Gå til innhold

3 personer drept i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser for øvrig ut som om du har rett, ja.

http://oslopuls.no/nyheter/article1479210.ece

Dette (og annet særdeles uheldig) er hva den norske familiegjenforeningspolitikken fører til.

Det er det største hinder for integrering, og medfører at også 2. og 3. osv generasjon innvandrere blir tvunget inn i den (u)kulturen deres foreldre kommer fra.

Det ER i prinsippet tilnærmet ingen integrering av f.eks pakistanere i Norge, all den tid godt over 90% av dem gifter seg med hverandre - og i hovedsak med personer som er født i Pakistan.

Det skal ikke mye til for å forstå det. Og erfaringene nå begynner vel også å bli ganske "tunge" i så måte....

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

26

• ShitDiddelyDo

21

• keinstein

9

• Goliath

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den "herskerteknikk" de benytter for å holde etterlevelsen av sin kultur i særdeles stramme tøyler, er tuftet på skremsel, reelle trusler og gjennomføring av disse ved vold og drap/henrettelser.

Men men nesten like skremmende er det at vi fremdeles lar denne (u)kultur få fotfeste i vårt eget land, ved hjelp av de lover, regler og praktisering av disse som vi selv har ansvaret for.

Jeg begriper det IKKE.

Nei, og det mest utrolige av alt er at muslimenes daglige overgrep mot kvinner bortforklares og tildekkes av folk som tidligere angivelig har vært opptatt av likestilling mellom kjønnene.

Skrevet

Nei, og det mest utrolige av alt er at muslimenes daglige overgrep mot kvinner bortforklares og tildekkes av folk som tidligere angivelig har vært opptatt av likestilling mellom kjønnene.

Også fullstendig ubegripelig.

Det er nesten så man skulle tro at "disse" (de som tidligere har forsvart likestilling) har en hang til å forsvare de "svake".

Og så har de fått det for seg at siden overgrepene her blir utført av innvandrere, så er de en svak gruppe som må forsvares - uansett....?

Skrevet

Men hvis det går på det å oppnå ære blant sine medmuslimer faller jo hele æresdrapbegrepet i grus også her i Norge, for jeg tviler veldig sterkt på at man oppnår noe kred blant norske muslimer ved å knerte en søster som f.eks. vil gifte seg med en nordmann.

I Pakistan - ja, men i Norge?

Og hvis nettopp det er definisjonen på et "æresdrap" (som vel for øvrig er et medieskapt uttrykk?) er det ikke mye ære ved å begå den slags drap her på berget.

Nja...den utrakte bruken av uttrykket er nok påvirket av media, men jeg ser ikke noen grunn til å definere det som et rent medieskapt uttrykk. Betydningen er ganske så soleklar, spør du meg, selv om det nok brukes litt ensidig av media.

Men du har selvfølgelig rett i at det er mindre "kudos" å få her til lands for slikt - selv om andre muslimer med like forkrøklede holdninger vil støtte det. Men jeg mener at vi snakker om dypt kultur-forstyrrede individer. Og da er det faktum at de faktisk ikke redder noen "ære" ved å gjøre slikt sannsynligvis et argument som er totalt verdiløs overfor disse.

"......................................."

Skrevet

Så godt. Jeg tar nok alle muslimer under en kam, men det er fordi jeg har lest Koranen, hvor det står at de fritt kan lyve for ikke-troende.

Hater å dømme noen, men er blitt skikkelig skeptisk etter at de forsøker å hindre oss i vår ytringsfrihet.

Men hvis DET er grunnlaget ditt, så plikter du faktisk moralsk å dra alle kristne over en kam også. Og det er faktisk ikke noe hyggeligere lesning.

"........................................"

Skrevet

Du har sannsynligvis helt rett. Jeg tror ikke flesteparten av muslimer ler i skjegget av drap eller terror. I motsetning til jøder som er et fredselskende folk, så kan vel neppe det samme sies om muslimer.

Jeg er ikke redd for terror, men vil dø for å bevare vår ytringsfrihet....

"I motsetning til jøder som er et fredselskende folk, så kan vel neppe det samme sies om muslimer."

