Gå til innhold

Indrefilet av kylling

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Tenkte jeg skulle lage kyllingfilet til middag. Tok det opp og så det var indrefileter,og de er jo ganske små. Det jeg lurer på da er hvor lenge de må steke uten å bli tørre? Tenkte å bare brune dem i stekepanne,og ha dem over i ildfast form med creme fraiche over..

Hvor mange grader og hvor lenge?

Skrevet

Ikke lenge! De er jo nesten ferdige etter brunbehandlingen. Max 5 min. på 220 grader, tipper jeg.

candyqueen_83
Skrevet

Ikke lenge! De er jo nesten ferdige etter brunbehandlingen. Max 5 min. på 220 grader, tipper jeg.

Takk :) Får prøve det kanskje.. Har sett etter oppskrifter på nettet men står ikke noe om kylling indrefilet

Skrevet

Takk :) Får prøve det kanskje.. Har sett etter oppskrifter på nettet men står ikke noe om kylling indrefilet

For å være ærlig, det visste ikke jeg heller. Vet at kyllingfilèter skal stekes som biff! Da blir de himla saftige, men de skal ikke ha rosa kjerne som biff.

Skrevet

Hva er INDREfilet av kylling?

Vet bare hva vanlig kyllingfilet er jeg...

Skrevet

Unnskyld meg, nå må jeg bare spørre: indrefilet? En strust har ca 1kg indrefilet, og den veier over 100kg når den slaktes. Hvis man overfører dette direkte til kylling (noe som sikkert ikke passer helt akkurat da) bir det sånn veldig ca 15g indrefilet pr kylling. Litt vel lite å ha til middag?

Hvor har du i tilfelle fått tak i dette?

Skrevet

Hva er INDREfilet av kylling?

Vet bare hva vanlig kyllingfilet er jeg...

Man får faktisk kjøpt det..

Vet ikke forskjellen, men de er dyrere og mindre enn kyllingfiletene.

Har kjøpt det selv jeg... i Sverige en gang.

candyqueen_83
Skrevet

Unnskyld meg, nå må jeg bare spørre: indrefilet? En strust har ca 1kg indrefilet, og den veier over 100kg når den slaktes. Hvis man overfører dette direkte til kylling (noe som sikkert ikke passer helt akkurat da) bir det sånn veldig ca 15g indrefilet pr kylling. Litt vel lite å ha til middag?

Hvor har du i tilfelle fått tak i dette?

Var hvertfall det som stod på pakka. Kjøpte i sverige. Trodde det var vanlige fileter men er kanskje halvparten så store.. eller som størrelsen på to kyllingvinger tilsammen. Når jeg tenker etter syns jeg også det høres rart ut..

candyqueen_83
Skrevet

Man får faktisk kjøpt det..

Vet ikke forskjellen, men de er dyrere og mindre enn kyllingfiletene.

Har kjøpt det selv jeg... i Sverige en gang.

Jeg har også kjøpt i sverige. Trodde det var vanlige fileter men er mye mindre..

Skrevet

Var hvertfall det som stod på pakka. Kjøpte i sverige. Trodde det var vanlige fileter men er kanskje halvparten så store.. eller som størrelsen på to kyllingvinger tilsammen. Når jeg tenker etter syns jeg også det høres rart ut..

Hva står på pakka da, helt nøyaktig?

candyqueen_83
Skrevet

Hva står på pakka da, helt nøyaktig?

Nå har jeg ikke pakka her,men ettersom jeg husker så står det kyckling innerfilet utenpå. Jeg tenkte ikke over at det var noen forskjell så ble litt overrasket når jeg åpnet og de var så små. Må sikkert ha rundt 5 stk for å bli mett.

Gjest trultemor26
Skrevet

Nå har jeg ikke pakka her,men ettersom jeg husker så står det kyckling innerfilet utenpå. Jeg tenkte ikke over at det var noen forskjell så ble litt overrasket når jeg åpnet og de var så små. Må sikkert ha rundt 5 stk for å bli mett.

