Gå til innhold

3 søstre skutt og drept i Oslo

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

15

• gripp

12

• Prozak

10

• morsan

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Send resten tilbake til Pakistan sier nå jeg. Vi trenger faen ikke slike forstokkede menn her i landet!

Og ikke er jeg helt sikker på at det vil bli noe stort sjokk for resten av familien heller, dette kan jo være planlagt i lang tid....

Skrevet

Send resten tilbake til Pakistan sier nå jeg. Vi trenger faen ikke slike forstokkede menn her i landet!

Og ikke er jeg helt sikker på at det vil bli noe stort sjokk for resten av familien heller, dette kan jo være planlagt i lang tid....

Jeg definerer meg selv som ingen måte som rasist, men i sånne tilfeller er jeg helt enig med deg!! Bli gjerne så lenge du oppfører deg bra, men i det du begynner å lage trøbbel (og tre drap definerer jeg definitivt som trøbbel), så må du tilbake!

Men jeg vet ikke hvor "stuerent" det er å si sånt, da...

Skrevet

Enig. Og det tror jeg mange av innvandrerne er også. Det gavner ikke dem at noen er villmenn...

Skrevet

Innvandring skal jo være en berikelse for vårt land sies det.

Æresdrap, kriminaliet og annen faenskap er det vi har fått igjen så langt.

Skrevet

Bruken av æresdrap har samme effekt som terror. Den utføres av relativt få, men tjener som maktmiddel for hele det muslimske patriarkiet.

I praksis ser vi effekten fra terror på vestlige politikere og media, med egensensur og frykt, patetisk kryping og unnskyldning for at ytringsfrihet og likestilling praktiseres.

I den private sfære ser vi effekten i form av den systematiske undertrykkingen av kvinner, også i vårt eget land.

Minst 1000 kvinner tvangsgiftes hvert år, bare her i landet. Det er en utrolig kjennsgjerning. Hadde norske, hvite kvinner blitt utsatt for noe slikt, hadde det blitt et helvete. Men det er den undertrykkende kraft i æresdrapene som gjør det mulig.

Kvinnene vet at det kan skje, og må ta la seg undertrykke for å berge helsen og kanskje livet.

...

Vi må ikke glemme at den utviklingen vi nå ser i Norge og ellers i vestlige land, er i samsvar med politiske ønsker hos de partier som har styrt de siste 30 årene.

Skrevet

Innvandring skal jo være en berikelse for vårt land sies det.

Æresdrap, kriminaliet og annen faenskap er det vi har fått igjen så langt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129784

Omfanget er voldsomt.

Og husk at dette kun er mulig fordi kvinnene må forholde seg til en reell trussel fra nær familie.

Skrevet

Oj, pakistaner!

Ja, nå ble jeg overrasket!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/02/478413.html

De hadde sikkert hatt på seg leppestift midt under Ramadan! Eller snakket med en nordmann! Tenk hvilken skam!

Ramadan. Tid for bønn, refleksjon og æresdrap.

...og nå er gjerningsmannen selvsagt "syk".

Om noen timer dukker vel en toppadvokat opp i mediene og forteller om traumer etc..sinnsyk i gjerningsøyeblikket, og det vanlige mediepakken.

Så blir det maks 6-7 år, men det meste i åpen soning og frigang..a la trikkedrapsmannen som fikk gå fritt omkring blant de pårørende bare etter et par år.

..og så er han fri mann, en helteskikkelse i de muslimske miljøene. Familiens ære er gjenopprettet. Rezzpekt.

Skrevet

Jeg definerer meg selv som ingen måte som rasist, men i sånne tilfeller er jeg helt enig med deg!! Bli gjerne så lenge du oppfører deg bra, men i det du begynner å lage trøbbel (og tre drap definerer jeg definitivt som trøbbel), så må du tilbake!

Men jeg vet ikke hvor "stuerent" det er å si sånt, da...

Vet ikke om det har med rasisme å gjøre jeg. Om jeg hadde drept søstrene mine fordi jeg syntes de levde i synd så ville da alle andre nordmenn mene jeg var sprut hakke gal selv om jeg er norsk gjennom "alle" generasjoner?

