Gå til innhold

3 søstre skutt og drept i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bagatelliserer ikke kvinneundertrykking i det hele tatt, men tar avstand fra slik åpenlys spekulasjon om hva som har skjedd før enn vi vet noe mer.

Det samme ville jeg ha gjort både i Gamal Hosein-saken OG i den saken om hun unge dama fra Nittedal som forsvant, og hvor mange antydet at det sikkert var samboeren som hadde drept henne. Men hun hadde tatt selvmord.

Det er forøvrig en parallell til tråden om Jan Werner.

I de fleste andre saker ville dette vært spekulasjon. Når det gjelder drap på kvinnelige familiemedlemmer i pakistanske familier. så er det ikke mye å spekulere i.

To av de drepte har blitt knivstukket av et annet familiemedlem tidligere. Broren bare avsluttet jobben.

Deretter ble han litt trist og lei. Noe annet sømmer seg ikke, og ville blitt brukt mot han i retten.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

15

• gripp

12

• Prozak

10

• morsan

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, for det har aldri i historien hendt at en muslim faktisk blir syk, har det? Alle drap muslimer begår er kalde og overlagte, det er kun nordmenn og gode kristne som tilter. Forøvrig leste jeg i avisen at mannen hadde fått illebefinnende i politibilen slik at ham måtte tas ut og legges i stabilt sideleie. Men de er jo så gode til å fake, disse muslimene. Og han her skulle jo virkelig prøve noe nytt og var på vei for å drepe broren også, så vidt jeg har forstått. brødrene ble visst fryktelig leie seg over drapene, men som sagt, muslimer er jo gode skuespillere. Vi vet jo alle at muslimske menn bare venter på en anledning til å slakte ned søstrene sine.

I Jan Werner-tråden kommer det ganske mange henstillinger om å ikke si at det er selvmord, før det er bevist. Selv om det som regel er selvmord når unge mennesker dør uventet på dem måten. Men når det gjelder muslimer kan man tydeligvis dømme så mye som man vil. For muslimske svin tilter aldri men planlegger alt.Hva med å vente og se hva etterforskningen viser her også?

Det må være vondt å hate så intenst som noen av dere her inne gjør...

Så vidt jeg kan se, er det ingen som har uttrykt hat mot noen. Mange uttrykker uro over de konsekvenser man nå ser av en skandaløs innvandringspolitikk.

Skrevet

Men når du skrev ditt tilsvar her, så var det vel allerede klart hva som har hendt?

Og selv om "nick" kanskje kunne ha ventet litt med sin hentydning, så fikk han helt rett.

Når det nå også fremkommer at to av disse søstrene har vært forsøkt drept tidligere av familiemedlemmer, så bør kanskje søkelyset etterhvert noe sterkere rettes mot den (u)kulturen dette har sitt opphav i?

En (u)kultur som stadig får økt utbredning i Norge, i miljøer som er tilnærmet lukket for innsyn - og der slike handlinger bare øker terskelen for når noen tør si ifra.

Denne (u)kulturen holdes ved like gjennom skremsel, trusler og utøvelse av vold/drap/henrettelser.

Og hele fundamentet for dette i Norge er den stadige importen av denne (u)kulturen gjennom den familiegjenforeningspolitikk som vi praktiserer.

En politikk og et system som er det største hinder for integrering - all den tid godt over 90 % av disse henter sin ektemake blant folk som er oppvokst med denne (u)kulturen.

Hvorfor er det så vanskelig for noen å se dette, all den tid det jo sier seg selv - og underbygges av de erfaringer som gjøres?

"Men når du skrev ditt tilsvar her, så var det vel allerede klart hva som har hendt?"

Beklager - visste ikke at du har tilgang til kilder som viser at saken er ferdig etterforsket og pådømt.

