Gå til innhold

3 personer drept i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvis det går på det å oppnå ære blant sine medmuslimer faller jo hele æresdrapbegrepet i grus også her i Norge, for jeg tviler veldig sterkt på at man oppnår noe kred blant norske muslimer ved å knerte en søster som f.eks. vil gifte seg med en nordmann.

I Pakistan - ja, men i Norge?

Og hvis nettopp det er definisjonen på et "æresdrap" (som vel for øvrig er et medieskapt uttrykk?) er det ikke mye ære ved å begå den slags drap her på berget.

Jeg tror de oppnår ære selv om ingen muslimer i Norge ville sagt det høyt...

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

26

• ShitDiddelyDo

21

• keinstein

9

• Goliath

7

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror de oppnår ære selv om ingen muslimer i Norge ville sagt det høyt...

Jeg tviler veldig sterkt på at det gjelder noe annet enn et fåtall ekstremister.

Skrevet

Jeg tviler veldig sterkt på at det gjelder noe annet enn et fåtall ekstremister.

Er redd jeg ikke har samme tiltro til muslimer som deg. Men skulle av hele mitt hjerte ønske at det var sant som du skriver....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er redd jeg ikke har samme tiltro til muslimer som deg. Men skulle av hele mitt hjerte ønske at det var sant som du skriver....

Jeg har bodd rundt muslimer i hele mitt liv, og aldri opplevd ubehag. Jeg har heller aldri sett noen okke seg mer enn dem over kriminalitet utført av innvandrere.

Skrevet

Jeg har bodd rundt muslimer i hele mitt liv, og aldri opplevd ubehag. Jeg har heller aldri sett noen okke seg mer enn dem over kriminalitet utført av innvandrere.

Så godt. Jeg tar nok alle muslimer under en kam, men det er fordi jeg har lest Koranen, hvor det står at de fritt kan lyve for ikke-troende.

Hater å dømme noen, men er blitt skikkelig skeptisk etter at de forsøker å hindre oss i vår ytringsfrihet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så godt. Jeg tar nok alle muslimer under en kam, men det er fordi jeg har lest Koranen, hvor det står at de fritt kan lyve for ikke-troende.

Hater å dømme noen, men er blitt skikkelig skeptisk etter at de forsøker å hindre oss i vår ytringsfrihet.

Jeg har ikke lest koranen, men jeg har lest deler av bibelen.

Skulle jeg antatt at kristne levde etter bibelens ord burde jeg vært redd jeg også.

Jeg vet ikke om det stemmer, men Mullah Krekar (og han er jo troverdigheten selv ...) sier stadig vekk at muslimer i vestlige land plikter å rette seg etter deres nye lands normer.

Skrevet

Jeg har ikke lest koranen, men jeg har lest deler av bibelen.

Skulle jeg antatt at kristne levde etter bibelens ord burde jeg vært redd jeg også.

Jeg vet ikke om det stemmer, men Mullah Krekar (og han er jo troverdigheten selv ...) sier stadig vekk at muslimer i vestlige land plikter å rette seg etter deres nye lands normer.

Gamle testamentet er ikke for kristne, men endel av jødenes historie.. Nye Testamentet er ikke-voldelig, uansett hvor mange som har drept i Herrens navn, så er ikke dette forenelig med NT overhodet.

Snu det andre kinnet til, sa Jesus.

Krekar er vel ikke en jeg ville stole på en plass!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gamle testamentet er ikke for kristne, men endel av jødenes historie.. Nye Testamentet er ikke-voldelig, uansett hvor mange som har drept i Herrens navn, så er ikke dette forenelig med NT overhodet.

Snu det andre kinnet til, sa Jesus.

Krekar er vel ikke en jeg ville stole på en plass!

Uansett er det fakta at du finner svært få (om noen) æresdrap begått i Norge. Det eneste jeg kan komme på i farta er den såkalte bilulykken i Pakistan for et par år siden, der faren (bosatt i norge) og bestefaren (så vidt jeg husker) fortsatt er siktet i saken.

Det finnes en del muslimer i Norge. Det finnes relativt mange muslimske barn som vokser opp som nordmenn og oppfører seg som nordmenn flest (jeg har kun sett sånne, og jeg har hatt muslimer rundt meg hele livet), og det skulle vel tyde på at flertallet tilpasser seg.

Gjengfolka vi ser fly rundt i Oslo rusa på alkohol og dop og norske jenter kan ikke akkurat betegnes som troende muslimer.

Skrevet

Uansett er det fakta at du finner svært få (om noen) æresdrap begått i Norge. Det eneste jeg kan komme på i farta er den såkalte bilulykken i Pakistan for et par år siden, der faren (bosatt i norge) og bestefaren (så vidt jeg husker) fortsatt er siktet i saken.

Det finnes en del muslimer i Norge. Det finnes relativt mange muslimske barn som vokser opp som nordmenn og oppfører seg som nordmenn flest (jeg har kun sett sånne, og jeg har hatt muslimer rundt meg hele livet), og det skulle vel tyde på at flertallet tilpasser seg.

Gjengfolka vi ser fly rundt i Oslo rusa på alkohol og dop og norske jenter kan ikke akkurat betegnes som troende muslimer.

Du har sannsynligvis helt rett. Jeg tror ikke flesteparten av muslimer ler i skjegget av drap eller terror. I motsetning til jøder som er et fredselskende folk, så kan vel neppe det samme sies om muslimer.