Skrevet

Vi får akkurat det vi har bedt om - til tross for noens forsøk på advarsler.

Disse "noen" som til stadighet blir beskyldt for krisemaksimering, rasisme etc...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129784

Likevel er det overraskende at det ikke blir iverksatt nødvendige tiltak - selv etter så mange eksempler på noe som ikke lenger er unntak, men heller regelen innenfor en del miljøer/kulturer.

Familiegjenforeningen er hovedårsaken til denne eskaleringen. Men fremdeles motsetter venstresiden i norsk politikk tiltak mot dette.

Et ansvar de desverre også vil gjøre alt hva de kan for å sno seg vekk i fra, når det virkelig "tar av" her i landet.

Men det egentlige ansvaret ligger på de velgere som har gitt dem den makten de har......

Skrevet

Sikkert ikke samme reiligion som Per Orderud i hvertfall, for han hadde jo bare en søster.....

Skrevet

Sikkert ikke samme reiligion som Per Orderud i hvertfall, for han hadde jo bare en søster.....

Det er underlig hvordan enkelte kvinner, og spesielt kvinner som hevder å støtte likestilling, forsøker å bagatellisere den systematiske undertrykking som skjer av kvinner med muslimsk bakgrunn.

Her har vi en, som finner det fornuftig å komme trekkende med Orderud-saken. Motivet må da være å vise at slike drapssaker skjer uavhengig av religion og kultur.

Dermed forsøker man å kutte koblingen mellom islam og kvinneundertrykking, en kobling som beviselig er et kjempeproblem, også her i Norge.

Pinlig av deg, morsan.

Skrevet

...og nå er gjerningsmannen selvsagt "syk".

Om noen timer dukker vel en toppadvokat opp i mediene og forteller om traumer etc..sinnsyk i gjerningsøyeblikket, og det vanlige mediepakken.

Så blir det maks 6-7 år, men det meste i åpen soning og frigang..a la trikkedrapsmannen som fikk gå fritt omkring blant de pårørende bare etter et par år.

..og så er han fri mann, en helteskikkelse i de muslimske miljøene. Familiens ære er gjenopprettet. Rezzpekt.

Ja, for det har aldri i historien hendt at en muslim faktisk blir syk, har det? Alle drap muslimer begår er kalde og overlagte, det er kun nordmenn og gode kristne som tilter. Forøvrig leste jeg i avisen at mannen hadde fått illebefinnende i politibilen slik at ham måtte tas ut og legges i stabilt sideleie. Men de er jo så gode til å fake, disse muslimene. Og han her skulle jo virkelig prøve noe nytt og var på vei for å drepe broren også, så vidt jeg har forstått. brødrene ble visst fryktelig leie seg over drapene, men som sagt, muslimer er jo gode skuespillere. Vi vet jo alle at muslimske menn bare venter på en anledning til å slakte ned søstrene sine.

I Jan Werner-tråden kommer det ganske mange henstillinger om å ikke si at det er selvmord, før det er bevist. Selv om det som regel er selvmord når unge mennesker dør uventet på dem måten. Men når det gjelder muslimer kan man tydeligvis dømme så mye som man vil. For muslimske svin tilter aldri men planlegger alt.Hva med å vente og se hva etterforskningen viser her også?

Det må være vondt å hate så intenst som noen av dere her inne gjør...

Skrevet

Det er underlig hvordan enkelte kvinner, og spesielt kvinner som hevder å støtte likestilling, forsøker å bagatellisere den systematiske undertrykking som skjer av kvinner med muslimsk bakgrunn.

Her har vi en, som finner det fornuftig å komme trekkende med Orderud-saken. Motivet må da være å vise at slike drapssaker skjer uavhengig av religion og kultur.

Dermed forsøker man å kutte koblingen mellom islam og kvinneundertrykking, en kobling som beviselig er et kjempeproblem, også her i Norge.

Pinlig av deg, morsan.

Jeg bagatelliserer ikke kvinneundertrykking i det hele tatt, men tar avstand fra slik åpenlys spekulasjon om hva som har skjedd før enn vi vet noe mer.

