Gjest hvatrordu Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 Hvor langt sykler 10 åringene deres alene? Vår ønsker å sykle alene til besteforeldrene som bor 1,7 mil unna. Det er forholdsvis trygg vei å sykle med tanke på trafikk. Det eneste som engster meg er skumle menn...Men det er fordi jeg feler selv. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg var vel rundt 12-13 da jeg begynte å sykle til min mormor alene, men da var det først 1 mil langs riksveien, uten fortau/gangvei, så ferije i 25 min og deretter 2-3 km lang landeveien. Husker min onkel nektet min jevnaldrende niese å sykle sammen med meg da han mente det var alt for farlig. Å la en 10-åring sykle så langt alene hadde jeg ikke gjort tror jeg. Det tar jo fort en times tid da... 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 Nå bor jeg midt i Oslo men minstemann får ikke sykle ut av bakgården alene. Hos faren som bor på landet får han sykle så langt faren ser ham, men der ser de langt. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 På den alderen syklet vi myyye lenger alene. Syklet alene til mormoren min som bodde 8 km unna. Gikk helt greit det. Men, dette var jo i urtiden da... Fantes ikke så mange fæle menn på den tiden 0 Siter
hidi Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 På den alderen syklet vi myyye lenger alene. Syklet alene til mormoren min som bodde 8 km unna. Gikk helt greit det. Men, dette var jo i urtiden da... Fantes ikke så mange fæle menn på den tiden i vår urtid var det kanskje ikke så mange farlige menn heller? For ikke snakke om bilkjørende trafikk! *lol* 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 På den alderen syklet vi myyye lenger alene. Syklet alene til mormoren min som bodde 8 km unna. Gikk helt greit det. Men, dette var jo i urtiden da... Fantes ikke så mange fæle menn på den tiden Hva hadde du i matte på skolen da? ;o) 1,7 MIL er over dobbelt så langt som 8 KM... ;o)))) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg gjorde sånt da jeg var på samme alder. Men det var jo i forrige årtusen, før noen tenkte på verken sykkelhjelmer, passiv røyking og bilbelter i baksetet. Jeg kommer ikke til å la sønnen min sykle så langt alene om bare ett år, aldri i livet. Men vi bor jo i Oslo. Mye mulig at jeg hadde sett annerledes på det om vi hadde bodd på landet. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 Hva hadde du i matte på skolen da? ;o) 1,7 MIL er over dobbelt så langt som 8 KM... ;o)))) *flirer* Tenkte på det samme... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 i vår urtid var det kanskje ikke så mange farlige menn heller? For ikke snakke om bilkjørende trafikk! *lol* Nei, biler fantes da ikke på den tiden 0 Siter
laban Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Det er i hvert fall MYE mer sannsynlig at det vil skje en trafikkulykke, enn at han skal komme ut for en skummel mann. Jeg ville nok ikke latt en 10-åring sykle så langt uten at det var egen sykkelsti hele veien, atskilt fra kjørebanen for bilene. Men det er veldig vanskelig å vurdere - det finnes så mange veier med helt forskjellige trafikkforhold i dette landet. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Hva hadde du i matte på skolen da? ;o) 1,7 MIL er over dobbelt så langt som 8 KM... ;o)))) Hmmmm, jeg leste 1,7 km jeg. Uff, nå begynner det nok å bli på tide med en dol-pause... Takk for opplysningen. (Og jeg har aldri vært særlig stødig i matte...) 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Hmmmm, jeg leste 1,7 km jeg. Uff, nå begynner det nok å bli på tide med en dol-pause... Takk for opplysningen. (Og jeg har aldri vært særlig stødig i matte...) *Hehe* Skjønte det da, måtte bare erte deg litt. ) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 *Hehe* Skjønte det da, måtte bare erte deg litt. ) Jeg tok det absolutt ikke ille opp. Du er jo ei kjempejente - i alle fall her på dol!!! Men jeg blir litt oppgitt over meg selv da... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.