Gå til innhold

Indrefilet av kylling

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

At kyllingfiletene i Sverige er så store er jo fordi de er pumpet fulle med saltvann

Men da burde det jo bli mye vann i panna når de stekes da??

Og det gjør det ikke av det merket jeg kjøper i sverige.

Eneste forskjellen jeg merker på de svenske og norske, er at de svenske er bedre.

De norske vakumpakka lukter jo drit når du åpner de. Selv om de er helt nye.

Skrevet

Men da burde det jo bli mye vann i panna når de stekes da??

Og det gjør det ikke av det merket jeg kjøper i sverige.

Eneste forskjellen jeg merker på de svenske og norske, er at de svenske er bedre.

De norske vakumpakka lukter jo drit når du åpner de. Selv om de er helt nye.

Det er ikke all svensk kylling som pumpes med saltvann, men veldig mye av den gjør det. De tilsetter salt og alginat i vannet for at vannet skal holdes i kjøttet. Jeg kjøper også kylling i Sverige av og til, men sjekker innholdsfortegnelsen på pakken nå etter at NRK meldte dette om saltvannet. Det er på grunn av dette at den svenske kyllingen smaker bedre, de er jo ferdig "krydret"

Gjest trultemor26
Skrevet

Akkurat, nå skjønner jeg - kanskje... Det er antagelig det at de skjærer av den lille "ekstrafileten" som sitter på innsiden av de store brystfiletene og selger for seg! Akkurat som at når de selger kyllingvinger har de kuttet bort halvparten av dem på forhånd.

Da er det kanskje ikke så rart at de norske kyllingfiletene er dyrere enn de svenske. På de norske henger "indrefileten" fast på dem, mens i Sverige er de borte og man kan kjøpe dem for seg :)

Men da har jeg i hvertfall ikke misforstått kyllingenes anatomi _helt_. Skjønte ikke hvor den store indrefileten skulle fått plass ellers ;)

Men det er vel en del av vingen?

Skrevet

Var hvertfall det som stod på pakka. Kjøpte i sverige. Trodde det var vanlige fileter men er kanskje halvparten så store.. eller som størrelsen på to kyllingvinger tilsammen. Når jeg tenker etter syns jeg også det høres rart ut..

De har det på Svinesund. Jeg synes også det er merkelig, men de er gode. Også veldig greie å grille ettersom det går raskt. (Synes de tykke filettene er litt vanskeligere da de ofte blir tørre på utsiden og rå på innsiden.

candyqueen_83
Skrevet

De ble nå hvertfall kjempegode og veldig saftige :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...