Det samme ville jeg ha gjort både i Gamal Hosein-saken OG i den saken om hun unge dama fra Nittedal som forsvant, og hvor mange antydet at det sikkert var samboeren som hadde drept henne. Men hun hadde tatt selvmord.

Det er forøvrig en parallell til tråden om Jan Werner.

Skrevet

Jeg bagatelliserer ikke kvinneundertrykking i det hele tatt, men tar avstand fra slik åpenlys spekulasjon om hva som har skjedd før enn vi vet noe mer.

Det samme ville jeg ha gjort både i Gamal Hosein-saken OG i den saken om hun unge dama fra Nittedal som forsvant, og hvor mange antydet at det sikkert var samboeren som hadde drept henne. Men hun hadde tatt selvmord.

Bra svar, morsan!

Skrevet

Ja, for det har aldri i historien hendt at en muslim faktisk blir syk, har det? Alle drap muslimer begår er kalde og overlagte, det er kun nordmenn og gode kristne som tilter. Forøvrig leste jeg i avisen at mannen hadde fått illebefinnende i politibilen slik at ham måtte tas ut og legges i stabilt sideleie. Men de er jo så gode til å fake, disse muslimene. Og han her skulle jo virkelig prøve noe nytt og var på vei for å drepe broren også, så vidt jeg har forstått. brødrene ble visst fryktelig leie seg over drapene, men som sagt, muslimer er jo gode skuespillere. Vi vet jo alle at muslimske menn bare venter på en anledning til å slakte ned søstrene sine.

I Jan Werner-tråden kommer det ganske mange henstillinger om å ikke si at det er selvmord, før det er bevist. Selv om det som regel er selvmord når unge mennesker dør uventet på dem måten. Men når det gjelder muslimer kan man tydeligvis dømme så mye som man vil. For muslimske svin tilter aldri men planlegger alt.Hva med å vente og se hva etterforskningen viser her også?

Det må være vondt å hate så intenst som noen av dere her inne gjør...

Nei, de jo alle sammen i sjokk, og har ingen formening om hva som lå bak drapene.

Bortsett fra at to av de drepte har blitt knivstukket av et annet familiemedlem tidligere.

Tilt?

Æresdrap. Jeg hadde nær sagt, som vanlig. Nå skal pakistanere ta voldsomt mye avstand fra sånt noe, mens de i bakgrunnen støtter det inntruffne fullt ut.

De har sendt ut et gladmelding til alle andre pakistanske damer som måtte ønske å være litt upakistanske.

Skrevet

Det er greit nok å få avklart de faktiske omstendigheter før man konkluderer, men ditt innlegg gikk ikke på dette.

Du trakk frem orderud-saken. Hensikten med dette må vel være å vise at slikt kan skje "overalt", uavhengig av kultur og religion? Hva var ellers poenget?

Jeg minner om at over 2000 unge jenter er tvangsgiftet her i landet, bare i løpet av de to siste årene. Og det en middelaldersk, patriarkalsk og undertrykkende kultur som er årsaken til dette.

Skrevet

Men når du skrev ditt tilsvar her, så var det vel allerede klart hva som har hendt?

Og selv om "nick" kanskje kunne ha ventet litt med sin hentydning, så fikk han helt rett.

Når det nå også fremkommer at to av disse søstrene har vært forsøkt drept tidligere av familiemedlemmer, så bør kanskje søkelyset etterhvert noe sterkere rettes mot den (u)kulturen dette har sitt opphav i?

En (u)kultur som stadig får økt utbredning i Norge, i miljøer som er tilnærmet lukket for innsyn - og der slike handlinger bare øker terskelen for når noen tør si ifra.

Denne (u)kulturen holdes ved like gjennom skremsel, trusler og utøvelse av vold/drap/henrettelser.

Og hele fundamentet for dette i Norge er den stadige importen av denne (u)kulturen gjennom den familiegjenforeningspolitikk som vi praktiserer.

En politikk og et system som er det største hinder for integrering - all den tid godt over 90 % av disse henter sin ektemake blant folk som er oppvokst med denne (u)kulturen.

Hvorfor er det så vanskelig for noen å se dette, all den tid det jo sier seg selv - og underbygges av de erfaringer som gjøres?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...