Gå til innhold

Finnes det treningstips for dummies på nettet?

Anbefalte innlegg

Agata1365381002
Skrevet

For å si det rett ut: Jeg er i elendig fysisk form. Og da mener jeg *ELENDIG*. Ikke bare litt rusten, men i skikkelig, seriøst dårlig form.

Jeg er en av dem som fnyser foraktfullt av treningsnarkomane og spøker med at jeg trener hjernen i stedet. Snakk om lame unnskyldning for å være sofapotet! Sannheten er at jeg begynner å bli nervøs for helsa mi, det er ingen spøk å være over 40 og i så dårlig form som jeg er.

Jeg har aldri trent, så jeg kan ikke børste støvet av gammel kunnskap og starte på'an igjen. Jeg aner rett og slett ikke hvor jeg skal begynne! Jeg trenger faktisk en step by step- oppskrift på hvordan jeg kan bli i god (i alle fall bedre!) form.

Det sier seg vel sjøl at bokormer som helst ligger på sofaen med nesen i ei bok, ikke bare er i dårlig form, men også har en del kilo for mye å drasse på. Så eventuelle tips må være tilpasset kategorien Feit & Førti - men ikke Ferdig håper jeg:)

Av praktiske hensyn passer det dårlig med treningsstudio for meg (alene med små barn). Så jeg er ute etter "noe" som jeg kan gjøre innendørs i min egen stue (stakkars naboer!) eller ute i naturen (også stakkars naboer!). Ja, også har jeg faktisk en trimsykkel stående som støvsamler, den kan kanskje brukes?

Jeg er en person som elsker systematikk og struktur i slike sammenhenger, så råd av typen "gå en rask tur et par ganger i uka", funker ikke på meg. Jeg trenger et helt konkret "inn med teskje/ step by step- opplegg".

Finnes det noe for meg der ute i cyber space? Noen tips?

Agata1365381002
Skrevet

Joda, DVDer er vel og bra, men jeg tenkte mer på et systematisk treningsopplegg som gikk fra sofa- form til for eksempel kanskje kunne jogge- form i løpet av x tid. Sånn uke 1, uke 2 - opplegg.

Ble det klarere? Det er tross alt søndag og litt tidlig på dagen, så hjernen er ikke helt på topp ennå. Har ikke fått nok trening - ha!

Skrevet

Du burde begynne med å gå tur. Hvis du vil ha system over det, så bestemmer du rett og slett at på det og det klokkeslettet skal du gå tur. Hver dag. Bruk stoppeklokke. Begynn pent med ei kort løype, ta tida og nyt framgangen. Om en måneds tid begynner du å gå lenger.

Ellers får du sikkert gode tips på iform.no

Skrevet

http://www.iform.no/forum

Meld deg inn der og les!

Skaff deg noen hantler og en treningsball så kan du trene styrke hjemme. Hva med eyetoy eller dansematter til playstation. Trampoline? Treningsdvder? Trene i svømmehallen en gang i uka?

Gå på ski på vinteren? Sykle?

Mye av dette kan kombineres med det å ha barn. Har du ingen som kan bli med deg, da? Da er det lettere å få det til, med mindre det er en person som alltid backer ut da.

Det fins programmer til å komme i bedre form ved å jogge, gå og løpe. Se feks på http://www.iform.nu . (Dette er en annen nettside enn den første).

Skrevet

Har du Playstation2?

I såfall, kjøp "treningsspillet" EyeToy Kinetic!

EyeToy = kamera som gjør at du styrer det hele med kroppen istedenfor håndkontrolen.

Kinetic er laget av Nike i samarbeid med Playstation, og er det du etterlyser. Du får nemlig et treningsopplegg basert på din vekt, alder, kjønn og form, og en trener (velg mannlig eller kvinnelig) som følger deg opp. Du får beskjed om hvor ofte du skal trene, og om du ikke gjør det, så får du kjeft av treneren.

Øvelsene er varierte, alt fra kondis, styrke, "combat" (boksing etc.) og "mind & body" som er inspirert av yoga, tai chi osv.

Se her: http://www.eyetoykinetic.com

candyqueen_83
Skrevet

Har du Playstation2?

I såfall, kjøp "treningsspillet" EyeToy Kinetic!

EyeToy = kamera som gjør at du styrer det hele med kroppen istedenfor håndkontrolen.

Kinetic er laget av Nike i samarbeid med Playstation, og er det du etterlyser. Du får nemlig et treningsopplegg basert på din vekt, alder, kjønn og form, og en trener (velg mannlig eller kvinnelig) som følger deg opp. Du får beskjed om hvor ofte du skal trene, og om du ikke gjør det, så får du kjeft av treneren.

Øvelsene er varierte, alt fra kondis, styrke, "combat" (boksing etc.) og "mind & body" som er inspirert av yoga, tai chi osv.

Se her: http://www.eyetoykinetic.com

Bare pass på at du har nok plass i stua eller der du har ps2. Fryktelig irriterende å ikke få gjort alle øvelsene fordi møblene står i veien

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...