Skrevet

Ja, for det har aldri i historien hendt at en muslim faktisk blir syk, har det? Alle drap muslimer begår er kalde og overlagte, det er kun nordmenn og gode kristne som tilter. Forøvrig leste jeg i avisen at mannen hadde fått illebefinnende i politibilen slik at ham måtte tas ut og legges i stabilt sideleie. Men de er jo så gode til å fake, disse muslimene. Og han her skulle jo virkelig prøve noe nytt og var på vei for å drepe broren også, så vidt jeg har forstått. brødrene ble visst fryktelig leie seg over drapene, men som sagt, muslimer er jo gode skuespillere. Vi vet jo alle at muslimske menn bare venter på en anledning til å slakte ned søstrene sine.

I Jan Werner-tråden kommer det ganske mange henstillinger om å ikke si at det er selvmord, før det er bevist. Selv om det som regel er selvmord når unge mennesker dør uventet på dem måten. Men når det gjelder muslimer kan man tydeligvis dømme så mye som man vil. For muslimske svin tilter aldri men planlegger alt.Hva med å vente og se hva etterforskningen viser her også?

Jeg tror det må være (eller vil bli) vesentlig vondere å være så naiv som du gir uttrykk for her.....

Fatter du i hele tatt realitetene i dette?

Har du noen som helst formening om hvor mange muslimske kvinner som i Norge lever under tvang og trusler om vold?

Har du noen som helst formening om hva slike enkeltsaker som dette gjør med disse kvinnene?

Slike trusler er helt vanlig, og gjennomføring av rene henrettelser av muslimske kvinner som ønsker å integrere seg i det norske samfunn, og bryte ut av den (u)kulturen de tvinges til å leve under, er ikke lenger noen "uvanlig" hendelse i Norge (eller Sverige, eller Danmark eller andre vesteuropeiske land).

Dette er måten konservative muslimer (med stort hell) holder sin (u)kultur ved like på.

Og slike som deg er deres naive støttespillere.

Skrevet

Nei, de jo alle sammen i sjokk, og har ingen formening om hva som lå bak drapene.

Bortsett fra at to av de drepte har blitt knivstukket av et annet familiemedlem tidligere.

Tilt?

Æresdrap. Jeg hadde nær sagt, som vanlig. Nå skal pakistanere ta voldsomt mye avstand fra sånt noe, mens de i bakgrunnen støtter det inntruffne fullt ut.

De har sendt ut et gladmelding til alle andre pakistanske damer som måtte ønske å være litt upakistanske.

Ja to av dem var knivstukket tidligere, av eksmannen til den eldste. Og ikke forstår jeg hvorfor man forventer at pakistanere skal ta avstand til æresdrap, det er jo ingen som tror dem uansett. De kan si hva de vil - vi vet jo så uendelig mye bedre. Mitt poeng er som morsan sier at det er fryktelig dumt å dømme før man vet sannheten. To brødre har mistet tre søstre, og her på dol blir de hengt ut som medskyldige, og det utelukkende fordi de er muslimer. VG og Dagbladet blir sablet ned som dårlige nyhetskilder når det gjelder Israel, men når det gjelder denne saken så tar man alt man leser som god fisk. Da er det plutselig sant fordi man leste det i VG...

Kanskje var det et planlagt æresdrap hele familien var med på. Kanskje var det en enkeltstående person som tiltet. La politiet få etterforske før man dømmer.

Skrevet

..for øvrig synes jeg ikke det er grunn til å bli så voldsomt opptatt av at fyren ble lagt i stabilt sideleie. De fleste ville vel bli litt tungpustet hvis de tok livet av tre av sine søsken.

Skrevet

Jeg tror det må være (eller vil bli) vesentlig vondere å være så naiv som du gir uttrykk for her.....

Fatter du i hele tatt realitetene i dette?

Har du noen som helst formening om hvor mange muslimske kvinner som i Norge lever under tvang og trusler om vold?

Har du noen som helst formening om hva slike enkeltsaker som dette gjør med disse kvinnene?

