Gå til innhold

Han tenker jo ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde avtalt med eksen at han skulle ta over Squishy på morgenkvisten, i 7-8 tiden, sånn at jeg kunne sove litt ekstra i dag.

Vi bor svært nær hverandre, så i 8-tiden vandrer jeg ned i pysjen og ringer på. Ikke noe svar. Ringer på en gang til, lurer på om han har forsovet seg. Fremdeles ikke noe svar. Jeg låser opp døra (har nøkkel og det er greit for han), går inn og ser i senga hans. Der er det ingen. Sjekker stua, der er det heller ingen. Jeg ble selvfølgelig livredd, da han skulle reise fra jobben sent i går kveld. Hva som helst kunne jo ha skjedd.

Jeg går tilbake til meg selv og skjelver på hendene mine mens jeg slår nummeret hans. Ikke noe svar. Nå har jeg vondt i brystet og klump i magen. Selvfølgelig _kan_ han bare ha sovet over hos en kamerat eller en ONS, men han var ikke ute og festet i går så vidt jeg forsto. I tillegg er det ikke hans stil å gjøre slikt spontant.

Sitter og biter negler i et kvarter, før jeg ringer han igjen. Han tar telefonen! Han hadde sovet over på jobb fordi han mistet siste bane hjem. Han "ville ikke vekke meg" og "trodde han skulle være hjemme før jeg kom ned med Squishy". Vi har et barn på 14 måneder, det er ikke akkurat ofte han sover lenger enn syv. Og han kan da for faen sende en melding?! Jeg ble jo livredd! Skikkelig, skikkelig redd... Han trengte ikke å si hvor han skulle sove eller hva hvorfor, bare si i fra at han kanskje ikke er hjemme til tiden vi har avtalt!

Blah. Jeg er så lei av at han ikke tenker lenger enn sin egen nese. Nå er i hvert fall hjertet tilbake til normalt tempo og jeg skal prøve å sove et par timer til...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

14

• hidi

4

• Angelica :o)

3

• Hawkwind

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dumt at han ikke holder avtaler, og han burde gitt deg beskjed.

Men reaksjonen din på at han ikke var hjemme virker voldsom på meg. Du må slappe litt mer av jente :-)

*formanende hilsen*

Gjest fiskebolla
Skrevet

Syt syt syt. Virker som at alt han gjør er feil i dine øyne uansett.

Skrevet

Skal jeg være helt ærlig med deg, så syns jeg det er horribelt å låse seg inn hos eksen. Hvilken rett har du til det? Tenk om han hadde hatt besøk av en dame og ikke var våken ennå?

Greit nok at dere hadde en avtale om at han skulle passe barnet fra morningen av, men det hørtes ut for meg som en avtale du fikk trumfet igjennom fordi du hadde behov for å sove.

Har man barn, så har man barn. Ingen kan regne med å få sove lenge om morran med små barn. Sånn er det bare.

Han hadde også kanskje behov for å sove ut, siden han i tillegg jobbet sent dagen i forveien.

Jeg syns kanskje du bør slippe kontrollbehovet over din eksmann, vær voksen, og lever nøkkelen tilbake, og aksepter at man ikke alltid får det slik en vil her i livet. Sykelig sjalusi vil jeg kalle din reaksjon.

Jeg lurer virkelig på hvordan det skal bli når han treffer en ny partner. Skal du da også ha nøkkelen, og muligheten til å kontrollere hvem og hva han gjør?

Aldri i livet om jeg ville latt en eks ha nøkkel og ha sånn styring over mitt liv.

Skrevet

_Han_ tenker ikke? Synes jeg ser for meg innlegget ditt her om det var han som ble redd for deg og låste seg inn i leiligheten din når du ikke var hjemme...

Eksen og jeg har nøkler til hverandre, men vi låser oss aldri inn med mindre det er avtalt på forhånd.

Jeg synes du overreagerer voldsomt her, han er faktisk voksen og har i grunnen ingen meldeplikt for deg. Han kunne sendt deg en melding da han så han ble forsinket om morran, det er jeg enig i, men utover det synes jeg du overdriver.

Skrevet

Hvorfor mener du dette vedgår brukerne av DoktorOnline??

Gjest Shira12
Skrevet

Her på åpent kan man da skrive hva man vil.

Er jo mange som "kjenner" nicket hennes.

Om du bare vil lese om Doktorting, anbefaler jeg deg og gå bort fra Åpent, og over på ett av de andre forumene :o)

Skrevet

Geez.

Fyren er eksen din, ikke typen din.

På tide å innse dette kanskje?

Skrevet

Om han ikke tenker lengre enn sin egen nese, så var det kanskje dumt å lage unge med han? Nå må du forholde deg til han resten av livet ditt.

