Gå til innhold

Det blir vanskelig å være avgudsdyrker i Norge framover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fundert litt på de siste ukers skjeggete og fjerne folk i media. Spørsmålet er : er de tilregnelige? Hvis svaret er ja, så kan de altså anmeldes. Hvis de defineres som ikke tilregnelige, så er det visst r....

Jeg har forstått det slik at de sier muslimer skal følge koranen til punkt og prikke. Javel. Og visstnok også norske lover. Kan de velge? Her om dagen prøvde en fordragsholder å fortelle hvordan norske lover kan tilpasses islam. Siden koranen er uforandrelig, er det norske lover som må forandres. Det byr på utallige muligheter og utfordringer.

Lovendringer er bare en liten formsak, vantro lover kan endres, demokrati kan fjernes, det samme med menneskerettigheter. Det er bare å brette opp arma littegrann.

Straffeloven § 227 :

"Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Aar straffes den, som i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende, der kan medføre høiere Straf end 1 Aars Hefte eller 6 Maaneders Fængsel, under saadanne Omstændigheder, at Truselen er skikket til at fremkalde alvorlig Frygt, eller som medvirker til saadan Trusel."

Straffeloven § 231:

"Den, som bevirker eller medvirker til, at en anden tilføies betydelig Skade paa Legeme eller Helbred, straffes for grov Legemsbeskadigelse med Fængsel i mindst 2 Aar".

Eksempel A:

Straffeloven §135a har følgende ordlyd:

"Med bøter eller fengsel inntil 2 år straffes den som ved uttalelse eller annen meddelelse som framsettes offentlig eller på annen måte spres blant allmennheten, truer, forhåner eller utsetter for hat, forfølgelse eller ringeakt en person eller en gruppe av personer på grunnlag av deres trosbekjennesle, rase, hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse. Tilsvarende gjelder slike krenkelser overfor en person eller gruppe på grunn av deres homofile legning, leveform eller orientering.

På samme måte straffes den som tilskynder eller på annen måte medvirker til en handling som nevnt i første ledd."

Koranens kap 9.5 lyder:

" Men, når de fredlyste måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor dere finner dem, - pågrip dem, beleir dem, legg bakhold for dem overalt! Men hvis de omvender seg og betaler det rituelle bidrag, så la dem dra sin vei. Gud er tilgivende, - nåderik ".

Avgudsdyrker = en som ikke er kristen, muslim eller jøde.

Koranen inneholder ca 200 slike vers som skal framstille de vantro som verdiløse krek som kan hundses, selges, fordrives, voldtas, drepes osv. Riktig et nennsom utvalg sjikaner, trusler og klare brudd på norsk lov.

Da forstår jeg hvorfor en muslim sa: Dere nordmenn, vær glad dere er kristne! Alle nordmenn er jo kristne, det står kirker overalt.

Men det er jo en utvei her.... eller to.

Skrevet

Oi oi oi. Her var det mye nytt, og mange ferske poenger som ikke har blitt gjentatt i det uendelige uten noen ordentlig konkret sammenheng. Bra.

".........................................."

Skrevet

Jeg tror på Jesus, men jeg kunne aldri konventere til islam. Og etter at alle avgudsdyrkere er drept skal resten hylle Allah!

Det gjelder både kristne og jøder. Så vi er ikke spart vi heller...

Skrevet

Oi oi oi. Her var det mye nytt, og mange ferske poenger som ikke har blitt gjentatt i det uendelige uten noen ordentlig konkret sammenheng. Bra.

Takker og bukker.

Skrevet

Jeg tror på Jesus, men jeg kunne aldri konventere til islam. Og etter at alle avgudsdyrkere er drept skal resten hylle Allah!

Det gjelder både kristne og jøder. Så vi er ikke spart vi heller...

Før var det Jehovas Vitner, der skal bare 44 tusen overleve Harmageddon, og de skal oppleve den ytterste lykke. Alle de vantro skal vekk. Hva som er så lykkelig med at 99,9% av jordas befolkning dør, skjønner jeg ikke. Men det er naturens ordning, de best tilpassede overlever.

