Gå til innhold

Kan det å lære seg et språk på egen hånd ødelegge når en skal ha undervisning?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg skal melde meg på et språkkurs i nærmeste fremtid. For å være best mulig forberedt så har jeg funnet en nettside hvor jeg lærer ord og uttale.

men så lurer jeg på om dette med å øve uttale på egenhånd kan ødelegge for meg når jeg skal få undervisning i dette av folk som har språket som morsmål.

Kan det bli vanskelig å avlære de eventuelle feilene?.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke peiling altså.

Men jeg tror du trygt kan suge til deg det du kan før kurset, problemer oppstår vel først i det du automatiserer ord/lyder, og det skal nok litt mer til en et par ukers/måneders selvstudium å komme så langt.

Lykke til da!

Skrevet

Neida, det er bare en fordel! :) Når du kommer til kurset så sitter du med en viss forforståelse og klarer å suge til deg kunnskap fortere. Du får noen "kroker" å henge kunnskapen på.

Jeg vil råde deg til å ikke pugge ord og grammatikk, men å først skaffe deg et overblikk og lese det du synes virker spennende. Da får du lyst til å lære mer i stedet for at du møter opp på kurset og er lei allerede ;-)

Skrevet

Jeg kan ikke tro annet enn at det bare er en fordel å lære seg litt på forhånd.

Jeg lærte engelsk som 11 åring da vi var et par mnd i USA, og hadde langt større forståelse for språket gjennom hele skolegangen.

Lykke til, språk er gøy!

Hvilket språk skal du ta kurs i?

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg kan ikke tro annet enn at det bare er en fordel å lære seg litt på forhånd.

Jeg lærte engelsk som 11 åring da vi var et par mnd i USA, og hadde langt større forståelse for språket gjennom hele skolegangen.

Lykke til, språk er gøy!

Hvilket språk skal du ta kurs i?

Det er russisk,med forbehold om at vi er mange nok på kurset.

Russisk er jo et vanskelig språk, med vanskelig uttale. derfor er jeg litt redd for å øve på alfabetet hvis det blir vanskelig å avlære feilene mine senere.

Skrevet

Det er russisk,med forbehold om at vi er mange nok på kurset.

Russisk er jo et vanskelig språk, med vanskelig uttale. derfor er jeg litt redd for å øve på alfabetet hvis det blir vanskelig å avlære feilene mine senere.

Jeg tok et kurs i russisk da jeg gikk på ungdomsskolen. Ville lære russisk for å kunne skrive oppmuntrende brev til politiske og kristne fanger i Russland! Det var i ungdommen det....

Vel - jeg lærte litt. Det jeg sitter igjen med, er at jeg kan LESE russiks, uten at jeg dermed forstår hva jeg leser. Altså det å lære bokstavene var veldig OK. Grammatikken var vanskelig, syntes jeg. De ha 6 kasus, og for meg somikke hadde lært tysk, var det tungt....

Men noen dagligdagse setninger, lærte jeg meg da...

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...