Slike trusler er helt vanlig, og gjennomføring av rene henrettelser av muslimske kvinner som ønsker å integrere seg i det norske samfunn, og bryte ut av den (u)kulturen de tvinges til å leve under, er ikke lenger noen "uvanlig" hendelse i Norge (eller Sverige, eller Danmark eller andre vesteuropeiske land).

Dette er måten konservative muslimer (med stort hell) holder sin (u)kultur ved like på.

Og slike som deg er deres naive støttespillere.

Fasinerende at det er naivt å ville vente og høre hva politiets etterforskning viser, før man dømmer en hel familie som medskyldig i æresdrap!

Skrevet

Ja to av dem var knivstukket tidligere, av eksmannen til den eldste. Og ikke forstår jeg hvorfor man forventer at pakistanere skal ta avstand til æresdrap, det er jo ingen som tror dem uansett. De kan si hva de vil - vi vet jo så uendelig mye bedre. Mitt poeng er som morsan sier at det er fryktelig dumt å dømme før man vet sannheten. To brødre har mistet tre søstre, og her på dol blir de hengt ut som medskyldige, og det utelukkende fordi de er muslimer. VG og Dagbladet blir sablet ned som dårlige nyhetskilder når det gjelder Israel, men når det gjelder denne saken så tar man alt man leser som god fisk. Da er det plutselig sant fordi man leste det i VG...

Kanskje var det et planlagt æresdrap hele familien var med på. Kanskje var det en enkeltstående person som tiltet. La politiet få etterforske før man dømmer.

Hva mener du? Skal man unnlate å kommentere saken før saken er ferdig pådømt?

Alle vet at saken ikke er ferdig etterforsket, skjønner du.

Skrevet

..for øvrig synes jeg ikke det er grunn til å bli så voldsomt opptatt av at fyren ble lagt i stabilt sideleie. De fleste ville vel bli litt tungpustet hvis de tok livet av tre av sine søsken.

Jeg forsvarer da ikke mannens handlinger, jeg synes bare det er ganske spesielt at man går ut og dømmer en hel familie for et planlagt æresdrap, lenge før etterforskningen er avsluttet. Om mannen som gjorde dette er syk eller ei spiller ingen rolle. Han vil bli sperret inne uansett. Sannsynligvis vil det ikke hjelpe om han er mentalt syk, da blir det vel bare forvaring på toppen. Sperr fyren inne lenge og vel og gjerne for alltid. Men la politiet få avjøre om det er flere som var med.

Skrevet

Hva mener du? Skal man unnlate å kommentere saken før saken er ferdig pådømt?

Alle vet at saken ikke er ferdig etterforsket, skjønner du.

Det var ganske mange som mente det i tilfelle Jan Werner, ja. Så når man synes at man ikke skal spekulere i selvmord, så synes jeg kanskje at man burde la være å spekulere i om en hel familie er skyldig i æresdrap også.

Skrevet

Jeg forsvarer da ikke mannens handlinger, jeg synes bare det er ganske spesielt at man går ut og dømmer en hel familie for et planlagt æresdrap, lenge før etterforskningen er avsluttet. Om mannen som gjorde dette er syk eller ei spiller ingen rolle. Han vil bli sperret inne uansett. Sannsynligvis vil det ikke hjelpe om han er mentalt syk, da blir det vel bare forvaring på toppen. Sperr fyren inne lenge og vel og gjerne for alltid. Men la politiet få avjøre om det er flere som var med.

Joda, men dette er jo de fleste klar over da, luza. Du sparker inn åpne dører.

Alle som spekulerer i resultatet fra etterforskningen, vet at de (vi) gjør nettopp det...spekulerer.

Skrevet

"Men når du skrev ditt tilsvar her, så var det vel allerede klart hva som har hendt?"

Beklager - visste ikke at du har tilgang til kilder som viser at saken er ferdig etterforsket og pådømt.

Så du mener at slike saker som dette ikke bør kommenteres før etter at rettssaken er ferdig etterforsket og dom avsagt?

Hadde dette vært den første av slike saker i Norge, så kunne jeg vært enig i at man ikke burde gå ut med for mange bastante påstander.

