Gå til innhold

Å dra alene på ferie - dere som har gjort det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne egentlig tenkt meg, ettersom mannen ikke alltid deler min fascinasjon for enkelte land.

Men, er det ikke litt stusselig å dra alene? Ingen å dele minnene med?

Og litt farlig for ei jente?

Er litt nervøs for hvordan jeg skal klare meg, og at jeg skal føle meg alene uten evne til å nyte feriestedet...

Er litt pysete av meg...

Hva slags erfaringer har dere ?

Gjest Ikke døpt ennå
Skrevet

Jeg ville reist med en venninne, ikke helt alene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har vært på to turer alene. Rhodos i fjor, og et par døgn i Praha i sommer.

Rhodos-turen er nok den beste sydenferien jeg har hatt, og Praha-turen var fantastisk fin. Jeg sto opp tidlig, rusler rundt og så på severdighetene man jo må se der borte, gikk litt utenfor bykjernen, satte meg ned på rolige restauranter/barer og tok en iskald øl eller en cola og muligens noe mat, og stortrivdes med fred og ro og helt i egne tanker. For øvrig en utrolig fin by.

Rhodos var samme greia. Lå på stranda hver eneste dag og leste og slappet av, før jeg tok meg noen øl på kvelden hvis jeg følte for det. Men på et sånt sted kommer man veldig enkelt i kontakt med andre, så jeg var egentlig ikke så veldig mye alene. Men det var mitt valg - noe det ikke ville vært hvis jeg reiste sammen med noen.

Jeg skal reise mer alene.

Skrevet

Reiste mye alene før, men nå er det lenge siden! Elsker å reise alene. Synes ikke det er stusselig. Er en utrolig frihetsfølelse - å kunne gjøre akkurat som man vil! Behøver ikke være farlig heller, spørs jo hva man skal gjøre da. Prøver å ikke være ute om kvelden, med mindre jeg vet det er trygt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Reiste mye alene før, men nå er det lenge siden! Elsker å reise alene. Synes ikke det er stusselig. Er en utrolig frihetsfølelse - å kunne gjøre akkurat som man vil! Behøver ikke være farlig heller, spørs jo hva man skal gjøre da. Prøver å ikke være ute om kvelden, med mindre jeg vet det er trygt.

Der sa du det. Det er en enormt frihetsfølelse å reise alene. Ingen å ta hensyn til og ingenting må planlegges. Det er bare å gjøre nøyaktig som man føler for når høna skriker ko-ko om morgenen.

Gleder meg til neste gang jeg skal reise. :)

Skrevet

Jeg har reist mye alene både mens jeg var gift og etter at vi skiltes. Ikke noe problem i det hele tatt, om du ikke velger å gjøre det til et problem.

Men jeg reiser for å oppleve noe og bruker derfor dagene framfor kveldene og natta. Jeg har reist aleine både i Spania, Italia, Tyskland og Sveits, London, Stockholm, København, Amsterdam. Noen av disse turene har jeg reist helt på egen hånd, og noen har vært charter. Charter er pyton når man reiser aleine syns jeg. Flokkevis av folk som skal sørge for at du får

selskap og absolutt skal dra deg med hit og dit, så det har jeg slutta med. *smil*

Det har aldri hendt meg noe som helst på disse stedene. Men som sagt så har dette vært opplevelsesferier og jeg har som regel bare kulet ned på hotellet eller helt nært hotellet seint på kvelden.

Du gjør jo akkurat som du vil når du reiser aleine!

Anbefales!

Skrevet

Jeg reiste alene til London i fjor. Kjempetur. Jeg vandret selvsagt ikke mutters alene i lugubre strøk i tussmørket, men det gjør jeg ikke her i Oslo heller.

tzatziki1365380058
Skrevet

Nei, det er ikke stusselig å reise alene! Jeg synes det er fantastisk!

Men det forutsetter jo at du holder ut ditt eget selskap sånn til vanlig også, da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...