Tror ikke du er så skarp selv, jeg. Kontroll skal du ha, men du kan ikke kontrollere andre enn din egen person.

Skrevet

Han hadde jo tenkt litt, nemlig at han ikke skulle vekke deg.

Det kunne fort blitt feil det også, hvis du hadde lagt deg tidlig og han hadde vekket deg ved å sende melding eller ringe. Han valgte kanskje ikke den smarteste løsningen, men han gjorde et bevisst valg.

Han kan komme til å gjøre litt av hvert i tiden som kommer, som du tror "ikke er hans stil". Du har forandret litt på enkelte ting etter at dere skilte lag, ikke sant - du har hatt innlegg om mer trening, sunt kosthold og litt av hvert såvidt jeg har fått med meg. Han kommer kanskje også til å forandre stil. Du har ingenting med det lenger.

Jeg har levd lenge i en tid da det ikke fantes mobiler, det var heller ikke alle som hadde telefon i det hele tatt. Da hendte det ofte at man fikk tilsvarende opplevelser - folk (også foreldre) forsov seg, ble forsinket i trafikken o.l., uten å ha noen mulighet for å gi beskjed. Men det er heldigvis svært sjelden det ligger noe alvorlig bak. Ikke vær for rask til å tro det verste bestandig.

Gjest fiskebolla
Skrevet

Skal jeg være helt ærlig med deg, så syns jeg det er horribelt å låse seg inn hos eksen. Hvilken rett har du til det? Tenk om han hadde hatt besøk av en dame og ikke var våken ennå?

Greit nok at dere hadde en avtale om at han skulle passe barnet fra morningen av, men det hørtes ut for meg som en avtale du fikk trumfet igjennom fordi du hadde behov for å sove.

Har man barn, så har man barn. Ingen kan regne med å få sove lenge om morran med små barn. Sånn er det bare.

Han hadde også kanskje behov for å sove ut, siden han i tillegg jobbet sent dagen i forveien.

Jeg syns kanskje du bør slippe kontrollbehovet over din eksmann, vær voksen, og lever nøkkelen tilbake, og aksepter at man ikke alltid får det slik en vil her i livet. Sykelig sjalusi vil jeg kalle din reaksjon.

Jeg lurer virkelig på hvordan det skal bli når han treffer en ny partner. Skal du da også ha nøkkelen, og muligheten til å kontrollere hvem og hva han gjør?

Aldri i livet om jeg ville latt en eks ha nøkkel og ha sånn styring over mitt liv.

Bra svar!

Skrevet

Her på åpent kan man da skrive hva man vil.

Er jo mange som "kjenner" nicket hennes.

Om du bare vil lese om Doktorting, anbefaler jeg deg og gå bort fra Åpent, og over på ett av de andre forumene :o)

Jeg syns ikke det angår brukerne på ÅF heller.

Gjest Shira12
Skrevet

Hopp over tråden da vel.

Skrevet

Idiot.

Skrevet

Han hadde jo tenkt litt, nemlig at han ikke skulle vekke deg.

Det kunne fort blitt feil det også, hvis du hadde lagt deg tidlig og han hadde vekket deg ved å sende melding eller ringe. Han valgte kanskje ikke den smarteste løsningen, men han gjorde et bevisst valg.

Han kan komme til å gjøre litt av hvert i tiden som kommer, som du tror "ikke er hans stil". Du har forandret litt på enkelte ting etter at dere skilte lag, ikke sant - du har hatt innlegg om mer trening, sunt kosthold og litt av hvert såvidt jeg har fått med meg. Han kommer kanskje også til å forandre stil. Du har ingenting med det lenger.

Jeg har levd lenge i en tid da det ikke fantes mobiler, det var heller ikke alle som hadde telefon i det hele tatt. Da hendte det ofte at man fikk tilsvarende opplevelser - folk (også foreldre) forsov seg, ble forsinket i trafikken o.l., uten å ha noen mulighet for å gi beskjed. Men det er heldigvis svært sjelden det ligger noe alvorlig bak. Ikke vær for rask til å tro det verste bestandig.

Takk for svar :)

Jeg pleier vanligvis ikke å tro det verste og det var sikkert dumt av meg å bli så redd, men dette var temmelig merkelig i mine øyne.

Men, jeg tar selvfølgelig til etterretning at jeg nok overreagerte. Hormoner, kanskje? *ler*

Skrevet

Om han ikke tenker lengre enn sin egen nese, så var det kanskje dumt å lage unge med han? Nå må du forholde deg til han resten av livet ditt.

Tror ikke du er så skarp selv, jeg. Kontroll skal du ha, men du kan ikke kontrollere andre enn din egen person.

