Gå til innhold

Mat for 350 kr. i to uker

Gjest Sulten, men ei desperat :-)

Anbefalte innlegg

Gjest uansett
Skrevet

Du bør legge inn en del besøk til venner og familie.

Du kan også ringe banken og be om å få overtrekke kontoen med en tusenlapp.

Skrevet

Spaggetthi, hakkede tomater, en boks røde Knidley bønner. Krydder. Det er billig og godt, og bra når du trener(karbohydrater pluss protein i bønner:)

Pastaposer, koster ca 15 kr.

Seifileet.

Suppe. Kjøp buljong og en pakke "lapskausblanding". Den koster bare 10 kr tror jeg. Så kan du ha i bønner. Kjøp en pakke pølser, koster kanskje 40? Den har du til noen suppe måltider.

Pålegg: Syltetøy er billig og holder lenge:) Bare pass på at du kjøper de store glassene, de små er kjempe dyre...

Kjøttdeig, del i to, så kan du fryse ned den ene delen, og ha til middager. Koster ca 35 for en pakke.

Lykke til!! Håper dey går greit...

:)

Men har man dårlig råd, er det vel galskap å kjøpe ferdig "lapskausblanding"?

Kjøp heller poteter, kålrot og gulrøtter, og del opp selv.

Gjest et par ting
Skrevet

Tøm skapene for det du har hjemme først, og se hva du kan bruke.

Skrevet

En pose lapskausblanding er faktisk ganske økonomisk, koster ikke mer enn en 10-12 kr for en stor pose.

Skrevet

En pose lapskausblanding er faktisk ganske økonomisk, koster ikke mer enn en 10-12 kr for en stor pose.

Hvor mye er det i den, da?

Poteter koster som regel 5-6 kroner kiloen, gulrøtter ca. 10.

Skrevet

Hvor mye er det i den, da?

Poteter koster som regel 5-6 kroner kiloen, gulrøtter ca. 10.

Det er vel omlag en kilo tenker jeg. Da er det både potet, gulrot, selleri og purre

Skrevet

Forteller du oss hvordan det går?

Jeg tviler på at _jeg_ ville klart det, men det går nok.

Skrevet

Det er vel omlag en kilo tenker jeg. Da er det både potet, gulrot, selleri og purre

Det blir en innmari kilospris for de enkelte delene... :o) Men praktisk er det.

Skrevet

Har du ikke noe tørrvarer og hermetikk i skapene, samt litt mat i fryseren som du kan bruke av?

Skrevet

Ja kanskje det er billigere?

Men har bare sett den der blandingen, at den er veldig billig. Holder til ganske mange middager tror jeg:)

Men ening med deg, at kanskje det er billigere med potoeter, kålrot osv. Og ikke minst, BEDRE:)

Skrevet

Joa, men når dagsbudsjettet er på 25,-, som i trådstarters tilfelle, da teller hver eneste krone *s*

Med mindre man har totalt skrapet matskap fra før så skulle det ikke være så umulig å være en person og overleve på 350,- i mat i to uker?

Jeg hadde nok klart å smekke sammen et par-tre brød på det jeg har i huset. Noe ris og pasta har jeg alltid stående. Noe annen tørrmat også, dessuten har jeg fryseren full av syltetøy. :o) Jeg skulle nok klart meg på 350,-, men det hadde ikke blitt de store utskeielsene nei.

Gjest et par ting
Skrevet

Mega har 800 gram karbonader, en pakke, for 30 kroner denne uken her.

Skrevet

Tunfisk er jo veldig billig - 8 kr for en boks. Jeg pleier å steke tunfisken (kjøp den med vann i) og ha det på ristet brød, krydre med salt og pepper. Veldig billig, og jeg synes faktisk det er veldig godt.

Skrevet

Kjøp first price produkter hos kiwi de er billige.

2 tunfiskbokser til ca 8 kr

havregryn til 5,90

Syltetøy 1kg til ca 12 kr

Brød kan du bake selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...