Gå til innhold

Nye naboer som er jehovas vitner

Anbefalte innlegg

Gjest nabokjærringa
Skrevet

Vi har fått noen kjempekjekke naboer som er jehovas vitner. Forstår at de ikke feirer jul og bursdager, men utover det vet jeg ikke noe om jehovas vitner.

De har flyttet inn i nytt hus, og jeg lurer på om det er greit å gi dem en innflyttingsgave? Eller er det ikke greit å gi gaver? Vil nødig gjøre noe som de kan ta ille opp!

Noen som vet?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

7

• hidi

5

• keinstein

4

• Solsikkefrø

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Innflytting er neppe en høytid, så gave er sikkert velkommen.

Skrevet

I utgangspunktet er det vel ingenting som tilsier at de skal ha et annet verdisyn på innflytningsgaver enn ikke-vitner :-)

"........................................."

Skrevet

Jeg aner ikke, men kan ikke skjønne at det ikke skulle være greit. Så lenge det dere gjør er for å være vennlige, så ville jeg ikke stressa sånn med at det er johovas vitner. Hvis de kom og slikka dere mellom tærne, så ville dere kanskje syntes det var litt rart fra deres skikker, men dere hadde vel ikke blitt sure og tatt det ille opp =)

Gjest Petra Pusling
Skrevet

Kan du ikke gi en blomst da? De har lov å ta imot gaver, bare ikke på selv julaften eller bursdager. Så pass på at ingen har bursdag den dagen du evt overrekker gaven...hehe

Skrevet

Klart du kan gi innflyttingsgave!

De feirer heller ikke 17 mai.

Skrevet

Jeg aner ikke, men kan ikke skjønne at det ikke skulle være greit. Så lenge det dere gjør er for å være vennlige, så ville jeg ikke stressa sånn med at det er johovas vitner. Hvis de kom og slikka dere mellom tærne, så ville dere kanskje syntes det var litt rart fra deres skikker, men dere hadde vel ikke blitt sure og tatt det ille opp =)

I min kultur pleier vi å dra ned buksa på folk som flytter inn.

Gjest Petra Pusling
Skrevet

I min kultur pleier vi å dra ned buksa på folk som flytter inn.

Det betviler jeg ikke

Skrevet

Klart du kan gi innflyttingsgave!

De feirer heller ikke 17 mai.

"De feirer heller ikke 17 mai."

Takk det har jeg lagt merke til. Men er det nødvendig for dem å henge ut klesvasken, bytte eksosanlegg og grave digert hull i hagen denne dagen?

Skrevet

Takk det har jeg lagt merke til. Men er det nødvendig for dem å henge ut klesvasken, bytte eksosanlegg og grave digert hull i hagen denne dagen?

Nei, det synes jeg vitner om liten respekt for andre.

Min far ergret seg over at høyrefolk gjorde hagearbeid på 1 mai...

Gjest jehovaz
Skrevet

Artig du!!!!

Gjest Petra P
Skrevet

Ja, det er ytterst nødvendig skjønner du! De feirer ikke 17 mai, de demonstrerer den istedet.

Gjest vakttårnet
Skrevet

Nei, det synes jeg vitner om liten respekt for andre.

Min far ergret seg over at høyrefolk gjorde hagearbeid på 1 mai...

Utrolig irriterende at de bruker snøfreseren akkurat når vi har satt oss til middagsbordet julaften. Skjønner heller ikke at det norske flagget er synd og skam!

Skrevet

Utrolig irriterende at de bruker snøfreseren akkurat når vi har satt oss til middagsbordet julaften. Skjønner heller ikke at det norske flagget er synd og skam!

De er ikke-nasjonale og mener at 17 mai er en selvdiggende dag for nordmenn.

Gjest nabokjærringa
Skrevet

Trodde kanskje at jul og bursdag ikke ble feiret på grunn av at det ikke er lov å ta i mot gaver. Men da har jeg vist misforstått.

Tror jeg går bort i morgen med en blomster og ønsker velkommen i nabolaget!

Skrevet

Artig du!!!!

O nammen? Ska vi leke nærtagende og dum jehovas idag da? Du skjønte nok hva jeg mente selv om det ble et dårlig eksempel i farten.

Skrevet

Trodde kanskje at jul og bursdag ikke ble feiret på grunn av at det ikke er lov å ta i mot gaver. Men da har jeg vist misforstått.

Tror jeg går bort i morgen med en blomster og ønsker velkommen i nabolaget!

Johannes ble halshugget som bursdagsgave til datteren av en eller annen, husker ikke navnet.

Derfor feirer de ikke fødselsdager.

Men de feirer når et nytt barn blir født, nyttårsaften, bryllup og bryluppsdager..

Skrevet

O nammen? Ska vi leke nærtagende og dum jehovas idag da? Du skjønte nok hva jeg mente selv om det ble et dårlig eksempel i farten.

Måtte le deg! Skjønte ikke helt poenget med å slikke tær. Jeg hadde løpt og aldri stoppet igjen hvis naboen ville gjøre det med meg!

*lol*

Gjest jehovaz
Skrevet

Er hverken nertakende eller dum. Og i alle fall ikke jehova. Synes bare det var komisk eksempel, ser det ligsom for meg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...