Men ser man på historikken her, så er det vel heller ganske så klart at mye burde vært gjort vesentlig mye tidligere....

Og det forundrer meg over hode ikke hvis heller ikke denne saken (skulle spekulasjonene her vise seg å holde vann) medfører noe økt vern for muslimske kvinner som ønsker seg et liv i frihet i Norge - og en integrasjon i det norske samfunn.

For det er vel alt for mye å tro og håpe på, at det finnes noen med "baller nok" til å gjennomføre noe slikt i Norge.

Og skulle det ha vært noen tidligere, så er vel også de alt for skremt av islamitters trusler og gjennomføring av vold og drap for å holde sin (u)kultur ved like, til at noen tør noe slikt nå.

Men du ser kanskje ikke hva denne type trusler og gjennomføring av vold/drap allerede har medført av begrensninger i ytringsfriheten blandt mange etniske nordiske så langt?

Og derfor heller ikke hva det betyr av begrensninger i den friheten mange av disse kvinnene gjerne skulle ønske seg - men kanskje ikke på bekostning av liv og helse....?

Skrevet

Fasinerende at det er naivt å ville vente og høre hva politiets etterforskning viser, før man dømmer en hel familie som medskyldig i æresdrap!

Jeg har ikke "dømt" noen her, men jeg har sagt at det ikke ville forundret meg.

Og bakgrunnen for det er at dette er en del av alt for mange islamitters (u)kultur, som desverre beviselig lever i beste velgående i mange og store muslimske miljøer i Norge - og det vokser.

Hvor mange slike saker skal du/vi ha, før noen forstår at noe må gjøres med denne utviklingen?

Skrevet

Så du mener at slike saker som dette ikke bør kommenteres før etter at rettssaken er ferdig etterforsket og dom avsagt?

Hadde dette vært den første av slike saker i Norge, så kunne jeg vært enig i at man ikke burde gå ut med for mange bastante påstander.

Men ser man på historikken her, så er det vel heller ganske så klart at mye burde vært gjort vesentlig mye tidligere....

Og det forundrer meg over hode ikke hvis heller ikke denne saken (skulle spekulasjonene her vise seg å holde vann) medfører noe økt vern for muslimske kvinner som ønsker seg et liv i frihet i Norge - og en integrasjon i det norske samfunn.

For det er vel alt for mye å tro og håpe på, at det finnes noen med "baller nok" til å gjennomføre noe slikt i Norge.

Og skulle det ha vært noen tidligere, så er vel også de alt for skremt av islamitters trusler og gjennomføring av vold og drap for å holde sin (u)kultur ved like, til at noen tør noe slikt nå.

Men du ser kanskje ikke hva denne type trusler og gjennomføring av vold/drap allerede har medført av begrensninger i ytringsfriheten blandt mange etniske nordiske så langt?

Og derfor heller ikke hva det betyr av begrensninger i den friheten mange av disse kvinnene gjerne skulle ønske seg - men kanskje ikke på bekostning av liv og helse....?

"Så du mener at slike saker som dette ikke bør kommenteres før etter at rettssaken er ferdig etterforsket og dom avsagt?"

VAR det det jeg sa?

Du mente at det allerede nå var _klart_ hva som hadde skjedd, og jeg kommenterte at jeg ikke er enig i det.

- - -

Man kan debattere mye og mangt om æresdrap og integrering og patriarkalske kulturer.

Alt _jeg_ har gjort i _denne_ tråden, er å komme med et lite hint om hvor UTROLIG teit jeg synes det er å alltid komme med de vertse spekuleringer før man vet noe som helst.

Det er direkte ufint.

Skrevet

På generelt grunnlag blir det interessant om myndighetene nå blir nødt til å se hvordan det står til med kvinnene som holdes innelåst i Oslo.

