Gå til innhold

Sykle store avstander aleine...Hvor gamle?

Anbefalte innlegg

Gjest hvatrordu
Skrevet

Hvor langt sykler 10 åringene deres alene?

Vår ønsker å sykle alene til besteforeldrene som bor 1,7 mil unna. Det er forholdsvis trygg vei å sykle med tanke på trafikk. Det eneste som engster meg er skumle menn...Men det er fordi jeg feler selv.

Skrevet

Jeg var vel rundt 12-13 da jeg begynte å sykle til min mormor alene, men da var det først 1 mil langs riksveien, uten fortau/gangvei, så ferije i 25 min og deretter 2-3 km lang landeveien.

Husker min onkel nektet min jevnaldrende niese å sykle sammen med meg da han mente det var alt for farlig.

Å la en 10-åring sykle så langt alene hadde jeg ikke gjort tror jeg. Det tar jo fort en times tid da...

Skrevet

Nå bor jeg midt i Oslo men minstemann får ikke sykle ut av bakgården alene. Hos faren som bor på landet får han sykle så langt faren ser ham, men der ser de langt.

Skrevet

På den alderen syklet vi myyye lenger alene. Syklet alene til mormoren min som bodde 8 km unna. Gikk helt greit det.

Men, dette var jo i urtiden da... Fantes ikke så mange fæle menn på den tiden ;)

Skrevet

På den alderen syklet vi myyye lenger alene. Syklet alene til mormoren min som bodde 8 km unna. Gikk helt greit det.

Men, dette var jo i urtiden da... Fantes ikke så mange fæle menn på den tiden ;)

i vår urtid var det kanskje ikke så mange farlige menn heller?

For ikke snakke om bilkjørende trafikk!

*lol*

Skrevet

Hva hadde du i matte på skolen da? ;o)

1,7 MIL er over dobbelt så langt som 8 KM... ;o))))

Skrevet

Jeg gjorde sånt da jeg var på samme alder. Men det var jo i forrige årtusen, før noen tenkte på verken sykkelhjelmer, passiv røyking og bilbelter i baksetet.

Jeg kommer ikke til å la sønnen min sykle så langt alene om bare ett år, aldri i livet. Men vi bor jo i Oslo. Mye mulig at jeg hadde sett annerledes på det om vi hadde bodd på landet.

Gjest Flystripa
Skrevet

*flirer* Tenkte på det samme...

Skrevet

i vår urtid var det kanskje ikke så mange farlige menn heller?

For ikke snakke om bilkjørende trafikk!

*lol*

Nei, biler fantes da ikke på den tiden ;)

Skrevet

Det er i hvert fall MYE mer sannsynlig at det vil skje en trafikkulykke, enn at han skal komme ut for en skummel mann.

Jeg ville nok ikke latt en 10-åring sykle så langt uten at det var egen sykkelsti hele veien, atskilt fra kjørebanen for bilene. Men det er veldig vanskelig å vurdere - det finnes så mange veier med helt forskjellige trafikkforhold i dette landet.

Skrevet

Hmmmm, jeg leste 1,7 km jeg. Uff, nå begynner det nok å bli på tide med en dol-pause...

Takk for opplysningen.

(Og jeg har aldri vært særlig stødig i matte...)

Skrevet

Hmmmm, jeg leste 1,7 km jeg. Uff, nå begynner det nok å bli på tide med en dol-pause...

Takk for opplysningen.

(Og jeg har aldri vært særlig stødig i matte...)

*Hehe* Skjønte det da, måtte bare erte deg litt. :o)

Skrevet

*Hehe* Skjønte det da, måtte bare erte deg litt. :o)

Jeg tok det absolutt ikke ille opp. Du er jo ei kjempejente - i alle fall her på dol!!!

Men jeg blir litt oppgitt over meg selv da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...