Gå til innhold

Nye naboer som er jehovas vitner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte le deg! Skjønte ikke helt poenget med å slikke tær. Jeg hadde løpt og aldri stoppet igjen hvis naboen ville gjøre det med meg!

*lol*

Jeg har en tendens til å forklare veldig mye dårligere enn jeg tenker =p

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

7

• hidi

5

• keinstein

4

• Solsikkefrø

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er hverken nertakende eller dum. Og i alle fall ikke jehova. Synes bare det var komisk eksempel, ser det ligsom for meg....

Åh, jeg trodde det var sånn veldig ironisk "artig du"

Skrevet

I min kultur pleier vi å dra ned buksa på folk som flytter inn.

Jeg trodde ikke det fantes mange nok som var så irriterende og rare som deg at dere kunne danne en kultur.

Skrevet

Jehovas vitner feirer ikke andre høytider enn dåpen man tar når man blir voksen. Det gjøres som regel på et stevne der mange fra hele landet er samlet. Barn døpes ikke som små fordi jehovas vitner sier at man skal gjøre seg fortjent til å ta dåpen. De må ha tjent Jehova ved å gå felt-tjeneste og forkynne ham til andre mennesker som ikke er vitner fra før. Og man må ha levd trofast mot jehova i oppveksten.

Ettersom jeg har forstått, kan de fint ta imot en gave. Men det kan hende de ser på som en slags "feiring" fordi de flytter inn. Kommer litt an på hvor konservative de er. 99% av alle Jehovas vitner er extremt hyggelige mennesker, så hvis de skulle avvise gaven, gjøres dette på en pen og hyggelig måte fra dem sin side :) Jeg syns du skal gi dem en gave hvis du ønsker det.

Skrevet

Jeg trodde ikke det fantes mange nok som var så irriterende og rare som deg at dere kunne danne en kultur.

Jeg er vel ikke rar. Det er de andre som er rare! Derfor må jeg holde meg isolert fra dem.

F eks så har jeg leid en bolig, og i et lite rom sår en vaskemaskin, den er merkelig. Jeg putta skjorta mi oppi, trakk i snora, og så var den vekk! Det samme skjedde da jeg skulle vaske sokkene.

Gjest Baugspryden
Skrevet

Jeg er vel ikke rar. Det er de andre som er rare! Derfor må jeg holde meg isolert fra dem.

F eks så har jeg leid en bolig, og i et lite rom sår en vaskemaskin, den er merkelig. Jeg putta skjorta mi oppi, trakk i snora, og så var den vekk! Det samme skjedde da jeg skulle vaske sokkene.

Minner meg om en brannutrykning jeg hørte om..

Noen skulle steke mat på en helt normal elektrisk komfyr.

De hadde putta ved inni stekovnen og fyrt opp..

Stakkars..

Gjest et Jehovas Vitne
Skrevet

Går helt ann å gi en innflyttningsgave

Hilsen :)

Gjest Hilsen et Jehovas Vitne.
Skrevet

Jehovas vitner feirer ikke andre høytider enn dåpen man tar når man blir voksen. Det gjøres som regel på et stevne der mange fra hele landet er samlet. Barn døpes ikke som små fordi jehovas vitner sier at man skal gjøre seg fortjent til å ta dåpen. De må ha tjent Jehova ved å gå felt-tjeneste og forkynne ham til andre mennesker som ikke er vitner fra før. Og man må ha levd trofast mot jehova i oppveksten.

Ettersom jeg har forstått, kan de fint ta imot en gave. Men det kan hende de ser på som en slags "feiring" fordi de flytter inn. Kommer litt an på hvor konservative de er. 99% av alle Jehovas vitner er extremt hyggelige mennesker, så hvis de skulle avvise gaven, gjøres dette på en pen og hyggelig måte fra dem sin side :) Jeg syns du skal gi dem en gave hvis du ønsker det.

Barn døpes ikke, fordi de ikke er MODNDE nok til å døpes eller ta stilling til noe de ikke vet noe om.

Feire gjør vi både ved innflytning, barnefødsler,minnemåltidet, bryllup og andre festligheter som vi lager til selv.

Vi har ingenting imot å feire og kose oss.

Gjest et Jehovas Vitne
Skrevet

Johannes ble halshugget som bursdagsgave til datteren av en eller annen, husker ikke navnet.

Derfor feirer de ikke fødselsdager.

Men de feirer når et nytt barn blir født, nyttårsaften, bryllup og bryluppsdager..

Vi feirer ikke nyttårsaften.

Men vi feirer barnefødsler, bryllup, bryllupsdager, dåp, minnemåltidet og andre ting som vi selv lager istand :)

Hilsen

Gjest et Jehovas Vitne
Skrevet

Kan du ikke gi en blomst da? De har lov å ta imot gaver, bare ikke på selv julaften eller bursdager. Så pass på at ingen har bursdag den dagen du evt overrekker gaven...hehe

Vi gir gaver til hverandre hele tiden. Uten noen grunn.

Hilsen

Gjest et Jehovas Vitne
Skrevet

O nammen? Ska vi leke nærtagende og dum jehovas idag da? Du skjønte nok hva jeg mente selv om det ble et dårlig eksempel i farten.

Ingen Jehovas Vitner ville kalt seg Jehovas, ettersom det er en fornærmelse i våre øyne.

Hilsen

Gjest et Jehovas Vitne
Skrevet

"De feirer heller ikke 17 mai."

