Jeg har ikke en eneste gang fått dårlig service i noe parfymeri. Verken i Oslo eller Ålesund.

Jeg kler meg helt normalt.. er ikke noen sminkedukke. De kan ikke se på meg hvor mye/lite jeg har tenkt å kjøpe. Men jeg får alltid første klasses service og mange gode tips.

Synes virkelig det er rart at alle her har så dårlig erfaring! Synes det er rart at så mange kun har dårlige ting å si om ansatte i parfymerier. Jeg har ivertfall ikke noe å utsette på noen av de jeg har vært innom - og det er ikke få.

En gang kjøpte jeg en knalldyr mascara i en meget pen butikk i bogstadveien. Det gikk faktisk et par mnd før jeg skulle bruke den. Da jeg åpnet mascaraen så var den rett og slett tom! Jeg hadde for lengst kastet kvitteringen. Jeg hadde intet håp om at dette skulle gå bra. Gikk tilbake til butikken og kom til en eldre meget pen frue og hadde hjertet i halsen. Hun så på mascaraen og så med en gang at dette ikke var noe jeg hadde kunnet gjordt. Jeg fikk en ny mascara og flere unnskyldninger for at jeg hadde hatt et sånt bryderi pga dette.

Godt å høre en solskinnshistorie også da.

Men en ting tror jeg. Hvis du gikk innom det parfymeriet jeg fortalte om kan jeg garantere du hadde blitt sett på som et romvesen om du for eks kom inn med regnjakke. Hadde ikke på meg det selv den dagen... hmm skal ta å prøve det en annen gang. Bare for å teste.

Gjest irriterende
Skrevet

kanskje samme dama som jeg ble utsatt for som 17-åring. jeg og en venninde skulle også kjøpe øyenkrem, og hun målte meg med et

misbilligende blikk før hun nærmest sjokkert uttalte at så gammel hud hadde hun sjelden sett på en ung jente. hun tipset om div produkter jeg burde kjøpe for å bli kvitt "problemer" jeg visstnok hadde med hele min fysiske fremtoning.

både jeg og venninda mi ble helt lamslåtte, hun var virkelig syle frekk!

og jeg tenkte etterpå over den muligheten at hun(som var en grå mus, egentlig) var ute etter å jekke meg ned eller ta ut oppdemmet aggresjon. jeg kan ærlig si at jeg som 17-åring var meget pen og såppas forfengelig at jeg stelte meg etter alle kunstens regler.

jeg gråt faktisk da jeg kom hjem, og klaget til daglig leder over tlf.ble innkalt til møte, der sjefen beklaget dypt og sendte meg ut døra med gavekort og blomst.og dama så jeg aldri igjen der. hun ble sikkert sparket, og siden ansatt der du var innom for å kjøpe _nettopp_ øyekrem!

høres ikke det sannsynlig ut, kanskje! ;-)

klag! sånne folk er ikke egnet til yrker der de på noen måte omgås mennesker.

Huff for ei dame da. Hun ville nok bare få deg til å kjøpe mest mulig. Hadde sikkert ikke noe med huden din å gjøre.

En liten parfymeri sak til: For et par år siden var jeg i Oslo og skulle besøke ei veninne som bodde der da. Hun skulle inn på parfymeri for å kjøpe en lancome mascara. Da sa selgeren, "ja du må ha denne for du har veldig korte øyevipper". At det går an.

jaja nok fra meg;o)

laguna1365380434
Skrevet

He he. Morsomt det du gjorde. Kan tenke meg det var tema i mange av matpausene på jobben der i lang tid.

Forresten så kjøpte jeg ikke halve butikken. Kjøpte kun det jeg kom for, nemlig en krem til å ha under øynene. Hun ble nok litt skuffa. Kan tenke meg hun ikke er den selgeren butikken akkurat tjener mest på

Godt det da:-) Jeg har ei venninne som reagerte som meg på bakeriet omtrent, og kjøpte alt mulig dyrt på et parfymeri fordi hun følte seg fornærma, kom ut og tenkte _vent_ _nå_litt_! ;-D

ylvali1365381015
Skrevet

Huff for ei dame da. Hun ville nok bare få deg til å kjøpe mest mulig. Hadde sikkert ikke noe med huden din å gjøre.

En liten parfymeri sak til: For et par år siden var jeg i Oslo og skulle besøke ei veninne som bodde der da. Hun skulle inn på parfymeri for å kjøpe en lancome mascara. Da sa selgeren, "ja du må ha denne for du har veldig korte øyevipper". At det går an.

jaja nok fra meg;o)

Vi bør vel bare lære oss et par svar med snert eller øve inn et ansiksutrykk eller to før neste parfymeribesøk! Da skulle vi være bedre rustet neste gang et nek i pumps skal ta imot betaling fra oss... ;-)

Aldri før eller siden har jeg fått lignende hentydninger, hvekren i parfymeri eller andre butikker. Heldigvis... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...