Men problemet er en hard nøtt å knekke. Ingen andre steder i verden har noen lykkes. Flere steder holdes kvinnene innelåst selv etter at familier har bodd 5 generasjoner i et vestlig land hvor kvinner har vært likestilt minst like lenge.

Jeg er nesten sikker på at opinionen skal få noen overraskelser i denne saken. Lynkurs i århundregammelt føydalt kvinnesyn.

Men mannen kan også ha blitt gal. At han hadde våpen, er også litt interessant.

Skrevet

Jeg har ikke "dømt" noen her, men jeg har sagt at det ikke ville forundret meg.

Og bakgrunnen for det er at dette er en del av alt for mange islamitters (u)kultur, som desverre beviselig lever i beste velgående i mange og store muslimske miljøer i Norge - og det vokser.

Hvor mange slike saker skal du/vi ha, før noen forstår at noe må gjøres med denne utviklingen?

Verden er svart hvitt - det finnes ingen mellomløsning så klart.

Det å mene at man skal la være å forhåndsdømme og trekke frem de verste spekulasjoner om at hele familien sikkert har planlagt dette og hva det nå er som har stått i disse to trådene, er derfor ensbetydende med at man er fullstendig ukritisk til alt som måtte ha med innvandrere og integrering og tvansgifte.

Skrevet

Personlig bryr jeg meg lite om hva som blir den faktiske domsavsigelsen i denne saken - selv om jeg nok tror at det vil kunne bistå til å rette søkelyset mot det som uansett utfall av denne saken, faktisk er et stort og økende problem i Norge og mange andre land med økende antall muslimer.

Og det er hvordan få vårt demokrati, vår ytringsfrihet og våre verdier til å bli akseptert i deres lukkede miljøer.

Der har vi misslykkes fullstendig - og først og fremst fordi vi av en eller annen grunn forsøker å la det bli et ansvar som ligger til "oss" og ikke "dem".

Skrevet

"Så du mener at slike saker som dette ikke bør kommenteres før etter at rettssaken er ferdig etterforsket og dom avsagt?"

VAR det det jeg sa?

Du mente at det allerede nå var _klart_ hva som hadde skjedd, og jeg kommenterte at jeg ikke er enig i det.

- - -

Man kan debattere mye og mangt om æresdrap og integrering og patriarkalske kulturer.

Alt _jeg_ har gjort i _denne_ tråden, er å komme med et lite hint om hvor UTROLIG teit jeg synes det er å alltid komme med de vertse spekuleringer før man vet noe som helst.

Det er direkte ufint.

Hva som er "fint og ufint" i en sak som denne er det sikkert mange ulike oppfatninger om.

Men jeg skal være enig med deg i at vi enda ikke vet hva som ligger bak i denne konkrete saken - og at min kommentar til deg innledningsvis var uriktig.

Dog mener jeg at uansett hva som ligger bak dette, så håper jeg at søkelyset vil bli rettet mot det som faktisk foregår i mange av disse miljøer.

For der hadde du litt rett - jeg vet fra flere ulike kilder en del om hva som foregår i mange av disse miljøer, og jeg vet også hvorfor det er så vanskelig å gjøre noe med det.

Skremsler, trusler og utøvelse av vold/henrettelser er noen stikkord som etterhvert ikke bør være helt ukjent for de fleste.

Skrevet

Verden er svart hvitt - det finnes ingen mellomløsning så klart.

Det å mene at man skal la være å forhåndsdømme og trekke frem de verste spekulasjoner om at hele familien sikkert har planlagt dette og hva det nå er som har stått i disse to trådene, er derfor ensbetydende med at man er fullstendig ukritisk til alt som måtte ha med innvandrere og integrering og tvansgifte.

Så langt er vi ikke en gang i nærheten av å ha noen "mellomløsning" i den generelle problemstillingen som kan (ok?) ligge bak også disse drapene.

Gjest Aviaana
Skrevet

jeg venter bare på å få bekreftet eller avkreftet at den mellomste søsteren var en jeg gikk på skole sammen med. Håper de går ut med navnene snart....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...