Gå til innhold

navn

Gjest Josephine/Josefine

Anbefalte innlegg

Gjest Josephine/Josefine
Skrevet

Jeg lurer litt på navnet Josefine/Josephine for min datter.

Hva er din umiddelbare følelse/assosiasjon for det navnet?

Det finns sikkert diverse kjente folk med det navnet, både fra sanger og i det virkelige liv - er disse personer man mest forbinder noe positivt eller negativt med?

Skrevet

Forbinder egentlig ingenting med det. Ikke et navn jeg ville kalt barnet mitt selv, men et ok navn. Men da skrevet Josefine, _ikke_ Josephine.

Skrevet

Josefine er fint, Josephine ville jeg uttalt på engelsk, så med mindre en av dere er engelskktalende ville jeg valgt å skrive det med f.

Josefine dataspill er populært hos barna våre.

Skrevet

Forbinder egentlig ingenting med det. Ikke et navn jeg ville kalt barnet mitt selv, men et ok navn. Men da skrevet Josefine, _ikke_ Josephine.

Søtt navn. Med F. Minner meg bare om "Det var en spennende dag for Josefine" med benny Borg, for da var jeg veldig nyforelska, og sto på stige og malte tak og skulle flytte sammen med en jeg kjente virkelig dårlig. Men en skjelven magefølelse sa meg at jeg måtte våge å ta akkurat dette spranget. Og det gjorde jeg og det var utrolig bra for meg.

:)

Skrevet

Søtt navn. Med F. Minner meg bare om "Det var en spennende dag for Josefine" med benny Borg, for da var jeg veldig nyforelska, og sto på stige og malte tak og skulle flytte sammen med en jeg kjente virkelig dårlig. Men en skjelven magefølelse sa meg at jeg måtte våge å ta akkurat dette spranget. Og det gjorde jeg og det var utrolig bra for meg.

Var ikke den med Inger Lise Rypdal, da?

Eller har begge spilt inn sin versjon?

Skrevet

Jeg måtte bare søke opp dette, og det viser seg at Benny Borg er opphavsmannen:

http://www.allsang.net/sanger-historier/gamle_gode/En%20spennende%20dag.htm

Men utgitt på plate med Inger Lise:

http://www.ballade.no/nmi.nsf/home/ballade?opendocument&url=http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/art2006052214042825316548

Skrevet

Var ikke den med Inger Lise Rypdal, da?

Eller har begge spilt inn sin versjon?

Det er Benny Borg som har skrevet den, så han har sikkert brukt den f.eks. når han har holdt konserter.

Hvor mange som har spilt den inn, tør jeg ikke si noe om.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg syns det er et fint navn. Men jeg tror det av og til er lurt å tenke over om navnet passer like fint til jenta di når hun er 18 år osv. Josefine høres veldig søtt og nusselig ut. Kanskje ikke et navn som passer en voksen kanskje? Men navnet er veldig fint altså

Skrevet

Jeg forbinder det med den lille kaninen med den vanvittig irriterende stemmen i dataspillet.

Om du velger å bruke det, holder jeg en knapp på enkleste stavemåte.

Skrevet

Jeg syns det er et fint navnt, uansett skrivemåte. Jeg er vant med Josephine fordi en slektning heter det. Hun er svensk og der sier de "Josefin" men det skrives Josephine.

Skrevet

Jeg ville nok ikke brukt det selv, men syns det er et skjønt navn :o)

Enig med de under, og ville stavet det Josefine.

Skrevet

Litt vel sukkersøtt egentlig, men greit nok, men velg da Josefine, ikke Josephine, det er et helt annet navn med en helt annen uttale for meg i alle fall.

Skrevet

Det er et fint navn men blir skikkelig harry hvis du skriver det med ph.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Josefine er et alldeles nydelig navn. KJenner en alldeles nydelig jente som heter det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...