Nå tuller du vel? Jøder mer fredselskende enn andre? De er nøyaktig samme folk som muslimene i området, så lenge du snakker om israel.

*Ler* Bibelhistorien om jødene som "gikk rundt" jerikos murer til "herren blåste de ned" eller noe i den duren - den er _sikkert_ ikke en omskrivning av at jødene tok byen med makt og slaktet hver eneste sjel som levde der fra før. HELT sikkert ikke. F.eks :-)

"........................................."

Skrevet

Ikke godt å si ennå. Men nå står det å lese i en eller annen avis at faren pendlet (!) til og fra Pakistan.

Virker ganske spesielt all den tid det også står å lese at familien var godt integrert, og at de nå avdøde like ofte gikk i norske klær som i pakistanske klær.

Vel, vi får vel vite mer. Kan jo være at fyren bare har tilta også.

Men jeg leser et sted at en av døtrene var skilt ...

Det var ihvertfall bra at trekløveret her fikk litt bensin på jatte-bålet sitt. Det er vel flere uker siden nå, tror jeg :-)

Skrevet

bare ca 2-3 hundre meter fra her jeg bor, jo...

Jeg ville trodd det skulle føles litt "spesielt" når det er så nært. Husker for noen år siden da det var drap bare rett nedi hugget hvor jeg bodde før på Bjølsen. Da reagerte jeg annerledes enn på andre drap. Men nå... begynner å bli følelsesmessig kald... Tror jeg. Syns det er litt skummelt. Vet ikke om det sier noe om meg eller om verden vi lever i.

Steike...har jeg bodd bare noen hundre meter unna en jævla doler? Uff! :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Typisk oslofolk. Uhøfligheten har nådd nye topper.

*fnis*

Rimelig uhøflig gjort, altså!

Skrevet

Det var ihvertfall bra at trekløveret her fikk litt bensin på jatte-bålet sitt. Det er vel flere uker siden nå, tror jeg :-)

Det må ha vært noen lange uker for deg da?

Men du har vel funnet noen andre her der du har sett muligheten til å kunne lire av deg en del personlige oppgulp mot tenker jeg...

For etterhvert som jeg har blitt "kjent" med deg her, så er det en ting som har slått meg hver gang jeg ser VG-reklamen.

"Dagen blir ikke den samme uten...." - og i ditt tilfelle må det være de dager der du ikke har fått slengt fra deg noen nedsettende personlige kommentarer om andre...

Og ut i fra hva jeg har lest av deg i dag, så føler du sikkert at dagen i dag har vært en fin dag...:-)

Skrevet

Det må ha vært noen lange uker for deg da?

Men du har vel funnet noen andre her der du har sett muligheten til å kunne lire av deg en del personlige oppgulp mot tenker jeg...

For etterhvert som jeg har blitt "kjent" med deg her, så er det en ting som har slått meg hver gang jeg ser VG-reklamen.

"Dagen blir ikke den samme uten...." - og i ditt tilfelle må det være de dager der du ikke har fått slengt fra deg noen nedsettende personlige kommentarer om andre...

Og ut i fra hva jeg har lest av deg i dag, så føler du sikkert at dagen i dag har vært en fin dag...:-)

Deg har jeg ikke tatt seriøst, eller hatt noen som helst respekt for, etter at du gjentatte ganger forsøkte å starte en kampanje mot meg, etter at jeg tok igjen for Morsks anklager om jødehater, nazist etc. for en tid tilbake. Sånn til orientering. Det er bare en smule komisk å se på hvordan dere jatter hverandre i kjeften i slike tråder - apropos din bruk av ordet "patetisk". Over og ut.

".........................................."

Skrevet

bare ca 2-3 hundre meter fra her jeg bor, jo...

Jeg ville trodd det skulle føles litt "spesielt" når det er så nært. Husker for noen år siden da det var drap bare rett nedi hugget hvor jeg bodde før på Bjølsen. Da reagerte jeg annerledes enn på andre drap. Men nå... begynner å bli følelsesmessig kald... Tror jeg. Syns det er litt skummelt. Vet ikke om det sier noe om meg eller om verden vi lever i.

En kvinne bodde bare ca 20 meter fra der en gravid pakistansk kvinne ble skutt på Holmlia, hun trodde først det var en som fløy rundt og drepte kvinner. :-( Mange turde ikke åpne da politiet ringte på.

