Gå til innhold

Hvor mange grader i stua?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Var det en hentydning til at jeg er gammel ;o)

Nei nei, så klart ikke!

:o) Jeg tenker faktisk aldri alderen din, og dessuten er det hvordan man føler seg og er som gjelder! Så det så!

Men jeg føler at folks er rart på oss når vi vil ha livsløp standard på huset med tid og stunder, vi er jo unge. Men når jeg ser hvor besteforeldrene mine sliter med soverom i en etg, bad i en annen osv, så vil vi gjøre det med en gang.

Og som en bonus kan jeg i dårlige perioder slippe og gå i en eneste trapp :o)

Han lagt mye praktisk til rette for meg, slik at ikke jeg skal slite meg ut.

Skrevet

Nei nei, så klart ikke!

:o) Jeg tenker faktisk aldri alderen din, og dessuten er det hvordan man føler seg og er som gjelder! Så det så!

Men jeg føler at folks er rart på oss når vi vil ha livsløp standard på huset med tid og stunder, vi er jo unge. Men når jeg ser hvor besteforeldrene mine sliter med soverom i en etg, bad i en annen osv, så vil vi gjøre det med en gang.

Og som en bonus kan jeg i dårlige perioder slippe og gå i en eneste trapp :o)

Han lagt mye praktisk til rette for meg, slik at ikke jeg skal slite meg ut.

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle bygger livsløpsstandard når de bygger. Man får jo tilskudd fra Husbanken også.

Folk glemmer at de kan bli syke og at de antagelig blir gamle også.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle bygger livsløpsstandard når de bygger. Man får jo tilskudd fra Husbanken også.

Folk glemmer at de kan bli syke og at de antagelig blir gamle også.

Nettopp. Har diskutert dette med mange. Men jammen de kan jo ikke tenke at de kan bli syke... Nei man skal ikke gå rundt og tenke på det, men det kan skje, det skjedde jo med meg. Når jeg sier det blir de stille ;o)

Skrevet

Nettopp. Har diskutert dette med mange. Men jammen de kan jo ikke tenke at de kan bli syke... Nei man skal ikke gå rundt og tenke på det, men det kan skje, det skjedde jo med meg. Når jeg sier det blir de stille ;o)

Det var slik jeg fikk ungene mine til å kjøpe uføreforsikring. Det er kjekt å gjøre det før man blir syk.

Gjest Shira12
Skrevet

Det var slik jeg fikk ungene mine til å kjøpe uføreforsikring. Det er kjekt å gjøre det før man blir syk.

Ja det er det.

Jeg har lært leksa mi, og kommer til og gi det til guttungen min senere, som en julegave eller noe i den duren.

Skrevet

Ja det er det.

Jeg har lært leksa mi, og kommer til og gi det til guttungen min senere, som en julegave eller noe i den duren.

Du har skikkelig barneforsikring på ham? *streng*

Gjest Shira12
Skrevet

Du har skikkelig barneforsikring på ham? *streng*

Det har jeg :o)

Og vi har livforsikring, skulle noe skje, har jeg liten mulighet til og betjene lånet, så vi har sikret oss.

Og nå skal vi gå igjennom alle forsikringer på nytt, tror vi må heve innboforsikringen.

Men er det noe vi prioriterer, så der det skikkelige forsikringer.

Vel, ved unntak av at vi har tatt bort kaskoen på den ene bilen, så det spørs som jeg bør kjøre den mer ;o)

Skrevet

Det har jeg :o)

Og vi har livforsikring, skulle noe skje, har jeg liten mulighet til og betjene lånet, så vi har sikret oss.

Og nå skal vi gå igjennom alle forsikringer på nytt, tror vi må heve innboforsikringen.

Men er det noe vi prioriterer, så der det skikkelige forsikringer.

Vel, ved unntak av at vi har tatt bort kaskoen på den ene bilen, så det spørs som jeg bør kjøre den mer ;o)

Jeg hadde påtvungen uføreforsikring på jobben og fikk den ikke utbetalt da jeg sluttet å jobbe. Surt.

Og jeg fant ut at faren min hadde forsikring på meg da jeg ble dårlig men det er antagelig for sent å få den utbetalt nå ;o) Skjønner ikke hva han tenkte på jeg som ikke bad om utbetaling.

Skrevet

På kalde vinterdager kan det være helt ned i 15-16 grader da jeg kommer hjem fra jobb. Vedovn gjør det over 20 grader da jeg er ferdig med middagen.

I tillegg har vi kjellerstue med varmekabler.

Men ca. 22 grader er nok mest passe.

Skrevet

Det høres bra ut, jeg fikser ikke å fryse :o)

Jeg fryser ikke :-) Det går an å venne seg til temperaturen, til en viss grad i alle fall :o)

Skrevet

Vi har mellom 17 og 20 grader i alle oppholdsrom vinterstid, enda kaldere i ganger og soverom. Hele familien kler på seg ullsokker og ullgensere vinterstid. Vi bor i et gammelt hus - og vi er begge vokst opp i lignende hus. Vi er vant med å kle på oss om vinteren:-)

Blir helt forskrekket over folk som _må_ gå i t-skjorte inne om vinteren, de må ha noen helt for j.... fyringsutgifter... Tror ikke det å leve innestengt og så varmt som 25 grader er sunt.

Skrevet

På stua varierer det mellom 20 og 24. både jeg og samboern er varmblodige og går ofte rundt i t-skjorte midt på vinteren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...