Nå valgte jeg ikke å få barn med han. Men han er slettes ikke noe dårlig pappa-emne selv om han ikke sendte en melding til meg.

Det handler ikke om kontroll i det hele tatt. Det handler om at jeg ble veldig, veldig redd for at noe alvorlig hadde skjedd med min sønns far og en god venn. Som jeg også sa i innlegget mitt, så behøver han ikke si hva han gjør eller hvorfor, bare gi et hint om at han ikke kommer til å være der til avtalt tid.

Riktignok ser jeg at jeg kanskje ble litt vel redd. Hadde en litt dårlig dag ;)

Skrevet

Geez.

Fyren er eksen din, ikke typen din.

På tide å innse dette kanskje?

Hm...

Det har jeg da innsett for lenge siden? Jeg ser ikke hva det har med saken å gjøre.

Jeg hadde da blitt livredd om det var en venn som gjorde det samme, hvem som helst som jeg bryr meg om.

Skrevet

Det er mye jeg skriver som slettes ikke vedgår dere i det hele tatt.

For reaksjoner og dikusjon og underholdning.

Skrevet

_Han_ tenker ikke? Synes jeg ser for meg innlegget ditt her om det var han som ble redd for deg og låste seg inn i leiligheten din når du ikke var hjemme...

Eksen og jeg har nøkler til hverandre, men vi låser oss aldri inn med mindre det er avtalt på forhånd.

Jeg synes du overreagerer voldsomt her, han er faktisk voksen og har i grunnen ingen meldeplikt for deg. Han kunne sendt deg en melding da han så han ble forsinket om morran, det er jeg enig i, men utover det synes jeg du overdriver.

"_Han_ tenker ikke? Synes jeg ser for meg innlegget ditt her om det var han som ble redd for deg og låste seg inn i leiligheten din når du ikke var hjemme..."

Det har han lov til.

"Eksen og jeg har nøkler til hverandre, men vi låser oss aldri inn med mindre det er avtalt på forhånd."

Vi har ikke noe problemer med det. Du kan ikke automatisk annta at vi har det på samme måte, Lillemus.

"Jeg synes du overreagerer voldsomt her, han er faktisk voksen og har i grunnen ingen meldeplikt for deg. Han kunne sendt deg en melding da han så han ble forsinket om morran, det er jeg enig i, men utover det synes jeg du overdriver."

Jeg ser at jeg kanskje overreagerte litt. Vanligvis er jeg mer laid back enn dette, men av en eller annen grunn tenkte jeg det aller, aller verste. Heldigvis tok jeg veldig feil :)

Skrevet

"Skal jeg være helt ærlig med deg, så syns jeg det er horribelt å låse seg inn hos eksen. Hvilken rett har du til det? Tenk om han hadde hatt besøk av en dame og ikke var våken ennå?"

Vi har en avtale på at det er helt greit. Vanligvis låser jeg meg inn for å avlevere Squishy, siden han som oftest har han fra morgenen av og synes det er hyggelig å ble vekt av oss to.

"Greit nok at dere hadde en avtale om at han skulle passe barnet fra morningen av, men det hørtes ut for meg som en avtale du fikk trumfet igjennom fordi du hadde behov for å sove."

Hva i all verden baserer du dette på?

"Har man barn, så har man barn. Ingen kan regne med å få sove lenge om morran med små barn. Sånn er det bare."

Herregud... Barnet har da en pappa, som helst vil ha han så mye som mulig.

"Han hadde også kanskje behov for å sove ut, siden han i tillegg jobbet sent dagen i forveien."

Det var han som ønsket å ha Squishy fra morgenen av. Han sover ut de andre dagene og synes det er koselig å få god tid med han før han må på jobb igjen.

"Jeg syns kanskje du bør slippe kontrollbehovet over din eksmann, vær voksen, og lever nøkkelen tilbake, og aksepter at man ikke alltid får det slik en vil her i livet. Sykelig sjalusi vil jeg kalle din reaksjon."

Jeg har ikke noe kontrollbehov ovenfor han og som jeg forklarte ovenfor, så vil han gjerne at jeg skal ha nøkkel _og_ låse meg inn om jeg ønsker det. Dette vil garantert forandre seg i framtiden og det er også greit.

"Jeg lurer virkelig på hvordan det skal bli når han treffer en ny partner. Skal du da også ha nøkkelen, og muligheten til å kontrollere hvem og hva han gjør?"

*himler med øynene* Jeg kontrollerer hverken hvem eller hva han gjør.

"Aldri i livet om jeg ville latt en eks ha nøkkel og ha sånn styring over mitt liv."

Nei, ikke jeg heller. Ikke slik du ser for deg at dette fungerer ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...