Gå til innhold

Julen har startet i Bergen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her også. Dette er hva de svarte avisa:

-Vi har bygd om og fått mer plass der de utsolgte hagemøblene sto. I stedet for å ha helt tomme hyller, i påvente av julepynten, fant vi ut at vi like gjerne kunne fylle opp med det samme. Du aner ikke hvor mye emballasje det er å pakke ut. Nå har vi god tid på å få alt i stand til 15. oktober.

-Og hva skjer 15.oktober..?

-Da starter vi det offisielle salget.

Gjest Baugspryden
Skrevet

Takk for advarselen!

Og jeg som hadde tenkt meg på plantasjen denne uken..

Da mistet de _en_ kunde.

Sommeren henger i meg ennå, og da blir det _litt_ rått med julefølelse nå.

:)

Skrevet

Jeg fant julemarsipan på en Statoil bensinstasjon i går. Altfor tidlig! :(

Gjest Baugspryden
Skrevet

Jeg fant julemarsipan på en Statoil bensinstasjon i går. Altfor tidlig! :(

Vi får nok kjøpe oss *skylapper*

Skrevet

Det skulle vært forbudt med offentlig promotering av julehøytiden før adventstiden.

Hele julehøytiden mister utrolig mye av sjarmen når man starter med dette såpass tidlig; personlig blir jeg drittlei jula frunnet alt dette maset fra næringslivet.

Den magien som gjenstår er maten, og glade barneansikter når pakkene pakkes opp på julaften - resten av magien dreper butikker som Plantasjen, Steen & Strøm o.a. meget effektivt.

hare1365380455
Skrevet

Det skulle vært forbudt med offentlig promotering av julehøytiden før adventstiden.

Hele julehøytiden mister utrolig mye av sjarmen når man starter med dette såpass tidlig; personlig blir jeg drittlei jula frunnet alt dette maset fra næringslivet.

Den magien som gjenstår er maten, og glade barneansikter når pakkene pakkes opp på julaften - resten av magien dreper butikker som Plantasjen, Steen & Strøm o.a. meget effektivt.

Nå gleder jeg meg over høsten som akkurat har startet, og da vil jeg ikke ha julestemning.....

hare1365380455
Skrevet

Takk for advarselen!

Da mistet de _en_ kunde.

De bør vente med nisser en god stund enda!

hare1365380455
Skrevet

Her også. Dette er hva de svarte avisa:

-Vi har bygd om og fått mer plass der de utsolgte hagemøblene sto. I stedet for å ha helt tomme hyller, i påvente av julepynten, fant vi ut at vi like gjerne kunne fylle opp med det samme. Du aner ikke hvor mye emballasje det er å pakke ut. Nå har vi god tid på å få alt i stand til 15. oktober.

-Og hva skjer 15.oktober..?

-Da starter vi det offisielle salget.

Altfor tidlig....

Skrevet

Julemarsipanen er ute på Esso også... Blir kvalm... De har jo akkurat ryddet vekk siste rest av påskemarsipanen som var på salg...

Skrevet

Et forbud hadde vært fristende, men vanskelig å gjennomføre.

Vi burde heller innføre en ekstra høytid i slutten av november (MED offentlige fridager såklart! *S*), for i USA funker dette visstnok veldig bra: Frem til Høsttakkefesten er over er det fint lite av julestæsj i butikkene - de har Thanksgivings-stæsj istedet.

Skrevet

Nå gleder jeg meg over høsten som akkurat har startet, og da vil jeg ikke ha julestemning.....

Skulle tatt en tur til Plantasjen i bergen og beæret juleutstillingen de har der nå med denne juleslageren:

http://tinyurl.com/kpllo

Skrevet

Plantasjen er de verste når det gjelder julepyntsalg. De skulle vært bannlyst.

Skrevet

Et forbud hadde vært fristende, men vanskelig å gjennomføre.

Vi burde heller innføre en ekstra høytid i slutten av november (MED offentlige fridager såklart! *S*), for i USA funker dette visstnok veldig bra: Frem til Høsttakkefesten er over er det fint lite av julestæsj i butikkene - de har Thanksgivings-stæsj istedet.

*grøss*

Noe av det fine med høsten - frem til de siste årene - er jo at man har blitt forskånet for slike "kjøp det er billig snart er det høytid" greier man pepres med resten av året.

Høsttakkefest kunne man til nød gjort til en litt større greie enn hva det er nå; det er det ihvertfall tradisjon for.

Men thanksgiving - og forsåvidt Helloween også - foretrekker jeg at blir lokale fenomener i USA.

Selv om Helloween vel er noe som har kommet for å bli, dessverre.

Skrevet

Hjelpes. Her satt vi ute i parken i går og nøt skyfri himmel og 18 grader. Jula er nesten det siste jeg tenker på.

Skrevet

ALT for tidlig ja. Har ennå ikke sett noe julerier her i byen, men de kommer nok (dessverre) etter om ikke så lenge..

Gjest Boikotter
Skrevet

Takk for advarselen!

Da mistet de _en_ kunde.

To! med meg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...