Gjest Den grønne kokk Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Usj, jeg er satt til å lage fårikål. Altså, jeg liker det, men usikker på hvordan jeg gjør det. Skal vannet i gryta dekke all kjøttet og kålen, og er det greit at kjøttet er frosent når man legger det i gryta? 0 Siter
Gjest Baugspryden Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Nei, vannet skal ikke dekke alt, da kålen koker sammen. Halvfullt med vann er nok. Jeg har også kokt frossent med godt resultat, men mulig det er bedre å tine først(?) 0 Siter
vin Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Denne er grei og god;men jeg sløyfer persillen: 750 g bog, bryst, side, kam 1 kg hodekål 2 ts salt 1 ts hel eller grovknust pepper 2 ss hvetemel 4-5 dl vann FREMGANGSMÅTE: Skjær kjøttet i serveringsstykker. Skjær kålen i skalker. Legg de feteste kjøttstykkene i bunnen av kjelen. Legg så kål, kjøtt, salt, peper og mel lagvis. Avslutt med kål. Tilsett vann. Gi fårikålen et godt oppkok og la den trekke under lokk i ca 1 1/2 time til alt er mørt. Rist på kjelen av og til. Smak til med salt. Dryss persille over like før servering. Serveres med kokte poteter. Tin kjøttet først. Hilsen 0 Siter
musikeren Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Denne er grei og god;men jeg sløyfer persillen: 750 g bog, bryst, side, kam 1 kg hodekål 2 ts salt 1 ts hel eller grovknust pepper 2 ss hvetemel 4-5 dl vann FREMGANGSMÅTE: Skjær kjøttet i serveringsstykker. Skjær kålen i skalker. Legg de feteste kjøttstykkene i bunnen av kjelen. Legg så kål, kjøtt, salt, peper og mel lagvis. Avslutt med kål. Tilsett vann. Gi fårikålen et godt oppkok og la den trekke under lokk i ca 1 1/2 time til alt er mørt. Rist på kjelen av og til. Smak til med salt. Dryss persille over like før servering. Serveres med kokte poteter. Tin kjøttet først. Hilsen Ekkelt med meljevning i fårikålen:-/ 0 Siter
vin Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Ekkelt med meljevning i fårikålen:-/ For meg er det et must ;o) Blir for tynn uten... Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.