Gå til innhold

Sykepengegrunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en kvinne på 56 år som har gått sykemeldt fom 14.11.05 (fom 14.11 tom 31.05 gradert 40-50-60%) og fom 01.06 har jeg vært sykemeldt 100%.

Da min arbeidsgiver fra 01.01.06 innførte resultatlønn basert på inntjening av oppsatt budsjett i tillegg til fastlønn fikk dette meget fatale følger for meg. Da flesteparten av arbeidsstokken ikke har hatt lønnsregulering siden 1999 (deriblant meg)står jeg fortsatt på lønn fra 1999. Slik det ser ut nå vil jeg bli overført til rehabiliteringspenger ved utgangen av sykemeldingsperioden (10.11.06).

Da jeg arbeidet i gradert sykemelding og tok inn mye over mitt budsjett fikk jeg utbetalt på første og andre kvartal kr 6.368,-, full utbetaling på denne perioden ville ha vært kr 22.500,-. Jeg ville ha greid full bonus hvis jeg hadde vært frisk, mine kollegaer i samme stilling hadde full utbetaling.

Mitt spørsmål er da om det er noe jeg kan gjøre? Grunnlaget blir jo satt ved sykemeldingens start og jeg mener at ihvertfall utbetalt bonus skal være med. Jeg har ikke tatt ut ferie, kan jeg friskmelde meg og ta ut ferien? Må da min arbeidsgiver etter ferien som er over 16 dager sende nytt grunnlag til trygdekontoret? Isåfall, hvor mye skal grunnlaget økes??

Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre - føler dette veldig urettferdig da det får konsekvenser kanskje på min økonomiske situasjon resten av mitt liv.

Jeg arbeider som seniorkonsulent i et datafirma med månedslønn 29.917 + fast bilgodtgj. pr. mnd. på 1.000.

Vi hadde pensjon på 66%, men for 4 år siden endret arbeidsgiveren uten noe varsel til 62%.

På forhånd tusen takk.

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei!

Det er for få opplysninger i det du skriver til meg for at jeg skal kunne ta fullgod stilling til dette.

Kan ikke du ringe meg? 41929900 - kastnadsfritt selvsagt.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...