Skrevet

Deg har jeg ikke tatt seriøst, eller hatt noen som helst respekt for, etter at du gjentatte ganger forsøkte å starte en kampanje mot meg, etter at jeg tok igjen for Morsks anklager om jødehater, nazist etc. for en tid tilbake. Sånn til orientering. Det er bare en smule komisk å se på hvordan dere jatter hverandre i kjeften i slike tråder - apropos din bruk av ordet "patetisk". Over og ut.

".........................................."

Sitter du og vrøvler om meg til andre igjen? Jødehatende nekro-gutt.

Skrevet

Nei - det kalles å "tilte" -noe man gjør i affekt -"berettiget harme" etc. et æresrap er veloverveid -og man velger vel ut den som skal gjøre det også. Her var det en bror som drepte 3 av sine søstre - klart man undrer seg om hvorfor.

Æresdrap skjer også i affekt, fortvilelsen over å bli latterliggjort og foraktet er enorm hos de som er disponert og "feil" posisjonert.

Hos andre folkeslag kan det skje lignende ting. Ordet "amok" kommer fra en indonesisk kultur hvor mange menn går "amok" med f eks en machete og hugger ned alle han ser. Det er da en hver mannns plikt å drepe vekommende. Det skjedde så ofte og under det samme sosiale presset. Han er f eks så fornedret overfor de andre at han vil dø og ta med seg de som ser hans fornedreslse. Tror det var sånn det var.

Gjest Baugspryden
Skrevet

Sitter du og vrøvler om meg til andre igjen? Jødehatende nekro-gutt.

*Gå og vask munnen din*

;)

Skrevet

Det også. Men hvis du ER gift, så er du ikke trygg. En antydning til flørt med andre menn e.l., og hvis mannen din er av den "riktige" sorten, og du er død. Trist, men sant.

"......................................."

HRS og andre kilder skriver at det er nok at ryktene sier at kona har vært utro, eller ei jente har hatt et forhold før ekteskap. Mange mener at så mange som halvparten blir drept kun på grunnlag av rykter.

Gjest Baugspryden
Skrevet

HRS og andre kilder skriver at det er nok at ryktene sier at kona har vært utro, eller ei jente har hatt et forhold før ekteskap. Mange mener at så mange som halvparten blir drept kun på grunnlag av rykter.

Stakkars kvinner. De må jo leve i konstant frykt.

Så heldige vi er som slipper å leve med denne frykten.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dette (og annet særdeles uheldig) er hva den norske familiegjenforeningspolitikken fører til.

Det er det største hinder for integrering, og medfører at også 2. og 3. osv generasjon innvandrere blir tvunget inn i den (u)kulturen deres foreldre kommer fra.

Det ER i prinsippet tilnærmet ingen integrering av f.eks pakistanere i Norge, all den tid godt over 90% av dem gifter seg med hverandre - og i hovedsak med personer som er født i Pakistan.

Det skal ikke mye til for å forstå det. Og erfaringene nå begynner vel også å bli ganske "tunge" i så måte....

Enig i at familiegjenforeningspolitikken er helt på trynet.

Skrevet

Men hvis det går på det å oppnå ære blant sine medmuslimer faller jo hele æresdrapbegrepet i grus også her i Norge, for jeg tviler veldig sterkt på at man oppnår noe kred blant norske muslimer ved å knerte en søster som f.eks. vil gifte seg med en nordmann.

I Pakistan - ja, men i Norge?

Og hvis nettopp det er definisjonen på et "æresdrap" (som vel for øvrig er et medieskapt uttrykk?) er det ikke mye ære ved å begå den slags drap her på berget.

Det som ikke er lett å fatte er at æren befinner seg i Pakistan, Norge er bare en koloni. Æren går tapt når familien og dens overhoder blir snakket om og ledd av på alle tehusene, i alle butikkene og i alle bakgårdene i området der de bor i hjemlandet.

Skrevet

Steike...har jeg bodd bare noen hundre meter unna en jævla doler? Uff! :-)

Helt forferdelig. Men du kan trøste deg med at jeg har bare bodd her siden august! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...