Gå til innhold

Nye naboer som er jehovas vitner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går helt ann å gi en innflyttningsgave

Hilsen :)

Du som tydeligvis har peiling:

Dere skal ikke ta imot bursdagsgaver, men gir dere bursdagsgaver til f.eks. venner som ikke er jehovas vitner? Jeg har iallefall fått mange bursdagsgaver de siste årene av en fyr som har foreldre som er jehovas vitner. Jeg har ikke snakket særlig med ham om det, og vet ikke hvordan han står i forhold til religionen, men vet at han ikke feirer jul.

Har fått roser, cd, diktsamling (hvor et av hans dikt, dedisert til meg, er publisert), en kartong med røyk... haha. ja, tror det var det. Har fått bamse også, men det var utenom bursdag.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

7

• hidi

5

• keinstein

4

• Solsikkefrø

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest et Jehovas Vitne
Skrevet

Du som tydeligvis har peiling:

Dere skal ikke ta imot bursdagsgaver, men gir dere bursdagsgaver til f.eks. venner som ikke er jehovas vitner? Jeg har iallefall fått mange bursdagsgaver de siste årene av en fyr som har foreldre som er jehovas vitner. Jeg har ikke snakket særlig med ham om det, og vet ikke hvordan han står i forhold til religionen, men vet at han ikke feirer jul.

Har fått roser, cd, diktsamling (hvor et av hans dikt, dedisert til meg, er publisert), en kartong med røyk... haha. ja, tror det var det. Har fått bamse også, men det var utenom bursdag.

Nei. Vi gir ikke bursdagsgaver til andre, Jehovas vitner eller ei.

Det at han gir deg gaver kan være fordi han ikke er et Jehovas Vitne (døpt) eller er usikker på om han vil være det eller ei.

Det at han ikke feirer jul, kan komme naturlig av at hans foreldre ikke feirer jul.

Noe mer enn det vet jeg nok ikke :) Du får spørre han om hans stilling til dette ;)

Hilsen

Skrevet

O nammen? Ska vi leke nærtagende og dum jehovas idag da? Du skjønte nok hva jeg mente selv om det ble et dårlig eksempel i farten.

Er det mulig....!

Skrevet

Nei. Vi gir ikke bursdagsgaver til andre, Jehovas vitner eller ei.

Det at han gir deg gaver kan være fordi han ikke er et Jehovas Vitne (døpt) eller er usikker på om han vil være det eller ei.

Det at han ikke feirer jul, kan komme naturlig av at hans foreldre ikke feirer jul.

Noe mer enn det vet jeg nok ikke :) Du får spørre han om hans stilling til dette ;)

Hilsen

Takk for svar. Dette er ikke en jeg snakker med så ofte, men jeg får vel spørre ham neste gang :) Blir kanskje i juleferien, da er vi iallefall i samme by... Så får jeg stilt nysgjerrigheten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...