Gå til innhold

kjøpt feil ansiktskrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en dyr ansiktskrem til kombinasjonshud i dag.Nå lurer jeg på

om den var den riktige. Noen steder på huden har den ikke trukket ordentlig inn. Bør jeg gå tilbake til hudklinikken og fortelle om resultatet? Når man har fet tesone så har man kombinasjonshud?

Gjest den er best, syns jeg
Skrevet

Hvorfor bruker du ikke spenol?

Skrevet

Spenol? Hvor får du kjøpt den? Kan den brukes til kombinasjonshud? Tenkte jeg skulle gjøre et unntak å være litt luksuriøs! Men burde kanskje vært litt grundigere( spurt om prøver, tatt en hudanalyse..) før jeg kjøte en så dyr krem.

Skrevet

Spenol? Hvor får du kjøpt den? Kan den brukes til kombinasjonshud? Tenkte jeg skulle gjøre et unntak å være litt luksuriøs! Men burde kanskje vært litt grundigere( spurt om prøver, tatt en hudanalyse..) før jeg kjøte en så dyr krem.

Nei, huff, kjøp for all del ikke spenol (billig krem fra dagligvaren). Slik hud som du har, krever bedre kremer enn som så.

Selv har jeg også blandingshud. Etterhvert har jeg skjønt at jeg har fet underhud og tørr overhud. Av den grunn kjøper jeg renseprodukter beregnet på fet hud og hudkrem beregnet på tørr hud. Det funker aller best på meg!

Skrevet

Nei, huff, kjøp for all del ikke spenol (billig krem fra dagligvaren). Slik hud som du har, krever bedre kremer enn som så.

Selv har jeg også blandingshud. Etterhvert har jeg skjønt at jeg har fet underhud og tørr overhud. Av den grunn kjøper jeg renseprodukter beregnet på fet hud og hudkrem beregnet på tørr hud. Det funker aller best på meg!

*grøsser* på tanken av spenol i ansiktet. "til spener og jur" som det står (stod i gamledager hvertfall - husker vi lo sånn av det) på flaska...

Vi brukte det i fjøset, vi:-)

Skrevet

*grøsser* på tanken av spenol i ansiktet. "til spener og jur" som det står (stod i gamledager hvertfall - husker vi lo sånn av det) på flaska...

Vi brukte det i fjøset, vi:-)

Riktignok "Til hud og hender, spener og jur" ;-)

Vi brukte det også på jura til kyrne i fjøset hjemme hos oss!

Forøvrig er Spenol en god bodylotion, men til ansiktet..nei takk!

Skrevet

Riktignok "Til hud og hender, spener og jur" ;-)

Vi brukte det også på jura til kyrne i fjøset hjemme hos oss!

Forøvrig er Spenol en god bodylotion, men til ansiktet..nei takk!

Synes den lukter litt emment... og det minner meg om varme ku-kropper og fjøs:-) Men det er sikkert en god krem, uten masse parfyme og dill.

Skrevet

Synes den lukter litt emment... og det minner meg om varme ku-kropper og fjøs:-) Men det er sikkert en god krem, uten masse parfyme og dill.

Fin å bruke dersom man skal ha parfyme på seg. Lukta forsvinner kjapt, så da slipper man å stinke emment iallefall ;-)

Selv bruker jeg helst Spenol som fotkrem rett før jeg skal legge meg. Jeg _må_ ha på fotkrem før jeg setter fotsålene i lakenet. Hater følelsen av tørre fotsåler mot lakenet *grøss*

Skrevet

Spenol får du kjøpt i dagligvarebutikker. På Mega koster den omlag 7-8 kroner. Den er ok om det bare er ren fuktighet du behøver, mange bruker den som bodylotion. Men den kan selvfølgelig ikke gjøre like mye for huden din som en krem som er tilpasset spesielle hudtyper.

Bruk den kremen du har kjøpt en stund til. Det kan ta en tid før du kjenner virkningen.

Skrevet

Ja, tror du har kombinasjonshud når du får fet T-sone. Jeg har også det og bruker en fra Chanel som trekker godt inn i huden slik at det verken glinser eller føles fet. Veldig bra krem :)

Skrevet

Jeg hadde nok gått tilbake og sagt det som det var. Før jeg kjøpte en hel krukke med krem fikk jeg mange prøver for å se hvilke som kunne passe min hud. Fins jo mange kremer for kombinasjonshud så valget kan være vanskelig. Jeg prøvde i hvert fall fire forskjellige og endte som sagt opp med Chanel. Hvis de er litt serviceinnstilte hjelper de deg nok med å finne "den rette" kremen. Og spenol er IKKE å anbefale ;)

Skrevet

Har dere ikke lest hva Ole Fyrrand (hudlege) skriver? Den billigste kremen er like god som den dyreste, for de hjelper så lite uansett!

Skrevet

Har dere ikke lest hva Ole Fyrrand (hudlege) skriver? Den billigste kremen er like god som den dyreste, for de hjelper så lite uansett!

Haha, her vet han ikke hva han snakker om!

Hadde jeg brukt spenol hadde jeg garantert sett ut som et kvisetryne ;-)

Jeg sier ikke at man _må_ bruke de dyreste kremene, men man må bruke en krem tilpasset sin hudtype. Folk har ulik hud, sånn er det med den saken ;)

Skrevet

Haha, her vet han ikke hva han snakker om!

Hadde jeg brukt spenol hadde jeg garantert sett ut som et kvisetryne ;-)

Jeg sier ikke at man _må_ bruke de dyreste kremene, men man må bruke en krem tilpasset sin hudtype. Folk har ulik hud, sånn er det med den saken ;)

Ville heller ikke anbefalt Spenol, det jeg mener er at dyre kremer er ikke bedre enn billige!

Spenol er for kuer (spener og jur).

Skrevet

Spenol i fjeset????? tror du er gal jeg, he he. Men som bodylotion er den svært god.

Gjest den er best, syns jeg
Skrevet

Spenol i fjeset????? tror du er gal jeg, he he. Men som bodylotion er den svært god.

Jeg har brukt det i mange år, og jeg er fornøyd.

Hva er det som er galt med den da, mener du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...