Gå til innhold

Er Tilje et navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"(Men det finnes mange andre navn som har andre betydninger også ...)"

Ja, som f eks Arve, Liv, Dag, Tone, Bjørn, Arne, Per

med flere! :-) Mange navn som også er "vanlige ord"!

Her er flere:

Siv, Erle, Tom, Gry, Edel, Juni, August, Rikke, Sol, Bror, Fred, Stein, Aksel og Tale.

(Bare for å ta noen som datt inn.)

Og så Anna. ;)

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

4

• Mrs. Wallace

4

• Hatsumomo

4

• DarkPink

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Her er flere:

Siv, Erle, Tom, Gry, Edel, Juni, August, Rikke, Sol, Bror, Fred, Stein, Aksel og Tale.

(Bare for å ta noen som datt inn.)

Og så Anna. ;)

:-)

Apropos navn som også er vanlige ord:

Første gangen min sønn hørte om en som het Bjørn, lo han godt! "Ha ha, heter han _Bjørn_??"

For han var nok dette like rart (da) som om man skulle ha hett Hund eller Pus eller Ørret! ;-)

Og i tillegg så hadde han godtatt alle mulige navn på barn i barnehagen, også utenlandske og også slike navn som vi ville syntes var veldig rare og uvanlige på 70-tallet! ;-)

Skrevet

Ja. Tilje er jo det "brettet"/gulvet som ligger i bunnen på en robåt.

(Men det finnes mange andre navn som har andre betydninger også ...)

Skilnaden mellom Tilje og andre namn med betydning er jo at dei fleste andre er meir eller mindre vanlege og innarbeidd gjennom hundrevis av år. Ingen reagerer på det. Dersom eg plutseleg ville kalle sonen min Elefant, ville det heilt klart vekke andre reaksjonar enn om eg valde Bjørn, sant?

Agata1365381002
Skrevet

Skilnaden mellom Tilje og andre namn med betydning er jo at dei fleste andre er meir eller mindre vanlege og innarbeidd gjennom hundrevis av år. Ingen reagerer på det. Dersom eg plutseleg ville kalle sonen min Elefant, ville det heilt klart vekke andre reaksjonar enn om eg valde Bjørn, sant?

Elefant!! Den var god, nå fikk jeg meg en god latter:)

Skrevet

Litt spesielt navn, ikke noe jeg hadde kalt datteren min

Skrevet

Hehe! Jo, du har et veldig godt poeng der.

Elefant Skog Bastesen (f.eks.) Fint navn! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...