Gå til innhold

Bihulebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heian. Fant ikke riktig kategori, men håper det går greit alikevel. For 2 1/2 år siden gikk jeg med et voldsomt trykk bak høyre øye.Måtte lukke øye hver gang jeg vridde hodet. Ble også rød, litt hovent og antydning til gørr. Hadde ikke symtom på bilhule, så jeg ble sendt til øyespesialist, røntgen etc. Til slutt ble det så vondt at jeg endte på legevakten. De konstanterte da bihule og jeg fikk penicilin og ble bra!! Har nå hatt trykk bak øyet siden forrige helg. Trodde først det skyldes stress. I dag kjennes også øyet litt hovent og akkurat som det er gørr bak der. Jeg sier bak der for jeg kan ikke se det. Ligger mer som en hinne rundt øyet. Er dette vanlig symtomer på bihule? Kan man få slikt ubehag av stress/stive skuldre mm? Fikk ikke time til lege før onsdag. Er det noe jeg kan gjøre selv? Får så mange ekle tanker på hva det kan være og trenger litt beroligende ord. Venter spent på svar. Hilsen Marit :-)

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Det høres ikke som en enkel situasjon jeg kan stille diagnose på basert på en kort beskrivelse. Trykk fra bihule kan oppfattes for å komme fra "bak øye". Det er ofte mangel på avløp fra bihule som er hovedproblemet ved en mer langvarig situasjon. Det at antibiotika hjalp midlertidig kan tyde på at det er en bakteriell betennelse, men som ikke ble helt eliminert av behandlingen. Jeg ville tro at antibiotika, kombinert med skylling og sikring av avløp vil kunne løse dine problemer. Dette er noe som øre-nese-hals folkene tar seg hånd av best. Prø å få time hos en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...