Takk det har jeg lagt merke til. Men er det nødvendig for dem å henge ut klesvasken, bytte eksosanlegg og grave digert hull i hagen denne dagen?

Det er dumt at du har opplevd det.

Vi skal såklart respektere andres rett til å feire selv om vi ikke selv feirer det.

Hilsen

Skrevet

Barn døpes ikke, fordi de ikke er MODNDE nok til å døpes eller ta stilling til noe de ikke vet noe om.

Feire gjør vi både ved innflytning, barnefødsler,minnemåltidet, bryllup og andre festligheter som vi lager til selv.

Vi har ingenting imot å feire og kose oss.

Jah stemmer... unnskyld. Husker et jehovas vitne sa noe om det at de ikke visste hva de gikk inn i, derfor de ikke døptes. Men en bok jeg leste om et jehovas vitne, stod det også at det var slik at man måtte gjøre seg fortjent til det ved å gå felt-tjeneste. Og så ga man beskjed til de eldste om hvor mange timer man hadde gått og slikt :)

Gjest et Jehovas Vitne
Skrevet

Jah stemmer... unnskyld. Husker et jehovas vitne sa noe om det at de ikke visste hva de gikk inn i, derfor de ikke døptes. Men en bok jeg leste om et jehovas vitne, stod det også at det var slik at man måtte gjøre seg fortjent til det ved å gå felt-tjeneste. Og så ga man beskjed til de eldste om hvor mange timer man hadde gått og slikt :)

Man opparbeider seg kunnskap om det man tror på.

Hvis det er snakk om et nytt medlem, så bør de kunne vite tilstrekkelig nok til om hva de tror på og de må leve etter de de tror på, før de kan døpe seg.

Men barn velger selv når (og om) de vil døpe seg, men man tillater ikke at små barn eller barn som ikke vet så mye om troen eller hva foreldrene tror på, om å døpe seg.

Poenget er at man skal være sikker, og for å være sikker så må man ha nok kunnskap om det man tror på.

Når man da er sikker på at det er dette man vil, 100 %, så kan man døpe seg.

Hilsen

Skrevet

Ingen Jehovas Vitner ville kalt seg Jehovas, ettersom det er en fornærmelse i våre øyne.

Hilsen

Sorry =/

Gjest et Jehovas Vitne
Skrevet

Sorry =/

Ingen problem :) Du kunne ikke vite.

Hilsen

Skrevet

Man opparbeider seg kunnskap om det man tror på.

Hvis det er snakk om et nytt medlem, så bør de kunne vite tilstrekkelig nok til om hva de tror på og de må leve etter de de tror på, før de kan døpe seg.

Men barn velger selv når (og om) de vil døpe seg, men man tillater ikke at små barn eller barn som ikke vet så mye om troen eller hva foreldrene tror på, om å døpe seg.

Poenget er at man skal være sikker, og for å være sikker så må man ha nok kunnskap om det man tror på.

Når man da er sikker på at det er dette man vil, 100 %, så kan man døpe seg.

Hilsen

Men hva om barnet blir 12-13 år og ikke ønsker å være et jehovas vitne, blir han/hun da utstøtt og må klare seg på egenhånd?

Jeg har erfaring av at barn av jehovas vitner har meget godt vokabular. Makan til et av barna jeg møtte skal man lete lenge etter. Hun var 5 år og snakket mer voksent og utfyllende enn meg som da var 21 år. Og hun var veldig bevisst på at man ikke skulle "leke med tissen" som hun sa, for da var man en av demonene. Nå spør jeg mye her, men hvorfor får ikke barn av jehovas vitner utforske seg selv seksuelt? Og hvordan er synet på meg som har fått barn når jeg bare er samboer med far til barnet og ikke gift med ham? Kunne jeg blitt et jehovas vitne fordet?

Gjest et Jehovas Vitne
Skrevet

Men hva om barnet blir 12-13 år og ikke ønsker å være et jehovas vitne, blir han/hun da utstøtt og må klare seg på egenhånd?

Jeg har erfaring av at barn av jehovas vitner har meget godt vokabular. Makan til et av barna jeg møtte skal man lete lenge etter. Hun var 5 år og snakket mer voksent og utfyllende enn meg som da var 21 år. Og hun var veldig bevisst på at man ikke skulle "leke med tissen" som hun sa, for da var man en av demonene. Nå spør jeg mye her, men hvorfor får ikke barn av jehovas vitner utforske seg selv seksuelt? Og hvordan er synet på meg som har fått barn når jeg bare er samboer med far til barnet og ikke gift med ham? Kunne jeg blitt et jehovas vitne fordet?

Nei.Man må være døpt for å bli utsøtt. Og utstøtt blir man bare hvis man har gjort noe som er galt, uten å angre på det/slutte med det.

Angrer man på handlingen, så blir man ikke utstøtt.

Jeg kan gjerne svare på dine spørsmål, men da ser jeg det som mest hensiktsmessig at jeg svarer på dine spørsmål på mail.

Hilsen

Skrevet

Nei.Man må være døpt for å bli utsøtt. Og utstøtt blir man bare hvis man har gjort noe som er galt, uten å angre på det/slutte med det.

Angrer man på handlingen, så blir man ikke utstøtt.

Jeg kan gjerne svare på dine spørsmål, men da ser jeg det som mest hensiktsmessig at jeg svarer på dine spørsmål på mail.

Hilsen

Ja, jeg skjønner. [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...