Gå til innhold

Tror du at Jesus snakket sant?

Anbefalte innlegg

Gjest bestemt seg
Skrevet

Jeg legger min lit til de som er sterke, og er rimelig sikker på at Muhammed ville tatt Jesus i håndbak.

Så...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er bevist at en fyr ved navn Jesus levde. Ikke at han sa alt det som står i bibelen. Bibelen er skrevet av eventyrere.

Derfor blir det vanskelig å ta stilling til om han løy eller ikke.

Men nei; jeg tror ikke Jesus var guds sønn, og nei; derfor tror jeg heller ikke på den tradisjonelle kristendommen som baserer seg på Jesus som guds sønn.

Skrevet

Tror at Jesus har levd, og at han var en veldig spesiell mann. Men ikke i den gudommelige formen han er fremstilt som.

Så kan nok ikke betegnes som kristen nei.

Skrevet

Har ikke sett på linken din - men jeg tror at Jesus var Guds Sønn og at han snakket sant!

Gjest en som tror
Skrevet

Alle på den tiden visste hva straffen for å utgi seg for Guds sønn var. De ble dømt for blasfemi og gitt dødsstraff.

Det samme var å utgi seg for noe større en keiseren i Roma.

Romerne hadde makten i jødenes land og torturerte dødsdømte til døde. Mer grusom måte å krepere på fantes ikke.

Jesus kunne unngått å bli torturert til døde ved å trekke ordene tilbake. Det hadde han gjort om han løy.

Jesus gjorde aldri noen fordtred - det kan du ikke si om andre religionsstiftere. Jesus ble i sin ettertid et trovedig forbilde for millioner av mennesker helt til i dag. Hans ettermæle er helt plettfritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...