Skrevet

"at Truselen er skikket til at fremkalde alvorlig Frygt..."

Da spørs det om muslimene har klart å endre loven før de vantro begynner å bli redde?

Det tenkte du ikke på?

Skrevet

Før var det Jehovas Vitner, der skal bare 44 tusen overleve Harmageddon, og de skal oppleve den ytterste lykke. Alle de vantro skal vekk. Hva som er så lykkelig med at 99,9% av jordas befolkning dør, skjønner jeg ikke. Men det er naturens ordning, de best tilpassede overlever.

Det skal være 144000 tusen i følge Jehovas vitner.

Jeg vet hvor de har tallet fra, men ikke hvordan/hvorfor de bruker det.

I min tro er det kun de som fornekter at Jesus er Guds sønn som ikke kommer til himmelen.

Eneste unntak er jødene, som har et spesielt forhold til Gud, jfr Paulus.

Personlig dømmer jeg ingen, for det er ikke min plass, og folk må tro det de vil. Bortsett fra å drepe andre med ulik/ikke tro!

Ytringsfriheten vi har/hadde i dette samfunnet, blir nå innskrenket pga trusler om terror og død. Jeg vil dø for min ytringsfrihet franfor å leve under diktatur.

Skrevet

Der er du nok litt vranglært. For det 1. det er 144 000 utvalgte som skal til himmelen. For det 2., resten skal leve evig på en fulkommen jord som i et paradis.

Skrevet

Der er du nok litt vranglært. For det 1. det er 144 000 utvalgte som skal til himmelen. For det 2., resten skal leve evig på en fulkommen jord som i et paradis.

Ja så feil kan man ta. Tenk om jeg hadde gått rundt resten av livet med slik feil tro? :-)

Skrevet

Ja så feil kan man ta. Tenk om jeg hadde gått rundt resten av livet med slik feil tro? :-)

Huff ja, da kunne det ha gått deg riktig så ille:-)

Skrevet

Huff ja, da kunne det ha gått deg riktig så ille:-)

F eks så får selvmordsbombere 72 jomfruer i himmelen, men tenk om det bare er 22? Altså en skrivefeil?

Gjest let's spend the night together
Skrevet

F eks så får selvmordsbombere 72 jomfruer i himmelen, men tenk om det bare er 22? Altså en skrivefeil?

Da er det liksom forsent å angre seg?

De kan jo sikkert sende inn klage, hvis de har kontrakten med seg..

"Du, det mangler noen jomfruer her"

:)

Skrevet

Tullprat. De utvalgte av vitnene skal til himmelen. Resten av de rettroende skal leve i paradis på jorden. (Jeg tror forøvrig tallet er 14x.000, og ikke 44.000)

"........................................."

Skrevet

Det er en dårlig sammenlikning, keinstein. Og det er du i stand til å se. Påstanden din ifb. med vitnene var at alle som ikke kom til himmelen skulle dø/forsvinne/etc. Det er IKKE en bagatell, slik som hvorvidt det er 72 eller 22 jomfruer martyrene får.

"......................................."

Skrevet

Lurer på hva som venter de kvinnelige selvmordsbomberne

Skrevet

Da er det liksom forsent å angre seg?

De kan jo sikkert sende inn klage, hvis de har kontrakten med seg..

"Du, det mangler noen jomfruer her"

markedsføringsloven §2?

Gjest farveklatten
Skrevet

De bør nok tilbys _erfarne _ menn, for å falle for samme fristelse, tror du ikke?

;)

Skrevet

Det er egentlig et mysterium, jihad er ikke for kvinner.

Skrevet

De bør nok tilbys _erfarne _ menn, for å falle for samme fristelse, tror du ikke?

;)

Meget mulig. Ville kanskje blitt endel famling :-)

Gjest Let' spend the night together
Skrevet

markedsføringsloven §2?

Hvordan ser _din_ yndlings(jom)fru ut?

*spent*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...