Jeg er ikke redd for terror, men vil dø for å bevare vår ytringsfrihet....

Skrevet

bare ca 2-3 hundre meter fra her jeg bor, jo...

Jeg ville trodd det skulle føles litt "spesielt" når det er så nært. Husker for noen år siden da det var drap bare rett nedi hugget hvor jeg bodde før på Bjølsen. Da reagerte jeg annerledes enn på andre drap. Men nå... begynner å bli følelsesmessig kald... Tror jeg. Syns det er litt skummelt. Vet ikke om det sier noe om meg eller om verden vi lever i.

ShitDiddelyDo
Skrevet

bare ca 2-3 hundre meter fra her jeg bor, jo...

Jeg ville trodd det skulle føles litt "spesielt" når det er så nært. Husker for noen år siden da det var drap bare rett nedi hugget hvor jeg bodde før på Bjølsen. Da reagerte jeg annerledes enn på andre drap. Men nå... begynner å bli følelsesmessig kald... Tror jeg. Syns det er litt skummelt. Vet ikke om det sier noe om meg eller om verden vi lever i.

Det sier noe om verden vi lever i. Tror vi alle er i ferd med å bli kaldere, og det skal mer og mer til før vi reagerer så lenge det ikke angår oss personlig.

Ikke så rart med all driten vi ser på nyhetene fra rundt om i verden hver eneste dag. Skulle vi tatt alt innover oss hadde vi blitt spik spenna alle sammen.

Skrevet

I Nettavisen sto det at de antok de døde var av pakistansk opprinnelse. Altså kan man også anta at broren er det...

Skrevet

Vel, intet skulle vel være mindre forunderlig enn om det nettopp er foreldrene som står bak.

Jeg tror ikke dette er noen stor overraskelse for den delen av familien som "tilfeldigvis" er utenlands på reise akkurat nå nei...

Skrevet

Æresdrap eller noe? Samma for meg, jo færre jo bedre.

Enig med Prozak!!

Skrevet

Ser ut som om det er en bror som har drept sine 3 søstre. Huff. Stakkars foreldre.

Jeg burde selvfølgelig ikke tenke som jeg gjør, men det ville overraske meg svært lite om det nettopp er foreldre og annen familie som sammen (i "familieråd") har besluttet at dette skal gjøres - og hvem som skal gjøre det.

At de så er bortreist til utlandet når handlingen gjennomføres, er neppe en tilfeldighet.

Alt for at de ikke skal kunne dømmes for delaktighet i dette.....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg burde selvfølgelig ikke tenke som jeg gjør, men det ville overraske meg svært lite om det nettopp er foreldre og annen familie som sammen (i "familieråd") har besluttet at dette skal gjøres - og hvem som skal gjøre det.

At de så er bortreist til utlandet når handlingen gjennomføres, er neppe en tilfeldighet.

Ikke godt å si ennå. Men nå står det å lese i en eller annen avis at faren pendlet (!) til og fra Pakistan.

Virker ganske spesielt all den tid det også står å lese at familien var godt integrert, og at de nå avdøde like ofte gikk i norske klær som i pakistanske klær.

Vel, vi får vel vite mer. Kan jo være at fyren bare har tilta også.

Men jeg leser et sted at en av døtrene var skilt ...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ser for øvrig ut som om du har rett, ja.

http://oslopuls.no/nyheter/article1479210.ece

Skrevet

Det vil trolig komme for en dag at dette er en nøye planlagt henrettelse.

De har prøvd å tatt livet av de "gjenstridige" jentene før, men mislykkes da. Nå er jobben gjort, og æren gjenopprettet.

Den yngste ble 13 år før hun ble henrettet av sin egen familie. Hun var sikkert for godt integrert.

.....

Når ytringsfriheten benyttes, samles muslimene i gatene til protest, bygninger brennes.

Kanskje får vi se muslimer i gatene for å protestere mot sine egen kvinneskjending? Nei, selvsagt ikke.

Drapene er enda et bilde på den svinske kultur som vi har latt få tilhold i landet vårt, og som stadig øker sin innflytelse.

Gjest travel mandag
Skrevet

De har prøvd å tatt livet av de "gjenstridige" jentene før, men mislykkes da. Nå er jobben gjort, og æren gjenopprettet.

Den yngste ble 13 år før hun ble henrettet av sin egen familie. Hun var sikkert for godt integrert.

.....

Når ytringsfriheten benyttes, samles muslimene i gatene til protest, bygninger brennes.

Kanskje får vi se muslimer i gatene for å protestere mot sine egen kvinneskjending? Nei, selvsagt ikke.

Drapene er enda et bilde på den svinske kultur som vi har latt få tilhold i landet vårt, og som stadig øker sin innflytelse.

Skremmende at det er slik.

Skrevet

.....

Den "herskerteknikk" de benytter for å holde etterlevelsen av sin kultur i særdeles stramme tøyler, er tuftet på skremsel, reelle trusler og gjennomføring av disse ved vold og drap/henrettelser.

Men men nesten like skremmende er det at vi fremdeles lar denne (u)kultur få fotfeste i vårt eget land, ved hjelp av de lover, regler og praktisering av disse som vi selv har ansvaret for.

Jeg begriper det IKKE.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...