Jeg også kjøpte en sånn pakke engang. Pappa holdt på å le seg fillete da jeg sa jeg en gang hadde kjøpt kylling indrefilet, trodde ikke på det for fem flate øre. Har ikke vært i sverige etter det så jeg har ikke fått bevist det for han, så jeg ble veldig lettet da jeg leste denne tråden her, at jeg ikke var helt på jordet og hadde misforstått ett eller annet igjen.

Indrefiletene var innmari gode, men små ja.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg også kjøpte en sånn pakke engang. Pappa holdt på å le seg fillete da jeg sa jeg en gang hadde kjøpt kylling indrefilet, trodde ikke på det for fem flate øre. Har ikke vært i sverige etter det så jeg har ikke fått bevist det for han, så jeg ble veldig lettet da jeg leste denne tråden her, at jeg ikke var helt på jordet og hadde misforstått ett eller annet igjen.

Indrefiletene var innmari gode, men små ja.

Husker du hvor lenge du stekte dem?

Bra det er flere her som har kjøpt det,for jeg begynte å bli litt usikker,og tenkte jeg kanskje hadde misforstått hva som stod på pakka

Gjest trultemor26
Skrevet

Husker du hvor lenge du stekte dem?

Bra det er flere her som har kjøpt det,for jeg begynte å bli litt usikker,og tenkte jeg kanskje hadde misforstått hva som stod på pakka

Nei, det husker jeg ikke. Bare stekte dem i stekepanna til de var ferdige. Bra svar, sant? ;)

candyqueen_83
Skrevet

Nei, det husker jeg ikke. Bare stekte dem i stekepanna til de var ferdige. Bra svar, sant? ;)

Hehe.. Ja :)Det er hvertfall det som lønner seg vet jeg.. Steke dem til de er ferdige ;)

Gjest trultemor26
Skrevet

Hehe.. Ja :)Det er hvertfall det som lønner seg vet jeg.. Steke dem til de er ferdige ;)

Jepp! Og drøsse på med sitronpepper og hvitløk. Nam!

Skrevet

Akkurat, nå skjønner jeg - kanskje... Det er antagelig det at de skjærer av den lille "ekstrafileten" som sitter på innsiden av de store brystfiletene og selger for seg! Akkurat som at når de selger kyllingvinger har de kuttet bort halvparten av dem på forhånd.

Da er det kanskje ikke så rart at de norske kyllingfiletene er dyrere enn de svenske. På de norske henger "indrefileten" fast på dem, mens i Sverige er de borte og man kan kjøpe dem for seg :)

Men da har jeg i hvertfall ikke misforstått kyllingenes anatomi _helt_. Skjønte ikke hvor den store indrefileten skulle fått plass ellers ;)

candyqueen_83
Skrevet

Akkurat, nå skjønner jeg - kanskje... Det er antagelig det at de skjærer av den lille "ekstrafileten" som sitter på innsiden av de store brystfiletene og selger for seg! Akkurat som at når de selger kyllingvinger har de kuttet bort halvparten av dem på forhånd.

Da er det kanskje ikke så rart at de norske kyllingfiletene er dyrere enn de svenske. På de norske henger "indrefileten" fast på dem, mens i Sverige er de borte og man kan kjøpe dem for seg :)

Men da har jeg i hvertfall ikke misforstått kyllingenes anatomi _helt_. Skjønte ikke hvor den store indrefileten skulle fått plass ellers ;)

Det kan godt være det er på den måten det blir gjort ja :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Stemmer vel ikke helt det heller da??

For vanligvis er jo kyllingfiletene i sverige mye større enn de du får i norge.

Skrevet

Stemmer vel ikke helt det heller da??

For vanligvis er jo kyllingfiletene i sverige mye større enn de du får i norge.

At kyllingfiletene i Sverige er så store er jo fordi de er pumpet fulle med saltvann

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...