Gyda Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 "(Men det finnes mange andre navn som har andre betydninger også ...)" Ja, som f eks Arve, Liv, Dag, Tone, Bjørn, Arne, Per med flere! :-) Mange navn som også er "vanlige ord"! Her er flere: Siv, Erle, Tom, Gry, Edel, Juni, August, Rikke, Sol, Bror, Fred, Stein, Aksel og Tale. (Bare for å ta noen som datt inn.) Og så Anna. 0 Siter
morsan Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Her er flere: Siv, Erle, Tom, Gry, Edel, Juni, August, Rikke, Sol, Bror, Fred, Stein, Aksel og Tale. (Bare for å ta noen som datt inn.) Og så Anna. :-) Apropos navn som også er vanlige ord: Første gangen min sønn hørte om en som het Bjørn, lo han godt! "Ha ha, heter han _Bjørn_??" For han var nok dette like rart (da) som om man skulle ha hett Hund eller Pus eller Ørret! ;-) Og i tillegg så hadde han godtatt alle mulige navn på barn i barnehagen, også utenlandske og også slike navn som vi ville syntes var veldig rare og uvanlige på 70-tallet! ;-) 0 Siter
Zarine Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Ja. Tilje er jo det "brettet"/gulvet som ligger i bunnen på en robåt. (Men det finnes mange andre navn som har andre betydninger også ...) Skilnaden mellom Tilje og andre namn med betydning er jo at dei fleste andre er meir eller mindre vanlege og innarbeidd gjennom hundrevis av år. Ingen reagerer på det. Dersom eg plutseleg ville kalle sonen min Elefant, ville det heilt klart vekke andre reaksjonar enn om eg valde Bjørn, sant? 0 Siter
Agata1365381002 Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Skilnaden mellom Tilje og andre namn med betydning er jo at dei fleste andre er meir eller mindre vanlege og innarbeidd gjennom hundrevis av år. Ingen reagerer på det. Dersom eg plutseleg ville kalle sonen min Elefant, ville det heilt klart vekke andre reaksjonar enn om eg valde Bjørn, sant? Elefant!! Den var god, nå fikk jeg meg en god latter:) 0 Siter
EllaJo Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Litt spesielt navn, ikke noe jeg hadde kalt datteren min 0 Siter
Gyda Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Skilnaden mellom Tilje og andre namn med betydning er jo at dei fleste andre er meir eller mindre vanlege og innarbeidd gjennom hundrevis av år. Ingen reagerer på det. Dersom eg plutseleg ville kalle sonen min Elefant, ville det heilt klart vekke andre reaksjonar enn om eg valde Bjørn, sant? Hehe! Jo, du har et veldig godt poeng der. Elefant Skog Bastesen (f.eks.) Fint navn! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.